Voinko saada takaisin ihmisen, joka ei ole kiinnostunut minusta?
Heippa.
Pyrin kertomaan asiat niin yksinkertaisesti, kuin voin ja jättämään turhat yksityiskohdat pois. Pidä myös mielessä, että kaikki kirjoittamani on totta.
Elikkä olen 32-vuotias mies ja seurustelin kyseisen naisen kanssa 1,5v. Noin kahden kuukauden päästä suhteen alusta aloin huomata, että tämä nainen on minulle kaikki kaikessa. Puolen vuoden seurustelun jälkeen ymmärsin, että en olekaan ilmeisesti koskaan rakastanut exiäni, vaikka niin luulin. Tämän uuden naisen kanssa tunne oli vain niin voimakas, enkä kyseeenalaistanut tunnetta ollenkaan. Ei ollut mitään erityistä syytä, miksi juuri hän tuntui siltä oikealta minulle. Oli jopa hieman erilainen, kuin mitä naismakuni sanoo. Jossain kohtaa tiesin, että minulle on käynyt niin hyvä tuuri, että olen tosiaan löytänyt sen oikean vaikken sellaiseen ennen uskonut. Muutuin ihmisenä paremmaksi ja näin tulevaisuuteni valoisampana kuin koskaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni olin valmis jopa sanomaan kyllä, jos hän tahtoisi lapsia. Olin löytänyt sen, jonka kanssa olen loppuelämäni.
No asiat eivät kuitenkaan ruusuisesti menneet.
Noin 3kk ennen suhteen päättymistä puhuimme vielä paljon ja leikittelimme ajatuksella häistämme ja lapsista ja asunnoista. Hän kertoi olevansa korviansa myöten rakastunut minuun. Tasan kuukausi tästä, niin hän oli ärsyyntynyt kaikesta mitä tein ja jopa keksi asioita joita minussa on vikana ja tuntui välttelevän omia tunteitaan kaikin keinoin.
Erosimme ja syyksi sain, että hänellä ei ole enää tunteita minua kohtaan. Todellisuudessa minulla ei ole hajuakaan mikä oikea syy eroomme oli. Kaikennäköistä olen miettinyt, kun ihmettelin, että voiko niin vahvat tunteet todella kadota alle kuukaudessa... Uskokaa tai älkää, oli aivan aivan täydellinen poikaystävä, erityisesti sellainen, jonka hän mielestäni tarvitsee seuraansa.
Nyt tuosta erosta on kulunut 8kk ja päivääkään en ole ollut ajattelematta häntä, vaikka toki olen yrittänyt. Kaikkia mahdollisia keinoja tietysti olen yrittänyt, jotta voisin jatkaa elämääni. Olen mielestäni joka ikisestä kulmasta katsonut asioita ja kyseenalaistanut mielipiteitäni. Kaikki mitä sain todellisuudessa aikaiseksi oli, että rakastuin häneen vain entistä enemmän ja varmistin asian todeksi, että minulle hän on se oikea.
Eli onko kukaan saanut koskaan takaisin jonkun ”mahdottomasta” tilanteesta?
Tilanne on mahdoton, koska olen ymmärtänyt häneltä, että kaikki mitä teen ärsyttää tai ahdistaa häntä eikä hänellä ole niitä tunteita minua kohtaan.
En jaksaisi nyt kuulla mitään, että kyllä se siitä ajan kanssa tai vastaavia. En ole enää koskaan kokonainen jos emme ole yhdessä.
Kaikki ehdotukset tai tarinat ovat tervetulleita, mutta otan tämän asian siis todella vakavasti ja tuntuu, että elämäni on pelissä. Siksi pliis yrittäkää jättää turhat heitot pois. :)
Eli voinko saada hänet takaisin?
Kiitos jo etukäteen!! :)
Kommentit (42)
Mitäpä luulet, mistä syystä ero tuli...
Olet sanalla sanoen V I T U N T Y H M Ä
Kiinnitin huomiota tähän kohtaan tekstissäsi: "Uskokaa tai älkää, oli aivan aivan täydellinen poikaystävä, erityisesti sellainen, jonka hän mielestäni tarvitsee seuraansa."
Et voi mennä sanelemaan toisen puolesta, millaisen poikaystävän/kumppanin tämä tarvitsee seuraansa. Nainen ei tuntenut samoin, koska päätti lopettaa suhteen. Lisäksi mainintasi tuosta, että jo kahden kuukauden seurustelun jälkeen nainen oli sinulle kaikki kaikessa, viittaa siihen, että olet saattanut käyttäytyä naisen mielestä liian takertuvasti ja omistushaluisesti. Hän ei ehkä ole raaskinut tai uskaltanut kertoa sinulle puuttuvista tunteistaan aiemmin, koska on saattanut pelätä loukkaavansa sinua. Toisaalta ihmisillä tunteet vain joskus kuolevat, se kuuluu seurustelun maailmaan ja nainen on muutenkin saattanut todeta, ettei ole vielä kypsä sitoutumaan parisuhteeseen ja mahdollisen perhe-elämään.
Suoraan sanottuna: unohda koko juttu. Jos alat roikkua naisen perässä, vongata tätä takaisin ja syyllistää, että ilman häntä et ole kokonainen, on siitä pahimmassa tapauksessa seurauksena lähestymiskielto.
Läheisriippuvuus? Tutkiskelepa asiaa.
Voi olla että olet ollut "täydellinen" mutta häntä ahdisti paljo huomio ja se että kadotit itsesi teidän suhteeseen. Hän rakastui siihen mitä olit, ei siihen millaiseksi "parannuit" kun otit hänet elämän keskipisteeksi.
Jos naisen kiinnostus on lopahtanut, en usko, että mitään on tehtävissä. Kaikki lähestymisyritykset todennäköisesti vain ärsyttävät naista, ja pahentavat tilannetta. Et voi tehdä muuta, kun jättää hänet rauhaan. Nainen ottanee yhteyttä, jos tulee joskus katumapäälle.
Joskus ne pienet asiat toistuvat ja kasaantuvat ja ennen pitkää raja tulee vastaan. Ehkä teit tai sanoit asioita, jotka loukkasivat, satuttivat, harmittivat ja joista hän oli sinulle useampaan kertaan sanonut, mutta et ottanut kuuleviin korviisi?
Voit saada mikäli hän ei ole varattu. Olen saanut kahden eri henkilön kanssa erojen jälkeen suhteen takaisin puolen vuoden tauon jälkeen. Toisen kanssa yhteen paluu ei kauaa kestänyt kun vastapuoli oli ehtinyt sivusuhteen rakentaa mutta toinen tapaus kukoistaa yhä ja onnellisesti perhe perustettu. Tämä ei olisi onnistunut ellen olisi ottanut yhteyttä ja puhunut rohkeasti ja suorasukaisesti tunteista ja haluistani huolimatta siitä että oli suuri mahdollisuus tulla torjutuksi
Hän "keksi" asioita, joita oli sinussa vikana? Miksi sanot, että keksi? Tuskinpa ihan tuulesta temmattuja asioita kuitenkaan olivat, ehkä ei vaan suorasansisesti niistä aiemmin maininnut. Joillekin miehille pitää tosiaan vääntää asiat ratakiskosta ennen kuin menee sanoma perille.
Ja ihan vaan tiedoksi: kukaan ei ole täydellinen, ei edes poikaystävänä. Sulla tuntuu olevan aika suuret luulot itsestäsi, jos et ole mielestäsi missään väärin tehnyt.
Ehkä ajatus naimisiin menosta, lapsista ja asunnosta alkoi ahdistaa ja siksi vetäytyi. Ette ole olleet kovin pitkään vielä yhdessä, ja tuollaiset puheet noin aikaisessa vaiheessa voi etenkin nuorta naista ahdistaa.
Jos nainen ei halua jatkaa, niin sitten kaikki ohi. Oletko siis kertonut noista tunteistasi exälle?
Aika parantaa haavoja, ja voit olla kuitenkin vielä kiitollinen, että sat kokea tuollaisen tunteen ja pitkä yhdessäolo ei sitä latistanut, kuten monesti reaalitodellisuudessa käy. Kai tajuat, että noissa tunteissa on kyse paljolti myös oman mielikuvituksesi tuottamista unelmista, haaveista ja mielikuvista? Toki nainen varmaan herätti sinussa jotain syvää, esim. tunteita lapsuudesta asti ja oli geneettistä yms. yhteensopivuuttakin.
Jotkut ovat kokeneet saman ns. oikean löytämisen tunteen uudelleen, osa sitten ei enää koskaan tai edes koskaan - mutta toivottavasti koet vielä vastaavan tunteen jonkun toisen kanssa.
"Se oikea" on loppupeleissä kuitenkin se, jonka otat aviopuolisoksesi ja valitset rakastaa myötä- ja vastamäessä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne pienet asiat toistuvat ja kasaantuvat ja ennen pitkää raja tulee vastaan. Ehkä teit tai sanoit asioita, jotka loukkasivat, satuttivat, harmittivat ja joista hän oli sinulle useampaan kertaan sanonut, mutta et ottanut kuuleviin korviisi?
Elämäntilanne ja ajatukset tulevasta voivat myös olla erilaisia, joten niistä pitää puhua vakasti - mikäli nainen vielä haluaa keskustella.
Jokuhan voi pelästyäkin, jos suhde etenee liian nopeasti.
Sinulla oli 1,5 vuotta kenties elämäsi parasta aikaa hänen kanssaan. Sinulla on kauniit muistot siitä ajasta. Vaali niitä. Mutta pidä mielessäsi, että ne ovat menneisyyttä, siellä menneisyydessä pysyy. Mutta jätä hänet rauhaan. Ole kiitollinen, että hän oli sinun kanssasi niinkin pitkään. Voit muistella itseksesi niitä aikoja ja nauttia niiden tuomasta tunteesta, mutta älä jää liian pitkäksi aikaa niihin muistoihin, vaan muistuta itseäsi, että hän ei enää rakasta sinua.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota tähän kohtaan tekstissäsi: "Uskokaa tai älkää, oli aivan aivan täydellinen poikaystävä, erityisesti sellainen, jonka hän mielestäni tarvitsee seuraansa."
Et voi mennä sanelemaan toisen puolesta, millaisen poikaystävän/kumppanin tämä tarvitsee seuraansa. Nainen ei tuntenut samoin, koska päätti lopettaa suhteen. Lisäksi mainintasi tuosta, että jo kahden kuukauden seurustelun jälkeen nainen oli sinulle kaikki kaikessa, viittaa siihen, että olet saattanut käyttäytyä naisen mielestä liian takertuvasti ja omistushaluisesti. Hän ei ehkä ole raaskinut tai uskaltanut kertoa sinulle puuttuvista tunteistaan aiemmin, koska on saattanut pelätä loukkaavansa sinua. Toisaalta ihmisillä tunteet vain joskus kuolevat, se kuuluu seurustelun maailmaan ja nainen on muutenkin saattanut todeta, ettei ole vielä kypsä sitoutumaan parisuhteeseen ja mahdollisen perhe-elämään.
Suoraan sanottuna: unohda koko juttu. Jos alat roikkua naisen perässä, vongata tätä takaisin ja syyllistää, että ilman häntä et ole kokonainen, on siitä pahimmassa tapauksessa seurauksena lähestymiskielto.
Ajattelinkin, että tuo kohta, että olen muka hyvä poikaystävä saa porukan ihmettelemään. Lähinnä asialla halusin tehdä selväksi, että suhteessa ei ollut luottamuspulaa tai pettämistä tai mitään sellaista taustalla.
Mitä takertuvuuteen ja omistushaluisuuteen tulee, niin en ole idiootti, joten pidin tuota tietoa vain itselläni enkä ole muutenkaan takertuvaa tyyppiä. Tarvitsen omaa tilaa ja pohjimmiltani olen erakko. Omistushaluinen en taas ikinä ole ollut, se on mielestäni kuvottavaa. Kummatkin elimme omia elämiämme, kun emme olleet yhdessä, enkä ikinä olisi puuttunut hänen tekemisiinsä.
Mitä lopputekstistäsi voin sanoa, on että tarkoitus ei tässä tollekaan ole lähteä häntä ahdistelemaan tai mitään vastaavaa. Lähestymiskieltoon johtavia asioita en ole myöskään koskaan harrastanut. Osittain tästä syystä kutsunkin tilannetta mahdottomaksi, koska en voi olla häneen yhteydessä tosta vain.
Tässä nyt käy juuri näin, kuin ajattelinkin, että täällä haistatellaan ja takerrutaan enemmän siihen, mitä minusta itsestäni lukija uskoo saavansa selville. Luonteellani ja noilla ei nyt ole oikeastaan niinkään merkitystä. Voisin yhtä hyvin olla hirviö. Tärkein tieto on, että rakastimme toisiamme erittän vahvasti.
Kysymys siis oli, että onko häntä mahdollista saada takaisin enää? Täysin herrasmiesmäisellä toiminnalla tietenkin. Eli niistä olen kiinnostunut, en analyyseistänne minusta. Onko jollakin vinkkejä (muita kuin että unohda)? Omia kokemuksia?
Muista tuo neuvo ettet roiku hänessä, et pidä yhteyttä vaikka kuinka mieli tekisi. Se on sinulle plussaa, hänkin tajuaa että olet poissa. On äärimmäisen pieni mahdollisuus että hän joskus kaipaisi sua takaisin, mutta taatusti ei jos seurailet häntä kuin kaipaava koiranpentu. Tämä neuvo naiselta. Ja hienoa että tulit kertomaan tilanteestasi, sekin voi helpottaa.
"Kysymys siis oli, että onko häntä mahdollista saada takaisin enää? "
Tähän kysymykseen vaan liittyy oleellisesti sun toimintasi teidän suhteen aikana ja mahdollisten eroon johtaneiden syiden spekuloiminen, hyväksy se tosi asia.
Ja meistä ei kukaan ole exääsi tavannut tai kuullut hänen ajatuksiaan, niin paha mennä neuvomaan mikä häneen voisi toimia.
Osasiko tyttöystäväsi puhua tunteistaan?
Puhumattomuus omista tunteista on yleistä naisillakin.
Kertoisitko ap asioista, jotka naistasi ärsyttivät? Kuulostat nimittäin aivan exältäni, joka omasta mielestään "kohteli minua täydellisesti", mutta oli esim. sängyssä yhdyntäkeskeinen mulkku, joka ei ottanut toiveitani ollenkaan huomioon. Ehkä hän ei vain pitänyt niitä tärkeinä, koska näki kaiken vain omasta näkökulmastaan?
Nytkään et ap tunnu ollenkaan välittävän siitä, ettei nainen tosiaankaan tahdo olla kanssasi. Et kai edelleenkin ahdistele naista yhteydenotoillasi?
Ikävä sanoa mutta kertomasi perusteella kuulostaa aika vahvasti siltä, ettei takaisin saaminen ole kovin todennäköistä. Vaikka sinusta tuntuisi siltä, henkilö ei ole sinulle oikea, mikäli hän ei ajattele sinusta samoin. Varmasti löydät vielä jonkun, jonka kanssa tunne on molemminpuolinen.
Miksi nainen olisi sinut jättänyt, jos hän ei olisi halunnut jättää sinua ja teillä olisi tulevaisuutta yhdessä?
Miksi et kunnioita naisen toivetta? Luuletko tietäväsi häntä paremmin, mikä hänelle on hyväksi?
Kuulostaa vähän takertuvalta, creepyltä, ahdistavalta. Anna hänen olla.
Playeri, unohda.