Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut, että palmuöljy lihottaa!!!

Vierailija
28.06.2020 |

En ole lisännyt mielestäni yhtään esim. suklaan syömistä mutta painoa on silti tullut vuodessa lisää lähes 17 kiloa. En keksi mitään muuta järkevää syytä painonnousulleni kuin palmuöljy. Pitäsikö meidän tehdä ryhmäkanne palmuöljyn käyttäjiä vastaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta huomasit, että huonolaatuinen rasva lihottaa? No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. 

Palmuöljyssä on jotain luonnotonta mihin ihmisen elimistö ei osaa reaoida

Palmuöljy kuitenkin on maailman vanhin käytetty öljy. Sitä käytti Jeesuskin.

Vierailija
22/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valepukki, ei todellakaan lihota. On sitäpaitsi todella eettisesti tuotettua lähiöljyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuöljystä on tullut ihme demoni faktoista välittämättä. Sillä on ongelmansa, esim.sen laiton kasvatus ja värin ja maun poistaminen kuumentamalla. Ja tietysti se, että se on kovaa rasvaa. Mutta muilla rasvoilla on samoja tai toisenlaisia ongelmia mukana. Kookos on yhtä riistotuote kuin palmuöljy, mutta se on nostettu jalustalle. Kaakao itsessään on eettisesti pahin tuote.

Vierailija
24/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valepukki, ei todellakaan lihota. On sitäpaitsi todella eettisesti tuotettua lähiöljyä!

Öljypalmut ei taida kasvaa Suomessa.

Vierailija
25/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palmuöljystä on tullut ihme demoni faktoista välittämättä. Sillä on ongelmansa, esim.sen laiton kasvatus ja värin ja maun poistaminen kuumentamalla. Ja tietysti se, että se on kovaa rasvaa. Mutta muilla rasvoilla on samoja tai toisenlaisia ongelmia mukana. Kookos on yhtä riistotuote kuin palmuöljy, mutta se on nostettu jalustalle. Kaakao itsessään on eettisesti pahin tuote.

Ja avokado

Vierailija
26/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta huomasit, että huonolaatuinen rasva lihottaa? No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. 

Kuka sitä pakottaa syömään? En keksi perusterveellisestä ruokavaliosta yhtään ainetta jossa sitä olisi, sitä käytetään vain muutenkin epäterveellisissä syömisissä ja on täysin vältettävissä.

Vttu mitä skeidaa taas.

Sitä on tungettu nykyään kaikkialle.

Joo. Einekset, munkit, donitsit, suklaat, sipsit, makeiset jne.

Mun kaapeissa ei ole yhtään tuotetta jossa sitä olisi vaikka en ole sitä tajunnut vältellä.

Mutta tekosyynsä kullakin.

Lähes kaikki halpavalmistajat ovat siirtyneet käyttämään palmuöljyä. Myös osa ns parempien tuotteiden valmistaja, mukaanlukien Fazer ja moni muu.

Nykyisin on taitolaji välttää palmuöljyä - itse olen vältellyt sitä jo monta vuotta. Koko ajan tilanne pahenee, tosin poikkeuksiakin löytyy, aiemmin Lidl'n perunalastuissa oli myös palmuöljyä, mutta muuttivat pari vuotta sitten auringonkukkaöljyä käyttäviin tuotteisiin. Suklaiden kanssa on iso ongelma, kun alkaa olla harvinaisempaa löytää palmu- ja/tai rypsi/rapsiöljyttömiä tuotteita. Sama pätee leivonnaisiin.

Minulla ei ole ylipaino-ongelmaa (BMI 22), mutta olen huomannut että palmu- ja rapsiöljyt kannattaa jättää oman ruokavalion ulkopuolelle. Elimistö reagoi molempiin negatiivisesti, jo pienillä määrillä, aivan kuten esim aspartaamiin ja useimpiin muihinkin keinotekoisiin makeutusaineisiin.

Luonnolliset rasvat (voi ja oliiviöljy) hellivät elimistöä, sama pätee myös luonnollisiin sokereihin.

Boikotoin kaikkea keinotekoisesti valmistettua ja elimistö kiittää. Ei kukaan pakota ostamaan. Palmuöljy on myös keinotekoisesti ihmisravinnoksi valmistettua, ei ole luonnollinen rasva ihmiselle normaalitilassa.

Vierailija
27/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy olla takana joku salaliitto jossa lähes kaikki ruoanvalmistajat ovat mukana.

Hinta, hinta ja hinta - siinä sinulle salaliittoa.

Itse boikotoin kaikkea palmuöljyä. Jo monen vuoden ajan ja elimistö kiittää.

Vierailija
28/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kaapeissa ole palmuöljyä muualla kun nuudelipussien mausteissa, ja nekin on miehen hätävararuokaa.

Tuossakin yllä sanoi syövänsä sipsiä, suklaata ja leivonnaisia joihin sitä käytetään ja sit ihmetellään kun elimistö ei tykkää.

Äly hoi.

Vierailija
29/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte tyhmiä.

Vierailija
30/30 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä pakottaa syömään? En keksi perusterveellisestä ruokavaliosta yhtään ainetta jossa sitä olisi, sitä käytetään vain muutenkin epäterveellisissä syömisissä ja on täysin vältettävissä.

Vttu mitä skeidaa taas.

Sitä on tungettu nykyään kaikkialle.

Kuten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi