Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan syksyllä lähihoitajaopinnot

Vierailija
27.06.2020 |

Miten te muut jo myöhäiskeski-iässä olevat olette pärjänneet opinnoissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi helpoimmista aloista mitä voi opiskella.

Varo vaaraa, alalla on paljon kiusaajia/entisiä kiusaajia.

Vierailija
2/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, niin sitä pitää. Ei kannata kuunnella ihmisten haukkumista ja sitä, että kyllpä valitsit paskan alan jne. 

Itse olen myös menossa "paska-alalle" syksyllä opiskelemaan nimittäin hitsaajaksi ja aika paljon on saanut kuulla haukkuja ja väheksymistä "Sinä se vaan menet sieltä missä aita on matalin" yms puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hienosti, kiitos kysymästä.

Opinnot sujuvat ajallaan verrattuna esim samaan aikaan aloittaneidrn nuorten opintoihin.

Olen jo työssä koulun ohessa ja työpaikoista saa valita. Olen itse ollut suht. aktiivinen harkkojen ja opintojen suorittamisen suhteen.

Vierailija
4/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, niin sitä pitää. Ei kannata kuunnella ihmisten haukkumista ja sitä, että kyllpä valitsit paskan alan jne. 

Itse olen myös menossa "paska-alalle" syksyllä opiskelemaan nimittäin hitsaajaksi ja aika paljon on saanut kuulla haukkuja ja väheksymistä "Sinä se vaan menet sieltä missä aita on matalin" yms puhetta.

Jotain työttömiä naistutkimuksen maistereita taitaa ärsyttää, kun joku opiskelee alaa mistä voi jopa työllistyä. Onko se menemistä sieltä, missä aita on matalin jos haluaa olla töissä? Luulisi että tuilla eläminen ja kotona makaaminen on menemistä sieltä, missä aita on matalin.

Vierailija
5/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain työttömiä naistutkimuksen maistereita taitaa ärsyttää, kun joku opiskelee alaa mistä voi jopa työllistyä. Onko se menemistä sieltä, missä aita on matalin jos haluaa olla töissä? Luulisi että tuilla eläminen ja kotona makaaminen on menemistä sieltä, missä aita on matalin.

Joillakin se tuilla eläminen ja kotona oleminen on ainoa mahdollisuus, esim terveyden vuoksi.

Kyllä minäkii opiskelisin, jos se olis kroonisten kipujen kannalta mahdollista, mut eipä vtustna vaan ole! Että ei kaikki tuilla eläjät ole mitään patalaiskoja, jotka ei viitsi tehdä mitään, jotkut ei pysty vaikka haluais.

Vierailija
6/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Itse vakityössä olevana 5kymmpisenä mietin alan vaihtoa ja opiskelua lähihoitajaksi. Töitä olisi paljon, voisin uskaltautua keikkalaiseksi ja jättää tämän nykyisen vakiduunin.

Vierailija
7/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu oli todella helppoa. Kuten myös muilla luokkakavereillani 30-50 v. Vähänkin kun viitsii nähdä vaivaa, niin läpi pääsee helposti. Hyvin arvosanoin.

Työharjoittelua on paljon ja on paljon myös huonoja harkkapaikkoja, nämä voivat muodostua haasteeksi. Aikuisopiskelijoilla on se etu, että itsetuntoa alkaa olla jo sen verran, että kaikkea soopaa ei tule siedettyä.

Vierailija
8/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyli samalla innostaa toista ja toisaalta onnistua yleistää ja haukkua muita.

Vierailija
9/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyli samalla innostaa toista ja toisaalta onnistua yleistää ja haukkua muita.

Tietysti jos on sairas niin on täysi oikeus maata kotona tukien varassa. En väittänyt ettei olisi. Jos taas on täysin terve ihminen, niin en käsitä miten se että haluaa tehdä mitä tahansa täysipäivästä työtä olisi jotenkin "helpolla pääsemistä" tai "menemistä sieltä missä aita on matalin".  Monilla Suomalaisilla on ihme martyyrikärsimyskulttuuri, eli on pakko valita joku tosi tylsä, vaikea ja huonosti työllistävä ala ja opiskella sitä itkien ja hampaat irvessä 5 vuotta, ja sit itkien ja hampaat irvessä etsiä alan olemattomia töitä. Pätee moneen muuhunkin asiaan, mistään ei saa nauttia ja ei saa tehdä mitään mikä olisi helppoa tai kiinnostavaa. On pakko tehdä kurjaa ja kärsiä koska minäkin olen marttyyri ja kärsin joka päivä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan