Polttareiden hinta
Olen järjestämässä polttareita kaason ominaisuudessa. Kuulisin mielelläni jotain ajatuksia siitä, mitä ihmiset pitää sopivana summana upottaa rahaa tuollaiseen touhuun? Mitään yhtä vastausta tähän ei tietenkään ole, riippuu siitä mikä on oma rahatilanne ja mitä rahoilleen saa vastineeksi, mutta jos saisin useamman mielipiteen niin ehkä sieltä voisi vähän haarukoida keskiarvoa.
Olen itse elänyt suuren osan aikuisuudestani varsin pienillä tuilla (esim. perhevapailla) jolloin kolminumeroinen summa polttareista joissa "pääsen" tekemään jotain joka ei ehkä itse pätkääkään kiinnosta ei hirveästi houkuta, mutta toisaalta ohjelmattomat, ruuattomat, viinattomat ja etäyhteydellä järjestetyt polttarit voisi olla vähän ankeat. Haluaisin kuitenkin, ettei kenenkään osallistuminen jäisi rahasta kiinni tai että osallistuminen ei tuntuisi enemmän pahalta kuin hyvältä.
Polttaripaikkakunta on maantieteellisesti kompromissi, jossa meillä on mahdollisuus ilmaiseen mökkimajoitukseen ja minä voin järjestää kuljetukset kaupungista sinne. Matkakuluja kaupunkiin tulee joitain useampi kymppi per naama jos eivät ensimmäistä Onnibus-lippua saa. Sitten jos on jotain aktiviteettia, niin se on helposti 20-25e/hlö (tyyliin pakohuone / kiipeilyä / tms.). Lounas olisi tarkoitus syödä lounas ulkona, toinen 20e vähintään (plus jos juo muutakin kuin vettä). Ja tässä vaiheessa ei ole vielä hankittu mitään ruokaa, rekvisiittaa tai juomaa mökille illaksi, siihenkin pitäisi jotain budjetoida. Lisäksi tulisi vähän ekstraa siitä jos maksetaan morsiamen kulut kimpassa enkä maksa niitä yksin, olen ymmärtänyt että näin yleensä toimintaan? Ja hupskeikkaa kolminumeroisissa melkein ollaankin vaikka nukutaan ilmaiseksi eikä ohjelmassa ole mitään erityisen kallista tai ihmeellistä.
Mikä on sopiva hinta polttareista, ja miten järjestetään mukavat polttarit jotka ei kirpaise kenenkään lompakkoa liikaa?