"kaveri" ei pidä yli vuoteen mitään yhteyttä niin...
Kysymys tulee tässä.
Hän soittaa sinulle yksi päivä ihan yhtäkkiä, et pääse vastaamaan juuri silloin soitatko takaisin?
Itse koen ettei tarvitse soittaa kun ei ole mitään viestiäkää laittanut yli vuoteen. Kaikille muille on kommentoinut instagramiin joka päivä.
Kommentit (20)
Instagramin perusteellako teillä toimii ystävyydet?
Tarkenna nyt vähän. Oletko itse yrittänyt ottaa yhteyttä? Oletko soittanut ja laittanut viestiä useamman kerran vuoden aikana eikä hän ole koskaan vastannut? Milloin oli viimeisin kerta kun itse yritit saada häneen yhteyttä?
En vastaisi. Itselläni on nykyään se periaate, että jos ystävä ei pidä mitään kuukauteen niin poistan numeron. Oikea ystävä on kyllä kiinnostunut kuulumisistasi edes silloin kuukauden välein.
No meillä aikuisilla kaveruus ei perustu instagramiin, joten voisin hyvin soittaa takaisin.
Tietenkin pitää soittaa heti takaisin. On täysin normaalia, ettei pidä vuoteen tai pariin yhteyttä. Ei se mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
En vastaisi. Itselläni on nykyään se periaate, että jos ystävä ei pidä mitään kuukauteen niin poistan numeron. Oikea ystävä on kyllä kiinnostunut kuulumisistasi edes silloin kuukauden välein.
Aika tiukka linja. Voisi kutsua jopa itsekkääksi. Ei yhtään joustoa, vaikka ystävä olisi vakavasti sairas tms? Ja nythän ei edes puhuttu ystävästä vaan kaverista.
Ei minun mielestä silloin tarvitse jos ei ole mikään elämänmittainen ystävyys tai on joku somen kautta muutamaan kertaan tavattu tuttu. Ihmiset menee elämässä eri suuntiin.
En soittaisi. Tämä oli semmonen kaveri joka jjuoruili mun asiat keskustassa ja sielä ihmettelin miks kaikki tuijottaa. Selvis sekin kun hän muutti toiseen kaupunkiin😆juorukello
Jos ei muutamaan viikkoon olla tekemisissä, niin kyllä ystävyys/kaveruus loppuu siihen. Ihme, jos on enää numeroakaan tallennettuna vuoden tauon jälkeen.
Jokunen vuosi sitten kävikin noin. Soitin takaisin ja onneksi tein niin. Olimme vuosien varrella monista syistä johtuen joutuneet etäälle toisistamme ja yhteydenpito oli jäänyt. Hänelle oli sitten tullut mieleen, että olisi mukava saada minut takaisin elämäänsä. Olin todella iloinen, että hän toteutti sen, mitä itsekin olin ajatellut. Nyt olemme taas läheisiä ja yhteydessä säännöllisesti. Ei kannata olla liian ehdoton, vaikka elämä joskus heittäisi eteen katkoksia yhteydenpidossa. Tuskin meistä kenelläkään on liikaa läheisiä ympärillämme.
"Itselläni on nykyään se periaate, että jos ystävä ei pidä mitään kuukauteen niin poistan numeron"
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä lyhyemmältä ajalta kuukausi tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
"Itselläni on nykyään se periaate, että jos ystävä ei pidä mitään kuukauteen niin poistan numeron"
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä lyhyemmältä ajalta kuukausi tuntuu.
Tämä. Teininä voi ollakin vielä niin, että kaveruus katkeaa, jos ei pariin viikkoon olla yhteydessä. Tässä iässä (40+) on vain rasittavaa, jos koko ajan pitää viestitellä. Kuukauden tauko ei tunnu missään.
Kaveri on voinut olla sairas ettei ole jaksanut pitää yhteyttä. Eräs kaverini oli. Parin vuoden päästä lämmittelin kaveruuden ennalleen. Tiedän että hänellä oli silloin vaikeaa. Kannatti. Ei kannata loukkaantua toiseen liikaa etenkään masentuneisiin. He on sairaita.
Jos mitään ei ole tapahtunut tai riitoja ollut tms. Niin ei kannata alata haukkumaan kun ei voi tietää mikä toisella on. Masentunut vetäytyy. Pahasti masentunut on sosiaalisesti kyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muutamaan viikkoon olla tekemisissä, niin kyllä ystävyys/kaveruus loppuu siihen. Ihme, jos on enää numeroakaan tallennettuna vuoden tauon jälkeen.
Tämä ennustaa yksinäistä aikuisuutta ja vanhuutta. Kun elämään tulee muutakin sisältöä kuin puhelin (useimmilla aikuistuttua niin käy), ei ehdi/jaksa/halua koko aikaa viestitellä ja soitella.
Etenkin jos kaveri sanoo olevansa masentunut, se voi olla vaikea sanoa ääneen, niin ota tosissaan. Ihmiset ei pysy näkemään jos olo on sietämätön.
Näin just vähän aikaa sitten ystävää, jonka kanssa oli melkein kolmen vuoden tauko yhteydenpidosta. Juttu jatkui ns. siitä mihin viimeksi jäätiin ja oli todella luontevaa edelleen toistemme seurassa. :)
No jos kyseessä on "kaveri", niin ei tarvinne vaivautua, ellei halua. Minä kyllä soittaisin, mutta minulla onkin paljon vanhoja kavereita, joiden kanssa juttu jatkuu siitä mihin jäätiin viimeksi, vaikka tapaamisten välillä olisi vuosi.
Tosi ystävyys on sitä, että jutut jatkuu vaikka olis vuosia välissä. Jos ei ole negatiivisuutta ollut välillänne, niin miksei voisi olla yhteydessä.
Laittaisin viestin