Pääseekö helposti henkilökohtaiseksi avustajaksi?
Näin kunnalla ilmoituksen missä haetaan jatkuvasti avustajia vanhuksille ja vammaisille. Olen työtön ja olisin ikionnellinen tuostakin työstä. Onko mitään mahiksia päästä ilman kokemusta?
Kommentit (29)
En pelkää ilkeitä vanhuksia (olen jo tottunut siihen kun oma äiti haukkuu lyttyyn) mutta vähän pelkään jos on joku perverssi mies avustettavana...
Olen avustanut yht. 3 naista. Kahdella +75v olin reippaan vuoden ja toinen oli raskas fyysisesti ja tarvitsi jo s-hoidollista apua, miksei toinenkin. Mutta pääsin töihin ilman mitään koulutusta.
Ikäiselläni olin useaan otteeseen eri pituisia jaksoja. Aluksi hän oli fyysisesti raskas, mutta meillä oli ihan kivaa jutella vanhoista opettajista yms. Nyt hän on henkisesti raskas ja ihmettelee miksei enää saa valita avustajiaan. Aluksi aamulla morkkasi "nuoret" avustajat ja jonkun aikuisemman, joka oli 3 päivää ja alkoi sitten sanoa ettei kestäkään työtä. Tälle viime mainitulle yritti järjestää karenssia työkkäristä.
Toivon aplle hyvää paikkaa, jossa olette molemmat tyytyväisiä.
Melkein kuka tahansa pääsee avustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa jos työttömänä otat vastaan avustajan työn. Jos avustettava onkin "kauhea" tapaus eikä kemiat nappaa ja irtisanoudut niin saat karenssin.
Miksi ihmeessä pitäisi irtisanoutua, jos yksi asiakas on ikävä eikä kemiat kohtaa?
Aina voi vaihtaa toiselle asiakkaalle vaikka kuinka monta kertaa, jos homma ei toimi. 👌
Tähän työhön pitäisi jokaisen suht normaalin päästä, ja ihmettelen jos joku ei, koska avustajista huutava pula. hyvä duuni opiskelijalle
Huono palkka, eikä työkavereita. Harva menee.
Hyvä osa-aikainen työ opiskelun ja muun työnhaun ohessa. Vaihdoin 2 kertaa avustettavaa ja nyt synkkaa hyvin. Käyn 1-2 kertaa viikossa. Ei tunnu työltä.
Jos ei ole vielä automatisoitu.