Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatteko herätä ilman herätyskelloa tiettyyn aikaan? Tunnetteko tällaisia ihmisiä?

Vierailija
26.06.2020 |

?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan klo 3 ja klo 5, muulloin ei toimi. Nuo aamuyön tunnit ovat sellaisia, joihin aikoihin olen joutunut joskus lähtemään töihin ja siksi toimii edelleenkin (jännä kyllä).

Vierailija
2/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en täsmälleen, mutta aniharvoin myöhäistyisin töistä, vaikka ei olisi herätystä. Yleensä herään vähän ennen kuin se soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä itseni tunnen.

Vierailija
4/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan herätä tarvittavaan aikaan. Itse asiassa tiedän herätessäni, mitä kello on. Sama juttu päivällä, pystyn milloin tahansa sanomaan kellonajan viiden minuutin tarkkuudella. Outo ominaisuus jota en osaa selittää.

Vierailija
5/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Mieheni herää aina kello kuusi aamulla, vaikka olisi vaihdettu äskettäin aikavyöhykettä. En tiedä heräileekö hän katsomaan kellosta aikaa pitkin yötä...

Vierailija
6/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en 😖 johtuu varmaan vuorotyöstä ettei ole unirytmiä. Oikeesti harmittaa vapaapäivänä kun heräämisaika voi olla jotain 8-13 välillä. Olen aamuihminen ja olisi tosi mukava herätä itsestään esimerkiksi ennen kahdeksaa, ei onnistu ellen laita kelloa soimaan. Nukkumaan käyn aina kuitenkin 23-00:30.. paitsi tietysti yövuorot.

Vierailija
7/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää määää. Meen nukkuman 1.00-2.00 ja herään automaattisesti 

7.14-7.45.  Aika pienet yöunet minulla 5-6 tuntia, mutta se on aina

tuntunut hyvältä minulle. 

Vierailija
8/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä kysymys. Ehkä voikin. Biolokinen kello on varmaa olemassa.

Joskus unohdin laittaaa    kellon herätämään klo 6 aamulla, Olin laittanut sen patjan alle. Aamulla alkoi heräillä ja tutkailin sitä no oli vähän vaille.   Voihan siitä tulla sekin että   herrää ollenkaan ja  nukkuu pommiin . Ehkä pommiin nukku lehmän-hermoinen mies tai tai naine mutta sitten voi tulla saapikast

Vierailija
9/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan herätä yhdeksältä oma-aloitteisesti. Siksi käytän työpäiviä herätystä.

Vierailija
10/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän illalla mihin aikaan herään ja yleensä muutaman minuutin tarkkuudella herään siihen aikaan. Joskus kuitenkin nukun niin levottomasti että sisäinen kello menee sekaisin.

Vierailija
11/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä oppii jos rutiinilla herää aina tiettyyn aikaan.

Vierailija
12/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aina 10 min ennen herätyskelloa. En laita herätyskelloa edes päälle jos ei ole jotain tärkeää aamulla.

Vierailija
13/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aina ajoissa töihin vaikkei kello aina ole herättämässäkään.

Vierailija
14/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kellon päälle vain, jos on sovittu tapaaminen. Muulloin voin hyvin luottaa herääväni riittävän sopivaan aikaan.

Vierailija
15/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pystyin tähän.  Illalla nukkumaan mennessäni katsoin, mitä kello on.  Ja sitten katsoin, että tuohon aikaan pitää herätä, siis katsoin nimenomaan sitä kellotaulua, että nyt on tuo aika, ja herätys on tuohon aikaan.  Minulla on voimakas näkömuisti.  Se ei pettänyt koskaan.  Heräsin aina tismalleen silloin, kun oli päättänyt herätä.  En tarvinnut herätyskelloa.

Johonkin se kyky hävisi, ehkä viimeistään silloin kun sain ekan lapsen ja yöherätykset alkoivat.  Niitä en enää pystynyt itse säätelemään, se oli vauvan virka.

Pitäisi kokeilla loman aikana uudestaan, saisinko sen taidon takaisin.

Vaikka nyt onkin jo enemmän ongelmia nukahtamisen kanssa.  Jos päätän, että on pakko saada unta nyt, niin en varmaan nukahda.  

Vierailija
16/16 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Yhden kesän heräsin joka aamu samaan aikaan töihin.

Olin juuri muuttanut tänne, eikä minulla ollut kotona edes herätyskelloa. Tuolloisessa puhelimessa ei ollut herätyskelloa, mutta jostain syystä osasin herätä oikeaan aikaan.