Saako lääkäri määrätä itselleen lääkkeitä
Tätä kysymystä pohdin. Kai olen tyhmä kun en tajua saako vai ei. Kun tuntuvat tietävän että ei saa määrätä jotain mitä potilas ehdottaa ja näyttää että lääke on tehonnut aiemmin. Viimeksi pyysin vaihtoa diapamiin niin syytti minua väärinkäyttäjäksi, sain edellisestä bentsosta huonon olon ja diapam sopi minulle tosi hyvin. Siitä on resepti vanhentunut enkä saa uutta vaan toisen lääkkeen joka ei tehoa.
Kommentit (7)
Millä ihmeellä Saan nyt sairauteni hoidettua kun he ei kirjoita reseptiä. Piru ku on vaikeeta. Olipa joku lääke automaatti että vois itte kirjottaa itselle reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä Saan nyt sairauteni hoidettua kun he ei kirjoita reseptiä. Piru ku on vaikeeta. Olipa joku lääke automaatti että vois itte kirjottaa itselle reseptin.
No sittenhän suunnilleen kaikista tulisi lääkkeiden väärinkäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen lääkäri voi mahdollisesti vaihtaa. Eivät lääkärit ropotteja ole.
Toiset antavat nihkeämmin sairasloma niille ketkä tarvitsevat ja runsaskätisesti antibiootteja ja masennuslääkkeitä vaikkei tarvetta olis yms.
-lääkärin nainen-
Saa kirjoittaa lääkäri itselleen lääkkeet. Tietenkin Valvira seuraa mm kolmiolääkkeiden ja voimakkaiden kipulääkkeiden kirjoittamista.
Monet lääkärit kuitenkin käyvät usein vaivojensa ja oireidensa kanssa lääkärissä (toisella kollegalla)
Lääkäri voi ottaa apteekista lääkkeitä Pro auctore -reseptillä, mikä ei välttis tarkoita, että itse ne käyttäisi vaan esim. jaettavaksi vastaanotolla.
Eläinlääkärillä on laajimmat oikeudet hankkia lääkkeitä, myös lääketukuista (tukkuhinta) ja humaani- eli ihmisille tarkoitettuja lääkkeitä.
Saa määrätä