Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin että kerran kun oppii autolla ajamisen, sitä ei unohda koskaan?

Vierailija
27.06.2020 |

Lesoileva tuttava (siis muistakin asioista ylpeilee) kertoi että vaikkei ole melkein 20 vuoteen ajanut autoa metriäkään, voisi tuosta vaan hypätä minkä vaan auton rattiin ja ajella missä vaan kaupungissa tai maantiellä. Ei ongelmaa.

Vähän tuli kuunnellessa kelju olo että mitenhän nyt oikeasti onkaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ajamatta 5 vuotta ja muutaman kerran jälkeen en edes kiinnittänyt huomiota ajamiseen. Muutaman liikennemerkin tosin olen ehtinyt unohtaa.

Vierailija
2/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole viiteen vuoteen ajanut, vaikka kortti on ollut nyt yli 40 vuotta. En kyllä uskalla ottaa riskiä, että lähtisin kokeilemaankaan. Olisin varmasti vaaraksi itselleni ja muille. Teknisest kyllä osaisin, sitä en epäile, ja liikennesäännöt osaan, mutta olisin aivan liian epävarma ja mahtaisinko edes reagoida tarpeeksi nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aja, sen unohtaa.

Vierailija
4/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin pitkän tauon jälkeen niin osittain kyllä tuntui hyvin luontevalta, mutta keskityin kuitenkin täysillä. Olin unohtanut kuinka paljon mäkiä oli siellä missä ajoin.

Vierailija
5/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole viiteen vuoteen ajanut, vaikka kortti on ollut nyt yli 40 vuotta. En kyllä uskalla ottaa riskiä, että lähtisin kokeilemaankaan. Olisin varmasti vaaraksi itselleni ja muille. Teknisest kyllä osaisin, sitä en epäile, ja liikennesäännöt osaan, mutta olisin aivan liian epävarma ja mahtaisinko edes reagoida tarpeeksi nopeasti.

No siis tämä kyseinen tuttavakaan ei aina näe metriä pidemmälle muutenkaan, siis välillä ei hahmota l. ei tervehdi vaikka tultaisiin kadulla kohdakkain niin vaikea uskoa että osaisi liikennemerkkejä yhtään sen nopeammin huomata ja reagoida :D ap

Vierailija
6/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä lesoilijan hyppäävän rekan rattiin ja veivaavan Fullerin synkronoimatonta kehätiellä.

Ehkä lukisin kuitenkin mieluummin lehdestä.

Vierailija
7/7 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä tarkoitetaan sanoilla "kun kerran oppii". Jos viitataan autokouluun ja kortin saamiseen  niin omasta mielestä ei ole vielä oppinut. Sanoisin että kun ajettu kymmeniä tuhansia km, esim 20-30tkm niin voi alkaa sanomaan että on oppinut. Ja silloin sitä taitoa ei enää unohdeta vaikka olisi vuosia ajamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi