Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajilla on liian pitkät kesälomat

Vierailija
11.04.2013 |

Joulun seudulla lomaa noin 1,5 kuukautta ja kesällä noin 2,5 kuukautta. Kenellä muulla on tuollaiset lomat????

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 2 viikkoa on ollut joulun aikaan vapaata. Peruskoulunope olen.

Vierailija
22/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 2 viikkoa on ollut joulun aikaan vapaata. Peruskoulunope olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerropa ap se kunta, jossa on 1,5 kk joululoma?

Se on Edus-kunta. ap

Vierailija
24/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eduskunnassa on niin rankkaa, että siellä tarvii pitkät lomat. Kaikenlaista älämölöä kuunneltava kansanedustajilta, milloin esitetään minareettihuutoja ja milloin riehutaan muuten vaan.

Vierailija
25/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 20:29"]

"Kerropa ap se kunta, jossa on 1,5 kk joululoma?

Se on Edus-kunta. ap

[/quote]

Ja miten tuo liittyy opettajiin? Avauksessasi väitit, että opettajilla on 1,5 kk joululomaa. Kannattaisikohan ottaa suosiolla ne iltalääkkeet..

Vierailija
26/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ne perustelut uupui, että miten niin pitkät lomat? ai koska kaikilla muillakin ei oo?

Vierailija
27/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mietippä ap sitä, kuinka paljon opettajat tekevät työtään vapaa-aikanaan!? esim. koulussa jossa olen avustajana opettajalle (ekaluokka, erityislapset) maksetaan 22tunnista + max 3h kaikesta muusta. tuo 3h kattaa siis kaikki tuntien suunnittelut, tapaamiset vanhempien kanssa, kokoukset sun muut. joskus kannattais kahtoo ensin peiliin, ennen kun alkaa toisen ammatista saatika muusta elämästä jauhaan ja kyseenalaistaan asioita. mielestäni opettajat jos jotkut tekevät kuitenkin arvokasta työtä ja ovat lomansa ansainneet.

Vierailija
28/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kouluttautua opettajaksi, mikäli asia vaivaa. Sen jälkeen sen näkee käytännössä, miten paljon niitä lomia jää. Hiihtolomat, syyslomat ym. menee yleensä kokeita korjatessa ja valmistellessa. Samoin joululoma. Kesällä on hyvä jos jää muutama viikko lomaa, mutta ei varmasti sen enempää kuin muillakaan palkansaajilla. Tervetuloa kokeilemaan!

Vierailija
29/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret opettajat eivät saa rahaa kesältä ja

ovat esim. siwan kassalla jolloin syksy on

yllättävä koska seiskaluokkalaiset joita

opettaa on ostaneet kaljaa häneltä koko kesän :D

Vierailija
30/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on lomansa ansainnut. Olen itsekin opettaja ja teen töitä kaikki illat ja viikonloput. On tuntisuunnitelmia, tehtävien suunnittelua, kokeiden laadintaa ja korjausta, arvosanoja, vanhempainiltoja ... Tehtävälista on loputon, enkä aina edes ehdi kaikkea, mitä pitäisi. Kun loma vihdoin koittaa, se tulee todellakin tarpeeseen. Sanotaan, että opettajien stressihormonitasot tippuvat normaaliin vasta heinäkuussa ja elokuussa ne alkavat taas nousta, kun koulun alku lähestyy.

Kannattaa myös tutustua opettajien palkkauksen historiaan ja nykytilaan, jos liikaa käy kateeksi.

Vierailija
31/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle sopisi olla kesät töissä, jos vaan te kuntalaiset jaksatte maksaa sen verran enemmän palkkaa, ja jos saisin pitää nuo vähäiset lomani silloin kuin itse tahdon.

Lukionope

Vierailija
32/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehän se ole viralisesti edes lomaa. Eikös opettajien "lomat" ole virallisesti jotain vapaajaksoja tai kulje jollain muulla vastaavalla nimellä? Eli tosiaan omia loma-aikoja ei vooi valita ja vapaajaksolla on oltava käytettävissä jos pomo niin sanoo. Lisäksi nyt kun tuli se, että työläinen voi loman sairaslomapäivät korvata myöhemmin uusiksi, niin eihän tämäkään koske opettajia koska he ovat vapaajaksolla, eivätkä lomalla.

Vierailija
33/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on hyvinkin tuon verran lomaa, ja saan vielä pitää ne juuri silloin kun haluan. Lisäksi en joudu katselemaan lapsia kaiken päivää (ei hermot kestäisi). Olen free by name, free by nature. Opettajilla on itse asiassa lomat juuri huonoimpaan aikaan, eli koulun loma-aikoina :)

Vierailija
34/34 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako, että näiden pitkien lomien lisäksi opettajilla on todella lyhyet työpäivät. Alakoulussa päivät loppuvat joka päivä klo 12 tai viim. 13. Ja kehtaavat vielä valittaa.