Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi olla raskaana tietämättään?

Vierailija
28.06.2020 |

En käsitä. Joutuu kovien kipujen takia lääkäriin ja onkin jo kohta synnyttämässä?! Eikö muka menkat jää pois, tule raskausoireita ja mites vauvan liikkeetkin? Valaiskaa joku tietämätöntä

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 4 kk raskaana ja jos tää ois ollu vahinko, niin en tietäis asiasta mitään. Mulla ei tuu pillereiden kanssa kuukautisvuotoa ollenkaan, eikä mulla oo ollu mitään raskausoireita.

Tein itse asiassa 5-6 positiivista raskaustestiä ja silti uskoin raskauden olevan tota vasta ekassa ultrassa, juurikin tämän täysin oireettoman olon kanssa.

Lisäks mulla on ibd haavainen koliitti, jonka syyks voisin laittaa oudot vatsatuntemukset ja turpoomisen.

Vierailija
22/42 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näille sitten sattuu just ne kaikki ei-oireet? Itse olen raskaana ja aika saakelin idiootti saisi olla jos ei tajua tätä olotilaa tai tunne kehoaan mitenkään. Mielisairaudestahan usein taitaa olla kyse.

Ihmiset on erilaisia, ei kaikilla ole oireita.

No sepä siinä, miten näille tajuamattomille osuu just ne raskaudet, jossa ei mitään oiretta. Ei jää kuukautiset pois, ei pahoinvointia, ei päänsärkyä, ei kasva maha, ei tunne liikkeitä, ei tule lisää painoa 10kg+, ei himota hapankaali tai lenkkimakkara.

No kai näitäkin sit on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu tajusi olevansa raskaana vasta 7-8 kuulla. On siis lähemmäs 50 v ja luuli oireitaan vaihdevuosiksi.

Vierailija
24/42 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tietämättäni raskaana, vaikken nyt suinkaan synnytykseen asti. Kuukautiset eivät olleet jääneet pois, mutta läpällä tein raskaustestin mielialamuutosten vuoksi. Ultrassa selvisi ettei aborttia voisi enää tehdä.

Omalla kohdalla tuskin kovin pitkään olisin tietämätön ollut, vaikken testiä olisi tehnytkään koska liikkeetkin alkoivat tuntumaan melko selkeästi.

Kaikille ei kuitenkaan noin käy. Raskausvatsaakaan ei kaikille tule

Vierailija
25/42 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näille sitten sattuu just ne kaikki ei-oireet? Itse olen raskaana ja aika saakelin idiootti saisi olla jos ei tajua tätä olotilaa tai tunne kehoaan mitenkään. Mielisairaudestahan usein taitaa olla kyse.

Ihmiset on erilaisia, ei kaikilla ole oireita.

No sepä siinä, miten näille tajuamattomille osuu just ne raskaudet, jossa ei mitään oiretta. Ei jää kuukautiset pois, ei pahoinvointia, ei päänsärkyä, ei kasva maha, ei tunne liikkeitä, ei tule lisää painoa 10kg+, ei himota hapankaali tai lenkkimakkara.

No kai näitäkin sit on.

No minä jo tuossa ylempänä kerroin, että arkeeni kuuluu aamulla oleva pahoinvointi, päänsäryt, vatsaoireet, jatkuva väsymys, selkäkivut, vatsaoireet ja minulla on jo valmiiksi pömppömaha + ei ole kuukautisia tullut sitten maaliskuun. Välillä ravaan yöllä pissalla 3-4 kertaa ja hullut hiilarihimot väsymyksen takia päällä.

Eli vaikka raskausoireita olisi, tuskin tunnistaisin niitä raskausoireiksi.🙈

Vierailija
26/42 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jotkin oireet on yleisiä raskaudessa, ei tarkoita aina olisi selkeitä oireita. Kaksi tapausta on lähipiirissä yllätyssynnytyksistä - kummallekin selvisi raskaus siinä vaiheessa kun ovat joutuneet kovien selkä- tai vatsakipujen takia sairaalaan ja sieltä sitten alle vuorokauden sisällä synnytyssaliin. Molemmilla daameilla oli kuukautiset loppuun asti ja muutaman kilon turpoaminen laitettiin juhlimisen ja miehen kanssa sohvalla herkutttelun piikkiin. Kumpikin myös käytti alkoholia ihan viimeisiin viikkoihin asti reilusti, onneksi lapset syntyivät terveinä. 

