Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön nurmi

Vierailija
26.06.2020 |

Olen asunut tässä kerrostaloyhtiössä n. 5 vuotta. Viikko sitten huomasin, että meidän talon sisäpihalla on nurmialue. Se on parkkitalon takana eikä näy mihinkään. Menin katsomaan ja siellä on pieni nurmikenttä, ei muita istutuksia. Ei ole kenenkään ikkunan alla, mutta siinä on parvekkeita ylempänä. Ajattelin, että täydellistä. Minulla polvi leikattiin ennen koronaa ja nyt voin "kotipihassa" hoitaa kuntoutusta. Nurmikko on paras alusta tällä hetkellä ja tässä lähellä ei ole sopivaa tasaista nurmialuetta.

Olen poikaystävän kanssa käynyt siellä nyt n. 5 kertaa. 30min kerrallaan erilaista jumppaa, juoksemista ja lihaskuntoa. Nurmikko on ihan auringon polttama joten kun siinä kävelee niin nurmi ei heti palaudu.

Alakertaan oli ilmestynyt lappu jossa oltiin järjestyssäännöistä alleviivattu "nurmea ei saa tallata". En ole varma onko suunnattu meille tai kuka on laittanut (ei ole kuitenkaan isännöitsijä). En ole ketään ikinä nähnyt alueella kun olen ollut siellä. En tietysti halua aiheuttaa mitään hankaluuksia mutta mulla on samalla hieman ristiriitaiset fiilikset.

Mietin, että pitäisikö yhtiön puheenjohtajalta kysyä että onko ok jatkaa jumppaa, lopettaa tähän vai olla hyst hyst ja jatkaa kunnes tullaan suoraan valittamaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kysyä.

Vierailija
2/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuin jatkat jumppaamista. Taloyhtiön ulkotilat on tarkoitettu asukkaiden käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taloyhtiöltä jossa asuu lähinnä nipoja vanhuksia jotka asuneet siellä ikuisesti. Jos oikein järjestyssääntöihin on pitänyt kirjoittaa että pihanurmikko on vain katselua varten, niin ei kuulosta kovin ihmisystävälliseltä yhtiöltä. Kannattaa muuttaa pois.

Vierailija
4/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nurmea ei saa tallata, niin miksi juuri sinulla olisi oikeus tallata nurmea? Meillä vastaavassa tilanteessa viime kesänä naapuri otti kuvan tallaajista ja joutuivat maksamaan nurmikon uusimisen. Ei siinä auttanut sanoa, että tämä on asukkaita varten. Kun on kuumaa ja kuivaa, ei nurmikko tallottuna enää elvy.

Vierailija
5/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mitä taloyhtiö voi tehdä on ottaa asuntosi haltuun, ja sitä ei nurmikolla jumppaamisesta kukaan tule tekemään.

Vierailija
6/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, nurmikon uusiminen... heh he

Vierailija
7/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siellä pinikkiä voi pitää, leikkiä ja jumpata. En nyt kuitenkaan jalkapalloa pelaisi tai käyttäisi minään juoksualustana.

Ja aurinkoa saa ottaa.

Vierailija
8/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai idioottinaapuri isännöitsijältä varoituksen kun kakaransa 10 ja 12 vee pyöräilivät nurmikolla.

Vierailija
9/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko itse kirjoitti:

Höpö höpö, nurmikon uusiminen... heh he

Taloyhtiön yhdessä omistamilla alueilla on taloyhtiön säännöt, ei asukkaiden omat.

Meilläkin oli ennen kiva piha, jota mummot hoiti korvauksetta. Oli keinuja ja istutuksia. Sitten taloon muutti sellainen asukas, joka katsoi, että hänellä on vain oikeuksia, ei vastuuta. Istutuksista sai kerättyä kukkia kotiinsa, keinusta sai pehmusteet omaan mökkikeinuunsa. Nurmikolle saattoi kutsua kaverit pelaamaan mölkkyä ja viettämään iltaa.

Aika pian mummot lopettivat ilmaisena pihanhoitajana toimimisen, nurmikko paloi vedenpuutteen takia ruskeaksi ja ne keinutkin kannettiin pois.

Vierailija
10/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin jatkat jumppaamista. Taloyhtiön ulkotilat on tarkoitettu asukkaiden käyttöön.

Vain jos yhtiöjärjestyksessä erikseen asiasta mainitaan.

Vierailija
11/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen outo kun mua ei haittaa talonyhtiön nurmen kunto. Oletetaan ettei ihmisistä lähde paljoa ääntä, ei tehdä ilkivaltaa tai vallata koko paikkaa niin ettei muille ole tilaa. Mielestäni on lähinnä kiva katsoa kun ihmiset pelailee vaikka nurmi siitä kärsisikin. Muksunakin leikittiin ja pelattiin kaikkea ja se oli kivaa aikaa. Ikävä jos niin ei enää voi pihassa tehdä.

Vierailija
12/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista.

Luulen, että ongelma on se juokseminen. En siis ole maratoniin treenaamassa mutta välillä otan alkulämpän, intervalleja tai sitten askelkyykkyjä jotka on varmaan ne josta nurmikko kärsii. Ongelmana on siis se, että nuo liikkeet on juuri ne jotka haluaisin tehdä nurmella kun niissä se kontakti on pahin. Muut voin tehdä vaikka asfaltilla.

Talonyhtiö ei ole kovin vanha eikä meillä ole mitään yhteisöllisyyttä mutta siis ihan perus yhtiö. Täällä 1 "ongelma" jäärä ja voisin laittaa vetoa että se on he jotka on viestin laittanut. Mutta he eivät ole häiriköitä mitenkään vaan seuraa sääntöjä hyvin tarkkaan. Tällä hinnalla, tällä alueella niin ei kannata muuttaa pois :D

Tämä ei ole mikään "minulla on oikeus" asia. Rehellisesti ottaen ei edes käynyt mielessä lukea niitä sääntöjä uudelleen kun tämän nurmialueen löysin. Nurmikon kunto on asia joka ei minua henkilökohtaisesti haittaa suuntaan tai toiseen niin en jotenkin tullut ajatelleeksi asiaa. Olen jotenkin aina kuvitellut että niissä saa lapset pelata yms. ilman että olen sen enempää ajatusta laittanut . Mutta nyt laittoi ajattelemaan. Voin siis lopettaa sen käyttämisen, mutta mielellään jatkaisin jos mahdollista kun lähellä ei ole oikein sopivia vaihtoehtoja. Siksi kävi mielessä myös kysyä suoraan talonyhtiön puhikselta, että miten hän määrittelee tallomisen niin sitten olisi lupa tai kielto. Mutta se voi myös kosahtaa omaan nilkkaan.

Vierailija
13/13 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 12 oli siis ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän