Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kohtelet ihmisiä, jotka ovat sinua varakkaampia?

Vierailija
28.06.2020 |

Jos valitetaan siitä miten köyhiä kohdellaan, niin miten on. Oletko ystävällinen sinua rikkaammille?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun keskituloisia tai köyhiä.

Onneksi lähipiirin varakkaat ovat kuitenkin järkeviä ja ymmärtää että kaikilla ei ole rahaa tuosta noin.

Sellaiset ylimieliset varakkaat ovat jääneet syystä pois elämästäni. Ihan vaan sen takia että en jaksa kuunnella sitä lesoomista ja se ymmärtämättömyys on jotain järkyttävää köyhiä kohtaan. Itse olen aina ollut keskiluokan yläpuolella, että ei ole ollut minuun kohdistuvaa, mutta lähipiirissä on myös niitä ketkä joutuvat laskemaan senttejä ruokakaupassa joten tunnen myötätuntoa ja inhotusta sitten näitä tiettyjä varakkaita kohtaan.

Vierailija
22/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin kaikkia. En vain puhu rikkaille rahasta. Muille saatan kertoa, mitä jokin maksoi, mutta en rikkaalle. Mene ja tiedä, miksi en...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttikseni vie minua aina Lidliin ja suuttuu jos maksan hänen ostoksiaan.

Tuloni ovat kaksinkertaiset hänen tuloihinsa, ja Lidlissä ei ole minulle mitään muuta tehtävää tai katsottavaa kuin kantaa hänen ostoksiaan.

Vierailija
24/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen, keskituloisesta perheestä. Perhetutuissa ja sukulaisissa on suomalaisittain erittäin köyhiä ja erittäin varakkaita, samoin kuin omissa ystävissäni. En kohtele heitä eri tavalla. Paitsi etten pitkäaikaistyötöntä pyydä seuraksi kaukomatkalle esimerkiksi, koska tiedän ettei hänellä ole varaa siihen ja häntä saatan pyytää seuraksi syömään ravintolaan niin että minä tarjoan. Matkoja minulla ei ole varaa tarjota.

Vierailija
25/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kun keskituloisia tai köyhiä.

Onneksi lähipiirin varakkaat ovat kuitenkin järkeviä ja ymmärtää että kaikilla ei ole rahaa tuosta noin.

Sellaiset ylimieliset varakkaat ovat jääneet syystä pois elämästäni. Ihan vaan sen takia että en jaksa kuunnella sitä lesoomista ja se ymmärtämättömyys on jotain järkyttävää köyhiä kohtaan. Itse olen aina ollut keskiluokan yläpuolella, että ei ole ollut minuun kohdistuvaa, mutta lähipiirissä on myös niitä ketkä joutuvat laskemaan senttejä ruokakaupassa joten tunnen myötätuntoa ja inhotusta sitten näitä tiettyjä varakkaita kohtaan.

Oho, siis myötätuntoa köyhiä kohtaan, inhotusta kuspäitä kohtaan.

Vierailija
26/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni on paljon varakkaampi kuin minä. Usein esim kaupan kassalla otan lompakkoa esille, mutta hän kiirehtii maksamaan. Yritän käyttäytyä niin että hänelle ei tulisi ”hyväksikäytetty” olo. Enkä pyydä koskaan mitään.

Vierailija
27/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää, että toinen on rikkaampi? Pitääkö jokaisen ihmisen kohdalla kaivaa verotustiedot esille vai miten?

Vierailija
28/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää, että toinen on rikkaampi? Pitääkö jokaisen ihmisen kohdalla kaivaa verotustiedot esille vai miten?

No minulla ainakin on selkeätä että se jolla on pari korkeakoulututkintoa, työ johtotehtävissä pörssiyrityksessä, iso talo kalliilla alueella, hieno auto, tekee jatkuvasti pitkiä matkoja ja käyttää vain kalliita merkkivaatteita... tuskin on köyhempi kuin minä.

Vastaavasti työtön, jolla on kaupungin pieni yksiö, on ulosotossa ja käy leipäjonossa ja kerää pulloja... Hän ei ole minua varakkaampi, näin oletan.

Silti voin olla ja olen molempien ystävä, eikä kumpikaan ole toista arvokkaampi minulle.

Vierailija
29/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän, jos joku on varakkaampi kuin minä? Ei joku auto, talo, harrastukset tai mikään vakuuta minua ihmisen oikeasta varallisuudesta ja siitä onko omaisuus saatu vaikka lainarahalla tai perimällä. Minulle on ihan sama miten muut elävät ja kohtelen kaikkia ihmisiä aika samalla tavalla, eli mukavasti.

Harva tietää minun ja perheenikään varallisuudesta ja siitä, että vaikka tarjoustuotteita ostankin, niin pärjäämme oikein hyvin, olemme olleet velattomia jo vuosia ja säästössä on rahaa. En minä siitä pidä mekkalaa, vaan muut asiat merkitsevät ihmisten välisissä suhteissa enemmän.

Koska minut on kasvatettu arvostamaan itseäni, niin se asia on rahaakin arvokkaampi. Rahalla ei pysty ostamaan ystävyyttä.

Vierailija
30/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vielä, tunnen siis myös perheet joista ovat lähtöisin. Varakas on varakkaasta perheestä, köyhä on köyhästä perheestä.

Ei nämä olleet mitään hyvänpäivän tuttuja vaan vanhoja ystäviä.

Vierailija
31/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttikseni vie minua aina Lidliin ja suuttuu jos maksan hänen ostoksiaan.

Tuloni ovat kaksinkertaiset hänen tuloihinsa, ja Lidlissä ei ole minulle mitään muuta tehtävää tai katsottavaa kuin kantaa hänen ostoksiaan.

Etkö sä syö lainkaan?

Vierailija
32/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hitosta voin tietää kuka on minua varakkaampi? Kysynkö että paljon sulla on tileillä rahaa? No entäpä osakkeita ja rahastoja? Mitenkäs ne sijoitusasunnot? Omistatko arvokasta taidetta? Keräiletkö jotain? Paljonko sun kämpästä saisi? Mitä autoja sulta löytyy?

Kalkulaattori laulaa samalla.

Vierailija
33/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen varakkaat yleensä ovat ikäviä ihmisiä jotka halveksivat muita, korostavat omaa erinomaisuuttaan ja kilpailevat muiden kanssa. En pidä sellaisista ihmisistä.

Vierailija
34/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisesti niin kuin kaikkia muitakin ihmisiä. Jos ovat erittäin menestyneitä ihmisiä kiinnostaa myös kuulla lisää siitä miten he ovat saavuttaneet haluamansa ja miettiä voisinko soveltaa jotain heidän toimintapojansa omaan elämääni, jotta myös minä menestyisin paremmin.

Vierailija
35/48 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hitosta voin tietää kuka on minua varakkaampi? Kysynkö että paljon sulla on tileillä rahaa? No entäpä osakkeita ja rahastoja? Mitenkäs ne sijoitusasunnot? Omistatko arvokasta taidetta? Keräiletkö jotain? Paljonko sun kämpästä saisi? Mitä autoja sulta löytyy?

Kalkulaattori laulaa samalla.

No eihän se nyt aina päältäpäin näy, mutta yleisesti ottaen voin olettaa, että jos keskustelen vaikka hyvin menestyneen yhtiön omistajan kanssa, joka ajaa Ferrarilla, että hän on minua varakkaampi.

Vierailija
36/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kerron heille rikkaille  minkälaista on kun ei voi kaikkea ostaa noin vain, esim. jos pesukone menee rikki, en voi vaan mennä ostamaan uutta tilalle.

Ja tuohon tulee vastaukseksi "kyllä ne rahat pitää hankkia vaikka kiven alta, kaikilla ihmisillä pitää olla pesukone. Saat varmasti hankittua sellaisen, jos oikein kovasti yrität".

Vierailija
37/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien ne Lidliin haistelemaan köyhää

Vierailija
38/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia samalla tavoin

Vierailija
39/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisesti. Tässäkin maassa on rikkaita vain sen takia, koska niiden sallitaan olla olemassa. Vielä toistaiseksi.

Vierailija
40/48 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelen muita, niin kuin he kohtelevat minua. Olen ystävällinen, jos minullekin ollaan. Jos minua kohdellaan kuin alempiarvoista roskaa, niin todellakin avaan suuni ja sanon henkilölle pari valittua sanaa.