Vierailija
27/42 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat nyt voi tulla läpi raskauden, tai voihan olla, että ne eivät olleet säännölliset ennenkään. Mutta enemmän ihmettelen sitä, että miten voi olla tuntematta kohdun kasvua, 2-3kg sikiötä siellä, kaikkea sitä, mikä sinne sisälle kasvaa ja kertyy.

Vierailija
28/42 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän nämä yllätys raskaus ihmiset, mistä näitä lapsia tulee? Joka kerta kun on suojaamatonta, niin on täysi mahdollisuus tulla raskaaksi. Halusi tai ei. 

Yllättäen raskaaksi voi tulla ihan ehkäisyn läpikin. Myöskään kierukka tai e-pillerit eivät ole 100% varmoja ehkäisymenetelmiä ja sehän tarkoittaa silloin, että joku tulee raskaaksi kierukasta tai pillereistä huolimatta. 

Vierailija
29/42 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän nämä yllätys raskaus ihmiset, mistä näitä lapsia tulee? Joka kerta kun on suojaamatonta, niin on täysi mahdollisuus tulla raskaaksi. Halusi tai ei. 

Meidän naapurintytön yllätysraskauden näkivät kyllä kaikki naspurit, mutta tytön äiti sanoi vain, että lääkärissä tyttö oli käynyt eikä mitään raskautta ollut. Sitten pyöritteli silmiään kun vauva syntyi, ja kovasti kaikille kertoi, miten suuri se yllätys oli ollut - kukaan heistä kun ei ollut mitään arvannut! 

Vierailija
30/42 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudessa vauva potkii ja kääntyilee sen verran reilusti, että sen kyllä tuntee. 

En usko yhtään, että kaikki olisivat "yllätysraskauksia" loppuun asti.

Nainen on joko yksinkertainen eikä älyä asiaa, tai sitten valehtelee ettei tiennyt. 

Jos joku tulisi sanomaan, etten tiennyt ja synnyttäessä vasta asia selvisi, niin kysyisin että oletko vähän tyhmä vai valehteletko. 

Vierailija
31/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätysraskaudet on yllättävän yleisiä, mutta valtaosa niistä toki huomataan matkan varrella. Just siksi, että on oireita. Nämä yllättäen synnyttämään päätyvien tapausten raskaudet ovat tietenkin kaikki olleet oireettomia juuri siksi, että jos eivät olisi olleet, olisivat he huomanneet olevansa raskaana ja siis tienneet asiasta aiemmin. 

Itse olen tullut raskaaksi ihan oikein syötyjen yhdistelmäehkäisypillereiden läpi. Huomasin raskauden jo melko varhain - pahoinvoinnista. Mutta jos ei olisi ollut oireita, niin enhän mä olisi tajunnut huvikseni testata raskauden mahdollisuutta, söinhän pillereitä. 

Vierailija
32/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän erään, joka lähti työterveyteen vatsakipujen vuoksi kesken työpäivän. Sieltä vauhdilla synnärille. Tällä synnyttäjällä oli ennestäänkin lapsia. Koko perhe oli ihan ihmeissään. 

Joillekin vain sattuu niin ettei ole raskausoireita.

Itselläni on kolme lasta, joista esikoinen mylläsi vatsassa niin että tuntui ja näkyi. Toisen ja kolmannen liikkeitä en tuntenut. 

Vierailija
33/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietippä vastaus omaan kysymykseesi 🙈.  Miten ei oirehtiva ei tiedä olevansa raskaana? Oletko jotenkin mielisairas, kun et ymmärrä?

Vierailija
34/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ollu kännis ku siementäjä tuli hieroo?

