Mitä meneillään?
Kysyn eritoten naisilta mielipidettä seuraavaan. Eli olen mies ja olen tuntenut naispuolisen kolleegani kanssa vuosia ja olemme olleet ns. tuttuja. Hän on suhteessa, minä en.
Noin puolen vuoden aikana olen saanut häneltä silloin tällöin viestejä, jotka ovat olleet ihan tavallisia asioita koskevia. Nyt on viestien sävy mielestäni hieman muuttunut. Hän kehuu hieman minua ja lisäilee erilaisia hymiöitä,mitä ei aiemmin käyttänyt. Viestit ovat muuttuneet hieman enemmän henkilökohtaisiksi. Eli mitä tämä tarkoittaa, onko hän kiinnostunut minusta vai onko vain tavallista naisen tapaa ilmaista ystävyyttä?
Kommentit (5)
Voihan viestin sävy liittyä lähettäjään, eikä sinuun. Esim masentunut ei paljoa toivottele, mutta jos on hyvällä tuulella, voi viestintä olla positiivisempaa. Ei liity sinuun.
Sinuna punnitsisin huolella vastauksesi ja muunkin käytöksen. Kohteliaisuuksista kannattaa joka tapauksessa kiittää, ja ehkä sanoa jotain neutraalia ystävällistä takaisin.
Jos haluat päästä lähempään suhteeseen ei kannata hätäillä niin kauan kun väärinkäsityksen ja ylitulkinnan mahdollisuus on olemassa. Ystävällinen ja kohtelias käytös ja hymyt ja muu kehonkieli sekä tarkkaan punnitut kohteliaisuudet auttavat eteenpäin. Mallia voit ottaa hänen tyylistään.
Henkilökohtaisista asioista voi aloittaa varoen, kertoen jotain positiivista. Jos saat vastakaikua, kerrot että olisi kiva istua helleiltaa jossain kivassa paikassa ja mukavassa seurassa. Sellainen puolittainen kutsu, josta voi helposti "päästä irti" jos juttu menee hänen mielestään liian pitkälle.
Tärkein: Hän on suhteessa, sinä et. Nyt järki käteen. Kannattaa suhtautua neutraalisti, ihan kuten kollegan kanssa muutenkin. Näistä "kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti" -ongelmista on viisasta pysyä kaukana. Näillä kun ei ole tapana päättyä kovin hyvin. Lisäksi sama työpaikka asettaa jo itsessään ikävään tilanteeseen. Suhdesotkujen jälkeen ei ole enää kivaa olla töissä kollegoina.
Ja jos alkaa suoraan jo ehdottelemaan, niin ei kai tuossa nyt tarvitse muuta sanoa, kuin että sinulla on jo mies. Ja jos olet itse kiinnostunut, kerrot, ettet sotkeennu varattuihin, muuten ois juttu kyllä ok. Nainen ratkaiskoon tilanteen.
Haluaa munaa kakkoseen.