Asutko Viikissä? Viihdytkö? Millainen alue? Itselle ihan vieras ja tuntematon.
Kommentit (44)
Tykkään! Ehkä paras paikka Helsingissä, jos kaipaa vähän luontoa ja hyviä lenkkimaastoja ympärilleen. Vain puoli tuntia keskustaan, moneen muuhunkin paikkaan pääsee kätevästi.
Olen asunut Viikissä pian 20v. Koko ajan samassa taloyhtiössä mutta kolmessa eri asunnossa elämäntilanteen mukaan. Nyt jo aikuiset lapset ovat käyneet peruskoulun Viikin Norssissa. Kuopuksen keskiarvo olisi riittänyt lukioonkin mutta hän halusi toiseen lukioon.
Ihmettelen tuota, että julkinen liikenne huonoa. Busseja kulkee moneen suuntaan: 57,78, 79, 506, 550. Viimeisin jopa 5 minuutin välein. Ja nythän on tulossa raidejokeri. Meillä oli auto mutta mieheni kuoleman jälkeen luovuin siitä. Hyvin olen pärjännyt ilmankin. Kauppoja on Prisma, Alepa, K-supermarket ja K-market. Kampaamoita alueella ainakin viisi. Prisman yhteydessä Alko, autokoulu, apteekki, Chicos, itsepalvelupesula, luontaistuotekauppa, Musti ja Mirri, kaksi kampaamoa ja Telia-myymälä sekä S-pankki. Autohallissa on autopesula, jossa voi myös vaihdattaa renkaat.Lisää palveluita itäkeskuksessa muutaman minuutin bussimatkan päässä. K-Supermarket hoitaa postia. Pankkiautomaatit ovat ainakin Prisman ja K-supermarketin yhteydessä.
Alueella on monta päiväkotia (en tiedä enää montako kun en niitä tarvitse) ja mainitut kaksi koulua sekä yliopiston yksiköitä. Eläinsairaalakin löytyy.
Itse asun paikassa, jossa ei naapurit ole niin lähellä, että häiritsisivät. On oma pikkupihakin, joka on puiden ja pensaiden ympäröimä, joten sinne näkee vain yläpuolellani olevasta asunnosta. Luonto on minulla tosi lähellä, tosin en hyödynnä sitä.
Kesäilta Viikin niityllä on kuin jostain rinnakkaistodellisuudesta. Jotkut kuopsuttaa palstaa, joku ratsastaa ponilla ohi. Lapset lennättävät leijaa ja jotkut joogaavat ryhmässä. Nuorisoa on piknikillä grillaamassa. Joku heittelee koiralleen palloa. Lapsiporukka pyöräilee ja pysähtyy silitämään koiraa. Kauempana urheilukentällä pelataan tennistä.
Kaikki näyttävät onnellisilta ja hyvinvoivilta. Hymyilevät vastaantulijoille. Kaunis luontomaisema.
Oli kokemukseni tältä kesältä kun kävin siskon luona kylässä.
Mun mielestä ihanin asuinalue Helsingissä, ainakin näin kesällä on ihanan vehreää. Mutta koko Viikki ei ole samanlaista, eli jos asuntoa etsit ja on mahdollisuus valita, niin vahva suositus Eko-Viikkiin tai sitten pellon laidassa uudella puolella oleviin rivareihin/pienkerrostaloihin. Esimerkiksi uuden K-Kaupan ympäristö on minusta kuin missä tahansa lähiössä, ei kiva ollenkaan.