Vierailija
35/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen raskaaksi voi tulla ihan ehkäisyn läpikin. Myöskään kierukka tai e-pillerit eivät ole 100% varmoja ehkäisymenetelmiä ja sehän tarkoittaa silloin, että joku tulee raskaaksi kierukasta tai pillereistä huolimatta. 

Minä tiedän tapauksen, joka tuli raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta. Tosin tuo raskaus päättyi keskenmenoon.

Vierailija
36/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuraskaudessa vauva potkii ja kääntyilee sen verran reilusti, että sen kyllä tuntee. 

En usko yhtään, että kaikki olisivat "yllätysraskauksia" loppuun asti.

Nainen on joko yksinkertainen eikä älyä asiaa, tai sitten valehtelee ettei tiennyt. 

Jos joku tulisi sanomaan, etten tiennyt ja synnyttäessä vasta asia selvisi, niin kysyisin että oletko vähän tyhmä vai valehteletko. 

Olen allerginen juureksille (joita on vaikea täysin vältellä jos syö kodin ulkopuolella) ja saan niistä oikein selvät liikkeet ja potkut. Tilani näkyy todella hyvin myös mahan päältä ja voisin vaikka vannoa vauvan siellä kääntyilevän. Raskaana en kuitenkaan ole. Jos nyt tulisin raskaaksi, eivät liikkeet olisi mitään uutta.

Vierailija
37/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isompi maha, kuin tällä 9kk raskaana olevalla tytöllä videolla. En ole raskaana.

https://www.newsweek.com/pregnant-woman-no-baby-bump-tiktok-1876348

Vierailija
38/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuisi kohdalle esikoisen odotuksen vatsan koko ja kuopuksen liikkeiden tunteminen samaan raskauteen ja vielä epämääräiset vuodot, niin en yhtään ihmettele, että jäisi raskaus huomaamatta. Minulla on ollut kaikissa raskauksissa ylimääräisiä vuotoja. Pahoinvointia minulla ei ole taas ollut yhdessäkään raskaudessa. Kaikki kolme raskauttani ovat olleet hyvin erilaisia.

Vaihdevuosi-ikäisenä olen tehnyt kaiken varalta raskaustestinkin, kun kuukautiset tulivat harvoin ja suolisto piti sellaista menoa, että se tuntui kuin sikiön liike.

Vierailija
39/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin raskaana tietämättäni. Ja olin tuolloin 45-vuotias. En koskaan ole käyttänyt ehkäisyä. Olin parikymmentä vuotta naimisissa ensimmäisen puolisoni kanssa ja emme saaneet lasta. Emme käyneet asian johdosta missään tutkimuksissa. Avioeron jälkeen aloitin uuden parisuhteen. Olin silloin 45-vuotias. En tietenkään edes kuvitellut, että voisin tulla raskaaksi, eikä se ollut tarkoituskaan enää, vaikka en ehkäisyä käyttänyt, mutta kai minä ajattelin (jos ajattelin), ettei 45-vuotias voi enää tulla raskaaksi kun ei aiemminkaan ole tullut. Minulla oli ihan normaali kuukautiskiertokin, mutta olin hirveän pahoinvoiva, mutta luulin sen johtuvan jostakin muusta. Jotakuinkin "vitsinä" ostin apteekista raskaustestin ja olin samalla hämmästynyt ja järkyttynyt kun se näytti positiivista. Soitin heti neuvolaan ja sain siltä istumalta ajan. Raskauteni oli edennyt jo 15. viikolle! Ihmettelen edelleen sitä, miten on mahdollista, että minulla oli kuitenkin kuukautiset. Raskaus eteni "normaalisti" ja terve lapsi syntyi suunnitellulla sektiolla viikolla 39.

Vierailija
40/42 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tälläinen yllätys raskaus.6 vuoden lapsettumuushoidot ja vihdoin saimme lapset. Toinen  luomu raskaus oli valtava yllätys.En osannut ajatella että olisi meillä mahdollista.Mitään erikoisia oireita ei ollut ja kuukautisten pois jääminen oli normaalia.Koska sitä oli ollut jo aiemmin. Raskaus paljastui normaali gynekologi käynnillä.Olin viikoilla 18.Paras yllätys .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme