Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat joutuvat sietämään ala-arvoista käytöstä oppilailta vielä amk:ssakin

Vierailija
11.04.2013 |

Opiskelen amk:ssa nuorisopuolella (mutta luojan kiitos kohta valmistun!). Useimmat ryhmässäni ovat parikymppisiä ja koko tämän ajan olen hämmästellyt sitä miten törkeästi opettajia kohtaan käyttäydytään. Haukutaan ulkonäköä ja vaatteita, kirjoitellaan FB:ssa ivallisia kommentteja opettajista, hihitellään perään, irvistellään selän takana, häiritään tunneilla jne. Aloittaessani opinnot järkytyin siitä, että täysi-ikäiset ihmiset käyttäytyvät noin lapsellisesti. En ollenkaan ihmettele, että peruskouluissa ja lukioissa opettajat ovat pulassa lasten kanssa, kun vielä 2-kymppisenäkään järki ei ole tuon enempää lisääntynyt.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se tosiaan on. Korkeakoulu...

Vierailija
2/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mieti kun tuo amk-porukka siirtyy työelämään... ei oo ihme että suurimmat ongelmat ovat työelämässä juuri asiantuntijayhteisöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys....

Vierailija
4/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 19:33"]

Semmoista se tosiaan on. Korkeakoulu...

[/quote]

Tuo kommenttisi kertookin sen, että ei ole sinullakaan sen kummempaa käyttäytymistapaa opittuna, missä lienetkään koulusi käynyt.

Vierailija
5/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa ap opiskelet? Opiskelen itse AMK:ssa ns. nuorisopuolellla (olen nelikymppinen), eikä meillä tuollaista tapahdu juuri koskaan, ainakaan en ole itse huomannut. Opiskelijoistakin hyvin suuri osa 25-45-vuotiaita.

Vierailija
6/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ollut omassa opinahjossa tuollaista Seamkissa. Hyvässä sovussa oltiin opettajien kanssa ja ollaan edelleen opintojen jo päätyttyä. Kai eri kouluissa on sitten erilainen ilmapiiri.

Vierailija
7/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh...

Vierailija
8/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 19:41"]

Mitä alaa ap opiskelet? Opiskelen itse AMK:ssa ns. nuorisopuolellla (olen nelikymppinen), eikä meillä tuollaista tapahdu juuri koskaan, ainakaan en ole itse huomannut. Opiskelijoistakin hyvin suuri osa 25-45-vuotiaita.

[/quote]

En ole mäkään tuollaiseen törmännyt. Kuulostaa todella erikoiselta. Keskenkasvuisinta on ollut luennoilla häliseminen, tuollaista ap:n kuvailemaa käytöstä en ole kyllä koskaan ollut todistamassa.

Vierailija
9/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen AMK?

Vierailija
10/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä hoitoala. Voi olla, että tähän porukkaan on vaan sattunut kasautumaan tuollaisia eivätkä kaikki toki käyttäydy noin (ja meilläkin on tosiaan muutama "vanhempikin" opiskelija kuten itsekin olen).

En tosin tulevaisuudessa tahtoisi näiden ihmisten hoidettavaksi jos joskus terveydenhuollon asiakkaaksi joudun.

ap

Vierailija
11/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 20:09"]

Kyseessä hoitoala. Voi olla, että tähän porukkaan on vaan sattunut kasautumaan tuollaisia eivätkä kaikki toki käyttäydy noin (ja meilläkin on tosiaan muutama "vanhempikin" opiskelija kuten itsekin olen).

En tosin tulevaisuudessa tahtoisi näiden ihmisten hoidettavaksi jos joskus terveydenhuollon asiakkaaksi joudun.

ap

[/quote]

No hoitoala nyt on hoitoala.... älyltään rajoittuneiden pissisten ala, osa heistä mukana lähinnä siksi että toivovat iskevänsä rikkaan aivo- tai plastiikkakirurgin.

Vierailija
12/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

amkissa todellakin on omien kokemusteni perusteella lapsellisia opiskelijoita ja myös koulukiusausta... itse opiskelin aikoinaan liiketaloutta, ja ainakin omina opiskeluaikoinani joidenkin opiskelijoiden käytös oli yläastetasoa.  

Vierailija
13/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 21:04"]

amkissa todellakin on omien kokemusteni perusteella lapsellisia opiskelijoita ja myös koulukiusausta... itse opiskelin aikoinaan liiketaloutta, ja ainakin omina opiskeluaikoinani joidenkin opiskelijoiden käytös oli yläastetasoa.  

[/quote]

Minulla on nykyään sama juttu, ja jos ei olisi niin vähän opintoja jäljellä jättäisin varmasti kesken.. Pelottaa ajatella tulevaa työuraa. Joutuuko noihin pelleihin sitten törmäämään vielä töissäkin, vai saisiko joku ihme heidät aikuistumaan?

Vierailija
14/14 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tuollaista ollut (olen 34v, opiskelen nuorisopuolella terveydenhoitajaksi). Tosin osa opettajista on sellaista, että eivät ole ansainneet opiskelijoiden kunnioitusta millään tavalla, ja heille kyllä nauretaan selän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi