Joku feissari sai mut syksyllä greenpeace-maksajaksi
Miten pääsen siitä eroon? Otti tilinumeron ja suoraveloitus tililtä joka kuukausi. Jos en maksa, vaan poistan maksun, niin meneekö ulosottoon tai tuleeko karhuja? Vai tajuavatko siitä, ettei kiinnosta enää? Onko kellään tietoa, että miten tästä vain pääsee eroon?
Kommentit (18)
Mulla on tää sama ongelma. Oli pirun "vainoaja" keksinyt tosi hyvän päivystyspaikan, Kodin Ykkösen pihan. Olimme juuri muuttaneet ja olin ostellut kärryn täyteen kaikenlaista tarvittavaa. Siinä lykkiessä täyteen ahdettua ostoskärryä on tosi vaikea selittää, että ei ole varaa. ;-) Lisäksi feissari oli tosi säälittävä, todella ujon oloinen poitsu, joka alkoi pitää ulkoa opeteltua amerikkalaistyylistä myyntipuhetta. Hymyilyttämään rupesi väkisinkin.
Tästä on jo useampi vuosi aikaa. Nyt olen ollut kuukausikaupalla sairaslomalla ja oikeasti haluaisin tästä pakkomaksusta eroon. Olen päässyt jo niin pitkälle, että olen selvittänyt, että asian voi hoitaa niiden nettisivun kautta. Nyt tarvitsisi vain selvittää, mikä on mun hiton asiointinumero. Tai sitten sinne voi jättää yhteydenottopyynnön, en vain jaksaisi mitään syyllistämispuhelua kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yhtään huvittaisi tuota kautta lähteä asiaa hoitamaan.
Mulla ei ole kyllä vaikeaa sanoa että ei kiitos ja en selitä Onko varaa vai ei. Kiitos en osta.
Frissareiden kohdalla en edes hidasta
Voiko noi alkaa karhuamaan jotain jälkeenpäin jos vain jättää maksamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yhtään huvittaisi tuota kautta lähteä asiaa hoitamaan.
No sitten makselet vaan kiltisti, jos ei huvita perua.
Sanot, että sulla on koronan vuoksi nyt huono rahatilanne. Et pysty maksamaan. Maksat sitten kun tilanne paranee ja tuut takaisin maksajaksi
Vierailija kirjoitti:
Voit purkaa sen suoraveloituksen nettipankista.
Ei välttämättä onnistu. Yritin perua Vantaan Energian e-laskua, mutta pankki käski ottaa yhteyttä laskun lähettäjään. Otin yhteyden laskun lähettäjään ja se käski ottaa yhteyttä omaan tilipankkiin. Sain siirrettyä e-laskun toiseen pankkiin, eli Nordeasta S-Pankkiin, mikä riitti tässä tilanteessa, mutta e-laskusta ei ainakaan tässä tapauksessä päässyt mitenkään irti.
En opi ikinä ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät osaa sanoa ei rahanpyytäjille. Kertoo kyllä toisaalta paljon henkisestä kapasiteetista, ettei itse hankituista palveluista osata päästä eroon muuten kuin kyselemällä Aihe Vapaalta konsultaatiota.
Miten vaikeaa on sanoa ei? Tai miten vaikea on ottaa puhelin tai näppäimistö käteen, ottaa yhteyttä kyseisen palvelun tarjoajaan ja ilmoittaa että nyt palvelut ja veloitukset poikki ja sassiin ilman mutinoita?
Feissareita ei olisi riesana kaduilla ollenkaan, ellei kaduilla kuljeskelisi niin paljon höynäytettävissä olevia hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että sulla on koronan vuoksi nyt huono rahatilanne. Et pysty maksamaan. Maksat sitten kun tilanne paranee ja tuut takaisin maksajaksi
Miksi pitää selitellä? En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noi alkaa karhuamaan jotain jälkeenpäin jos vain jättää maksamatta?
Mistä me tiedetään mihin olet sitoutunut, lue ne sopimukset jotka olet itse tehnyt tai ota kyseiseen organisaatioon yhteyttä.
Mä laitoin sinne viestin kysyen, että miten tämä lopetetaan. Sieltä vastattiin et saako kysyä syytä, miksi lopetan lahjoituksen. Vastasin, että haluan lopettaa ja tehdäänkö se itse jostain vai lopettavatko he pyynnöstäni sen. Siihen sain vastauksen, että suoraveloitukseni on poistettu.
Ei kannata selitellä ettei ole rahaa nyt, koska ne ehdottaa pienempää summaa tai uudelleen aloitusta automaattisesti tietyn ajan päästä.
Ei voi irtisanoa, jos olet sitoutunut 1000 euron lahjoitukseen. Eli voit maksaa koko summan heti, tai sitten erissä.
Mutta varmasti joku panda sinua kiittää jossain, todennäköisesti ei.
uppista