Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat naiset katkeria?

Vierailija
28.06.2020 |

Olen huomanut että minua vanhemmat naiset ovat usein hyvin tylyjä meille nuorille naisille. En toki sano että aina asia on näin, mutta hyvin usein tätä huomaa.
Olen kuitenkin sen verta älykäs, että ymmärrän mistä se voisi juurtua. Miehistä. Miehet ovat kautta aikojen vaihtaneet vaimojaan nuorempaan yms antaneet aihetta naisille olla mustasukkaisia nuoremmista sukupuolensa edustajista.

Oletteko koskaan miettineet että juuri tästä syystä useasti naiset ovat tylyjä toisilleen?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on selvästi nuorempi alun parikymppinen tyttöystävä, ja ainoat negatiiviset kommentit ovat tulleet keski-ikäisiltä naisilta. Kaikki muut ovat joko iloisia puolestamme tai suhtautuvat asiaan täysin välinpitämättömästi.

Sisäistynyt naisvihamielisyys on todellinen ilmiö, valitettavasti.

Vierailija
22/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on v-mäinen toiselle naiselle. Ketä naiset syyttävät tästä? No miehiä tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne on miehillä eli vanhat ja kaljuuntuneet läskimiehet eivät osaa olla kohteliaita nuorilla ja seksikkäille miehille, jotka eivät tarvitse sinisiä pillereitä. 

Ei todellakaan ole tällaista :D

Vierailija
24/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että ap on jonain päivänä myös ”vanhempi nainen”. Kypsemmällä iällä uskaltaa ja haluaa sanoa ääneen vuosikymmeniä päässä hautuneita ajatuksia - juuri tälläisiä ikärasistisia, kuten ap:lla. Yksikään tyttö ei synny tähän maailmaan katkerana ja vihaisena. Jos jotain näin 45-ikäisenä haluaisin nuoremmalle itselleni sanoa niin se on se, että vanhenemista ei pidä pelätä eikä nuorempi nainen ole uhka. Jos nuorena ylpeilee sillä, että vanhemmat miehet ovat kiinnostuneita nuoremmista, iskostaa samalla päähänsä katkeruutta varastoon ”vanhemmille” päiville. Monet iäkkäämmät miehet arvostavat myös elämänkokemusta ja sen mukanaan tuomaa pehmeyttä ja lempeyttä itseään ja muita kohtaan.

Vierailija
25/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni jokin älykäs ihminen ei korosta älykkyyttään tai tätä asiaa. Asian vain hyväksyy ja keskittyy omaan elämäänsä. Se on näiden naisten ja huonosti käyttäytyvien ihmisten omaa ongelman heijastamista, jos purkavat sen muihin. Ja et ole heitä ehkä yhtään parempi, vaikka olet nuorempi. Syiden pohtiminen toki on jännää ja voi auttaa ymmärtämään muita hyvässä tapauksessa, mikä sitten parantaa omaa elämänlaatua. 

Vierailija
26/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tähänkin saatu syylliseksi mies.

Olenkin usein todennut palstalla, että syyllinen on tiedossa, vikaa vaan haetaan.

Mutta ilmeisesti tuo syyttely helpottaa ja mielenterveys kohenee.

Aloittajan sukupuoli on epäselvä vain sinulle. 

Vierailija
27/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Monet on lapsena ja teininä todellisia hirviöitä vailla riittävää empatiakykyä ja ymmärrystä, mutta sitä sitten tuleekin jostain iän myötä. Toiset taas jää sille tielle ja ovat vanhempina yhtä inhottavia kuin ennenkin tai enemmänkin jos katkeroituvat syystä tai toisesta. Nähdäkseni yleisesti ottaen ne jotka on nuorena miellyttäviä ja fiksuja, on sitä myös vanhempana.

Vierailija
28/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tähänkin saatu syylliseksi mies.

Olenkin usein todennut palstalla, että syyllinen on tiedossa, vikaa vaan haetaan.

Mutta ilmeisesti tuo syyttely helpottaa ja mielenterveys kohenee.

Aloittajan sukupuoli on epäselvä vain sinulle. 

Aloittajan jälkeen on tullut "muutamia" miehiä moittivia kommentteja. Näiden kommentoijien sukupuolesta ei liene aivan yhtä suurta epäselvyyttä?

Vierailija
29/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, palstamies.

Sama tilanne on miehillä eli vanhat ja kaljuuntuneet läskimiehet eivät osaa olla kohteliaita nuorilla ja seksikkäille miehille, jotka eivät tarvitse sinisiä pillereitä. 

Varmaan noinkin, mutta se mistä ei useasti puhuta, on nuorten miesten aivan jumalaton kateus ja katkeruus hyväkroppaista ja komeakasvoista sekä menestynyttä nelikymppistä miestä kohtaan. Ajattelevat ilmeisesti että ovat epävarmoilla vesillä tyttiksensä suhteen, ja oikeassahan he ovatkin. Menestynyt ja komea nelikymppinen elämänsä parasta aikaa elävä vapaa mies peittoaa nuoremmat mennen tullen =)

10v päästä nämä 30v miehet päihittävät sinut tullessa ja mennessä.. Kohta olet näkymätön kaikille, et vissiin tullut tätä ajatelleeksi??

Vierailija
30/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain nuoren-vanhan välimaastossa ja muistan ajatelleeni samoin kuin ap. No nyt alkaa hahmottaa mistä on kyse. Vanhemmiten itsetunto paranee, ulkonäön merkitys vähenee ja miehistäkin ymmärtää jo vähän enemmän: hyvät ei pelkästään ulkonäön perusteella vierellä pysy ja sitä huonommat saa mennä ilman suurempia tunnontuskia.

Sinä edustaisit minulle sitä mitä nuoressa itsessäni nyt vähän häpeän. Sitä että luulin kaikkien (nyt) ikäisteni olevan jotenkin kiinnostuineita ja kateellisia nuorten naisten kauneudesta ja seksuaalisuudesta. Se herättää myötähäpeää, joka on häpeää omaa itseään kohtaan. Toisalta se herättää joskus myös suojelunhalua.

Vaikka se tuntui ja tuntuu sinulle ihan mahdottomalta ajatukselta niin: me olemme olleet sinä. Sinä et ole vielä ollut me, mutta sekin päivä tulee ja silloin tajuat kaiken sen mitä nyt kirjoitin. Ikääsi kuuluu viehätysvoimasi testaus ja tulet kyllä löytämään paikkasi. Siksi yritän olla sinulle suopea, mutta oma nuoruuden nolous ja naiivisuus on vaikea käsitellä sinussa peilinä itseeni. Se on minun ongelmani, ei sinun, joten olen pahoillani siitä.

Vierailija
31/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
32/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhett@

Vierailija
33/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliksella ei ole sunnuntaina mitään muuta tekemistä, kuin paloitella näitä typeriä ketjuja

Vierailija
34/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap elämä, niin helpottaa ja ei ehdi miettimään että mitä muut sinusta ajattelevat

Vierailija
35/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotias hottis rakastaja pitää minut niin kiireisenä että ei ole aikaa kadehtia

Vierailija
36/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä huomanut tämän olevan niin, että ne naiset jotka ovat vanhempana katkeria, ovat sitä olleet jo nuorenakin. Ovat yleensä niitä, jotka puhuvat muista seläntakana ja juoruavat minkä kerkeävät.

Itselläni on parikymppinen tytär ja katselen hänen ikäpolveaan sellaisella herttaisella tavalla. Koen jotenkin suojelevaisuutta kun keskustelen heidän kanssaan ja näen samanikäisiä tyttöjä/ nuoria naisia.

Ehkä kuitenkin naisten keskuudessa on enemmän sellaista kateutta ja toisten huomiotta jättämistätietyissä porukoissa ihan jokaisella ikähaarukalla.

Tässä kohtaa voisimme kyllä parantaa tapojamme.

Vierailija
37/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, palstamies.

Ja taas kerran päästiin tähän. Moi ikis miljoonannen kerran.

Vierailija
38/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt vaan on niin nolo. Siperia opettaa.

Vierailija
39/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mkä on vanhempi nainen?

30+? 40+? 50+? 60+? 70+? 80+? 90+?

Minä taas olen huomannut, että suurin osa naisista muuttuu entistäkin pehmeämmäksi ja ymmärtäväisemmäksi. Samaan aikaan kyllä eivät siedä kakkaa niskaansa samalla lailla kuin ennen, vaan todellakin tuovat kielteisiä asioita ja ilmiöitä ilmi.

Olen itse hyvin kiitollinen siitä, miten vanhemmat naiset ovat minua kohdelleet ja kohtelevat yhä. On myös virkistävää, kun 52v saa lisää tietoa ja ymmärrystä itseään vanhemmilta.

Jep, tämä :) Mä olen 60 vee, eikä aiheuta kateutta vieläkään nuoret naiset. Oikeesti ei. Minusta tuntuu, että juuri tuo vanhemman naisen "en enää ota pskaa niskaan" -asenne taitaa aiheuttaa muissa oletuksen tai luulon kateudesta ja katkeruudesta. Ei mene niin. Suurimmalta osalta ylimääräinen kiltteys karisee vuosien myötä (koska ymmärrys ja omanarvontunto lisääntyy) ja jos/kun itsetunto on terve, tietää mitä haluaa, eikä siihen ei kuulu mikään kateus.

Vanheneminen tuo viisautta ja järkeä, palaset loksahtelevat kohdilleen, eikä enää tarvitse olla niin hemmetin varpaillaan ja kriittinen. Ulkonäköön suhtautuminen vapautuu ja voi ottaa rennosti, mikä ei silti tarkoita itsensä laiminlyömistä, vaan päinvastoin. Huoliteltu, leppoisa ja stressitön olo näkyy positiivisesti ulospäin.

Vierailija
40/62 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne harppuilut ja riivinrautailut ole turhasta syntynyt.

Eivät toki. Omalta osaltaan esim. ikävä "mummottelu" yms. aiheuttaa huonoja fiboja. Nuorten naisten luulo omasta kuolemattomuudesta ja kauneudesta on pelkkää legendaa, kuten monet tulevat huomaamaan. Se naisen upein "kukinta-aika" on valitettavan lyhyt kuitenkin. Tarkoittaen nyt ihan sitä siloisinta ja suloisinta. Jokaisessa ikävaiheessa voi olla kaunis, mutta eri tavalla.

Jotkut kuitenkin ovat ikään kuin synnynnäisesti aina jotenkin pahalla päällä, sitä ei voi kieltää. Monesti myös pahat pettymykset jäävät päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi