Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka vai raskaus? Oireeni ovat outoja.

Vierailija
29.06.2020 |

Otin hormonikierukan alkaessani seurustelemaan nykyisen miesystäväni kanssa.
Siitä on vajaa vuosi aikaa ja nyt kuukauden ajan on ollut oireita enenmmän ja vähemmän.
Toki täytyy tehdä testikin pian mutta haluaisin kysyä kokeneilta, että voisiko oireet viitata myös hormonikierukkaan?

Pelottaa jos olen raskaana, sillä elämäntavat ovat olleet kyllä raskaana olevalle huonot ja alkoholia on kulunut.

Minulla on ollut paljon ahdistusta viime aikoina, jonka sitten olen kuvitellut aiheuttavan kokonaisvaltaista väsymystä, joskus on huimannut, todella etova olo toiisinaan ja esimerkiksi valkoviinin haju on kuvottanut.
On myöskin vihlonnut todella usein alavatsasta, tosi kipeää tehnyt ja olen kuvitellut sen taas hormonikierukan aiheuttamaksi. Joka päivä nykyään vihloo alavatsasta.

Kuukautiset ovat olleet aika niukat koko hormonikierukan ajan tai vuotoa on ollut hyvin vähän mutta kestänyt monta päivää. Viimeksi vuotoa kesti vain muutaman päivän ja oli lähes olematonta. Siitä alkaa olemaan kohta toista viikkoa ja nyt rinnatkin ovat selvästi arat vaikka yleensä saattavat hieman kipuilla vain kuukautisia edeltävänä viikkona tai niiden aikana.

Alkaa huolestuttamaan ja tänään täytyy hakea testi mutta halusin jakaa tämän täällä jos oireet voisivat kuitenkin viitata johonkin muuhun.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen myös nyt unia todella paljon asiaan liittyen. Toisinaan lääkärit käskevät ottamaan kierukan pois tai se vain katoaa minusta tai sitten näen unia vauvoista. :D

Ei tietystikään kerro mitään todellisuudesta mutta todella häiritsevää. 

Ap 

Vierailija
2/3 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi ja käy gynellä tarkistuttamassa, onko kierukka paikallaan kuten pitää. Nuo sinun oireet voi johtua ihan helteestäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, on ollut tuo kierukka sinulla kuitenkin verrattaen vähän aikaa, että voi olla myös siitä johtuvaa. Ja tuo ahdistus voi kyllä aiheuttaa kaikenlaisia fyysisiä oireita myös. Nuo muut oireet ja kivut voivat olla myös ruoansulatuksesta johtuvia. Unetkin varmasti tulee siitä, kun alitajuisesti jännität asiaa koko ajan. Tee se testi, niin ei tarvitse miettiä enää :)

Kannattaa muuten hormonikierukan käytön aikana tehdä raskaustestejä välillä, vaikka ei olisi oireitakaan. Vaikka hormonikierukan ehkäisytehon mainitaan usein olevan sterin luokkaa, niin se paras ehkäisyteho on voimassa kuitenkin vain silloin, jos hormonikierukka on asennettu oikein eikä se ole myöskään liikkunut oikealta paikaltaan. Tätä ei jostain syystä gynet ja muu hoitohenkilökunta muista useinkaan kertoa.