Miten kohtelet ihmisiä, jotka ovat sinua varakkaampia?
Jos valitetaan siitä miten köyhiä kohdellaan, niin miten on. Oletko ystävällinen sinua rikkaammille?
Kommentit (48)
Käyn joskus kakalla rikkaiden ihmisten postilaatikoilla, mutta teen taustatyötä vaan kakkapäät saa kakkaisen hesarin.
Miksi pitäisi kohdella jotenkin erityisesti? Yleensä ovat fiksuja ihmisiä, joten ystävällisesti.
Miksi pitäisi kohdella mitenkään muuten kuin tavallisesti? Oli sitten ihminen köyhä tai varakas, niin on samalla viivalla muiden kanssa minun silmissäni. Ei oikeuta varakkuus mihinkään erityiskohteluun.
Täh..?
Ihan samalla tavalla kohtelen kaikkia ihmisiä tuloista riippumatta. Mistä minä edes tiedän paljon kukakin omistaa ja mitä :D
No okei pelottavia ihmisiä välttelen, en katso päin enkä keskustele.
Olen tahtomattani työtön ja kohtelen kaikkia samalla tavalla.
Mutta suurin osa hyvin tienaavista ovat olleet minua kohtaan enemmän tai vähemmän koppavia kun ovat saaneet tietää että olen työtön.
En ymmärrä miksi pitää antaa tuon seikan vaikuttaa inhimillisyyteen. Ihminen minäkin olen.
Laitan heidän nimensä listaan mielessäni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kohdella mitenkään muuten kuin tavallisesti? Oli sitten ihminen köyhä tai varakas, niin on samalla viivalla muiden kanssa minun silmissäni. Ei oikeuta varakkuus mihinkään erityiskohteluun.
Oletpa aggressiivinen varakkaita kohtaan.
Joo. Ja oletan kaveriperheen olevan minua aika paljon varakkaampi, koska ovat olleet ulkomaankomennuksilla monta vuotta (ja tiedän sen etuudet) ja että heillä on x määrä sijoitusasuntoja. Tai tiedän toisen perheen harrastavan monen viikon matkoja viiden tähden hotelleissa tai vuokraavan karibialla veneen miehistöineen.
Ei luulisi olevan vaikea selvittää ihmisen varakkuustasoa, jos hänen kanssaan juttelee niitä näitä. Toista on sitten pihit ihmiset, jotka eivät rahaa käytä.