Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kohtelet ihmisiä, jotka ovat sinua varakkaampia?

Vierailija
28.06.2020 |

Jos valitetaan siitä miten köyhiä kohdellaan, niin miten on. Oletko ystävällinen sinua rikkaammille?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hitosta voin tietää kuka on minua varakkaampi? Kysynkö että paljon sulla on tileillä rahaa? No entäpä osakkeita ja rahastoja? Mitenkäs ne sijoitusasunnot? Omistatko arvokasta taidetta? Keräiletkö jotain? Paljonko sun kämpästä saisi? Mitä autoja sulta löytyy?

Kalkulaattori laulaa samalla.

No eihän se nyt aina päältäpäin näy, mutta yleisesti ottaen voin olettaa, että jos keskustelen vaikka hyvin menestyneen yhtiön omistajan kanssa, joka ajaa Ferrarilla, että hän on minua varakkaampi.

Joo. Ja oletan kaveriperheen olevan minua aika paljon varakkaampi, koska ovat olleet ulkomaankomennuksilla monta vuotta (ja tiedän sen etuudet) ja että heillä on x määrä sijoitusasuntoja. Tai tiedän toisen perheen harrastavan monen viikon matkoja viiden tähden hotelleissa tai vuokraavan karibialla veneen miehistöineen.

Ei luulisi olevan vaikea selvittää ihmisen varakkuustasoa, jos hänen kanssaan juttelee niitä näitä. Toista on sitten pihit ihmiset, jotka eivät rahaa käytä.

Vierailija
42/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus kakalla rikkaiden ihmisten postilaatikoilla, mutta teen taustatyötä vaan kakkapäät saa kakkaisen hesarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kohdella jotenkin erityisesti? Yleensä ovat fiksuja ihmisiä, joten ystävällisesti.

Vierailija
44/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kohdella mitenkään muuten kuin tavallisesti? Oli sitten ihminen köyhä tai varakas, niin on samalla viivalla muiden kanssa minun silmissäni. Ei oikeuta varakkuus mihinkään erityiskohteluun.

Vierailija
45/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh..?

Ihan samalla tavalla kohtelen kaikkia ihmisiä tuloista riippumatta. Mistä minä edes tiedän paljon kukakin omistaa ja mitä :D

No okei pelottavia ihmisiä välttelen, en katso päin enkä keskustele.

Vierailija
46/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tahtomattani työtön ja kohtelen kaikkia samalla tavalla.

Mutta suurin osa hyvin tienaavista ovat olleet minua kohtaan enemmän tai vähemmän koppavia kun ovat saaneet tietää että olen työtön.

En ymmärrä miksi pitää antaa tuon seikan vaikuttaa inhimillisyyteen. Ihminen minäkin olen.

Vierailija
47/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan heidän nimensä listaan mielessäni.

Vierailija
48/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kohdella mitenkään muuten kuin tavallisesti? Oli sitten ihminen köyhä tai varakas, niin on samalla viivalla muiden kanssa minun silmissäni. Ei oikeuta varakkuus mihinkään erityiskohteluun.

Oletpa aggressiivinen varakkaita kohtaan.