Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen näiden vatsaoireideni takia lääkäriin, miten tutkitaan?

Vierailija
28.06.2020 |

Heti alkuun sanon etten ole raskaana ja jos olisin oireiden perusteella, niin olisin aika monta lasta ehtinyt tässä vuosien varrella synnyttää. Vatsaoireita on ollut siis jo pidemmän aikaa (en edes muista kauanko), mutta en ole saanut aikaiseksi varata lääkäriaikaa. Olen vähän lääkäripelkoinen (lisäksi pelkään ettei minua oteta tosissaan vaan laitetaan oireet vain kuvittelun piikkiin), ja siksi kyselen mitenköhän mahdetaan lähteä lääkärissä liikkeelle, jos nyt viimein alistun ajan varaamaan? Jotain närästyslääkettä, verikokeita vai kuinka? Rennietä olen käyttänyt ja joskus auttaa, joskus ei.

Pahin oireilu on usein päällä oleva kuvotus, joka saa alkunsa yleensä syömisen jälkeen, mutta joskus jo heti herätessäni. En ole huomannut mitään tiettyä ruoka-ainetta joka sen aiheuttaisi, vaan välillä voin syödä jotain ruokaa ilman mitään oireita, ja seuraavalla kerralla täysin sama ruoka aiheuttaa kuvotusta tai jopa todella oksettavaa oloa. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on ollut niin paha olo, että olen ollut varma vatsataudin tulemisesta kylään. Sitten se oksetus vaan menee ohi, ilman oksentamista siis.
Lisäksi ylävatsassa tuntuu ns. paineen tunnetta ja kurkussa "kirvelevää" tunnetta, mutta ei minua kuitenkaan varsinaisesti närästä sillä lailla rintaa poltellen.
Kylläisyyden tunne tulee toisinaan aika nopeasti, mutta silti pian syömisestä saattaa olla huutava nälkä, ihan sama vaikka olisin syönyt proteiinia ja hyvälaatuista rasvaa.

Olen 30-vuotias, ei kai ne tämän ikäistä heti aio tähystykseen laittaa?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, näin kolme kuukautta tämän ketjun aloittamisesta sain vihdoin aikaiseksi varata ajan lääkärille... Muutaman viikon päästä olen viisaampi vaivoistani.

Hyvä! Sitten vaan tiukkana siellä vastaanotolla! Et anna periksi jos alkaa vihjailu stressistä tai tähtien väärästä asennosta. Vaadit oikeaa apua.

Aion ollakin tarvittaessa.

Jos olen jo noin vuoden lykännyt lääkäriin menoa, niin en aio kuunnella vähättelyä sitten kun viimein olen itseni sinne saanut raahattua.

Vierailija
62/64 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, näin kolme kuukautta tämän ketjun aloittamisesta sain vihdoin aikaiseksi varata ajan lääkärille... Muutaman viikon päästä olen viisaampi vaivoistani.

Googlaa Tobacman carrageenan 2001, saat sen pdf- pumaskan. Vie se lääkärille ja kysy, onko koskaan lukenut. Kerro sitten meille muillekin, mitä sanoi. Se on vakava asia, jos ei ole kuullut, koska asia on tiedetty ainakin 1975 lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, kävin nyt sitten alkuviikosta lääkärissä. Lääkärin mukaan vaikuttaa erittäin vahvasti refluksitaudilta johon sain Zolt-reseptin. Sain myös lähetteen verikokeisiin, joissa mm. keliakiatesti. Labrojen jälkeen vielä uusi aika lääkäriin, siellä puhutaan tuloksista ja katsotaan jatkoa.

Tunsin kyllä itseni jotenkin hölmöksi kun luettelin miten on huonoa oloa, kurkun poltetta, äänikin lähtee välillä ja kyllä se vatsa sekaisinkin on aika usein. Tunsin kuulostavani just joltain luulosairaalta, jolla on kaikkea mahdollista vaivaa, mukamas. :D

Mutta olen niin kiitollinen, että se lääkäri otti minut tosissaan!

Vierailija
64/64 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa Tobacman carrageenan 2001, saat sen pdf- pumaskan. Vie se lääkärille ja kysy, onko koskaan lukenut. Kerro sitten meille muillekin, mitä sanoi. Se on vakava asia, jos ei ole kuullut, koska asia on tiedetty ainakin 1975 lähtien.

https://www.thefreelibrary.com/Review+of+harmful+gastrointestinal+effec…

outoa, kun ei sitä pdf- tiedostoa ollut tuossa:-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä