Mä en usko, että te lihavat pääsette koskaan pysyvästi hoikkaan kuntoon, jos noudatatte dieettiohjelmia, missä kehotetaan syömään 5 ateriaa päivässä
Suurin osa pysyvästi hoikista syö sen 3 krt päivässä niin, että nälkä pysyy poissa monta tuntia aterian jälkeen eikä pidä mitään välinaposteluja.
Vaatii rautaista itsekuria, että pystyy pysymään hoikkana syömällä terveysruokaa 5 krt päivässä. Jossain vaiheessa siihen kyllästyy ja alkaa tehdä mieli muutakin kuin pupun ruokaa. Siksi voi syödä myös runsaskalorisempaa ruokaa, mutta vähentää ruokailukertoja ja lopettaa jatkuvan napostelemisen.
Kommentit (44)
Hei mitäs me lihavat, kaikki samasta puusta veistetty ja samassa veneessä istutaan. Kiva tietää, että minulla on satoja tuhansia klooneja tässäkin maassa.
No höpö höpö, just päinvastoin. Ahmimista ei tule kun on kokoajan kylläinen. Vatsalaukku pienenee ajan myötä ja sen jälkeen ei enää edes voi syödä niin paljoa kerralla, että sais päivän energiat kolmessa ateriassa syötyä. Pieni vatsalaukku on kaiken a ja o. Kylläisyyden tunne tulee nopeasti. Silloin voi syödä muutakin kuin pupunruokaa, koska annoskoko on pieni.
Viimeksi käydessäni ravitsemusterapeutin luona, hän nimenomaan kyllä kehotti syömään 5 kertaa päivässä. Hän ei kyllä nimittänyt näitä aterioiksi, vaan rytmi on tyyliin:
välipala - ateria - välipala -ateria - välipala
(jossa eka ja vika välipala ovat aamu/iltapalat)
Tarkoitus ei ole syödä pupun ruokaa, eikä myöskään mitään rekkamiehen annoksia, vaan kaksi kertaa päivässä joku vähän ravitsevampi ruoka jossa myös proteiinia, ja kolme kertaa päivässä joku pieni eväs (porkkana / hedelmä / leipä). Syy tälle on se että näläntunne tulee normaalisti 3-4h edellisestä ruokailusta. Tässä on mielestäni ihan järkeä, koska vaikka pystynkin olemaan syömättä vaikka kuinka pitkään, on se ensimmäinen nälkäreaktio lähes aina 4h edellisestä ruokailusta.
Tämä ei ole ainoa oikea tapa syödä, enkä tuomitse pätkäpaastoilijoita tai muitakaan, mutta itselle toimii hyvin!
Esimerkkiruokailu itsellä:
8:00 aamupala: viiliä ja marjoja
12:00 lounas: salaattia, perunoita, lihaa + jälkkäri
15:30 välipala: omena ja pari pähkinää
18:30 päivällinen: salaattia ja pastaa
22:00 iltapala: porkkana ja vesimelonia
-> Todella yksinkertaista, eikä missään määrin lihottavaa, ellei siis mätä niitä lautasia megatäyteen ja napsi hirveästi herkkuja, mitä en tee.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö, just päinvastoin. Ahmimista ei tule kun on kokoajan kylläinen. Vatsalaukku pienenee ajan myötä ja sen jälkeen ei enää edes voi syödä niin paljoa kerralla, että sais päivän energiat kolmessa ateriassa syötyä. Pieni vatsalaukku on kaiken a ja o. Kylläisyyden tunne tulee nopeasti. Silloin voi syödä muutakin kuin pupunruokaa, koska annoskoko on pieni.
Ja höpöhöpö
Mä syön 5-6 kertaa päivässä.
Se riippuu mitä syö ja kuinka paljon. Myös liikunta vaikuttaa.
T. normaalipainoinen
No dieeteillä, jotka saattaa kestää muutaman viikon tai kuukauden, ei kauheen pitkälle pötkitä. Kyllä siihen terveellisesti elämiseen pitää sitoutua loppu elämäksi.
Kuka nyt hoikka edes haluaa olla? Itse ainakin haluan että olen timmi ja lihaksiakin sopivasti.
Luuli syöntikertoja enemmän olevan väliä sillä mitä syö ja miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hei mitäs me lihavat, kaikki samasta puusta veistetty ja samassa veneessä istutaan. Kiva tietää, että minulla on satoja tuhansia klooneja tässäkin maassa.
Ette te samaan veneeseen mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi käydessäni ravitsemusterapeutin luona, hän nimenomaan kyllä kehotti syömään 5 kertaa päivässä. Hän ei kyllä nimittänyt näitä aterioiksi, vaan rytmi on tyyliin:
(jossa eka ja vika välipala ovat aamu/iltapalat)Tarkoitus ei ole syödä pupun ruokaa, eikä myöskään mitään rekkamiehen annoksia, vaan kaksi kertaa päivässä joku vähän ravitsevampi ruoka jossa myös proteiinia, ja kolme kertaa päivässä joku pieni eväs (porkkana / hedelmä / leipä). Syy tälle on se että näläntunne tulee normaalisti 3-4h edellisestä ruokailusta. Tässä on mielestäni ihan järkeä, koska vaikka pystynkin olemaan syömättä vaikka kuinka pitkään, on se ensimmäinen nälkäreaktio lähes aina 4h edellisestä ruokailusta.
Tämä ei ole ainoa oikea tapa syödä, enkä tuomitse pätkäpaastoilijoita tai muitakaan, mutta itselle toimii hyvin!
22:00 iltapala: porkkana ja vesimelonia-> Todella yksinkertaista, eikä missään määrin lihottavaa, ellei siis mätä niitä lautasia megatäyteen ja napsi hirveästi herkkuja, mitä en tee.
Sokeria ainakin näkyy riittävän :)
No mulla putos aikanaan itsestään paino kymmenen kiloa, kun aloin syödä 5 krt päivässä entisen 3 sijaan. Siis lasten myötä tuli ns. pakolliseksi toinenkin lämmin ateria ja välipala lounaan jälkeen. Söin pienempiä annoksia, kun nälkä ei päässyt niin pahaksi. Tämä sopi siis mulle, mutta voi olla yksilöllistä.
Ai. Mä mä en mitään muuta teekään kuin syön tai napostelen keksipakettia tms aterioiden välissä. Silti painoindeksi peräti 19,7.
Sun kannattaisi tuoda tuo sinun suuri oivalluksesi julkisuuteen, jos todella löysit ratkaisun maailmaan ylipainon hoitamiseksi pois, olet hetkessä miljardööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(jossa eka ja vika välipala ovat aamu/iltapalat)Tarkoitus ei ole syödä pupun ruokaa, eikä myöskään mitään rekkamiehen annoksia, vaan kaksi kertaa päivässä joku vähän ravitsevampi ruoka jossa myös proteiinia, ja kolme kertaa päivässä joku pieni eväs (porkkana / hedelmä / leipä). Syy tälle on se että näläntunne tulee normaalisti 3-4h edellisestä ruokailusta. Tässä on mielestäni ihan järkeä, koska vaikka pystynkin olemaan syömättä vaikka kuinka pitkään, on se ensimmäinen nälkäreaktio lähes aina 4h edellisestä ruokailusta.
22:00 iltapala: porkkana ja vesimelonia-> Todella yksinkertaista, eikä missään määrin lihottavaa, ellei siis mätä niitä lautasia megatäyteen ja napsi hirveästi herkkuja, mitä en tee.
Eikö hedelmiin kannattaisi lisätä haittavero? Kun on niin sokerisia ja epäterveellisiä kerta...
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä mä en mitään muuta teekään kuin syön tai napostelen keksipakettia tms aterioiden välissä. Silti painoindeksi peräti 19,7.
Sun kannattaisi tuoda tuo sinun suuri oivalluksesi julkisuuteen, jos todella löysit ratkaisun maailmaan ylipainon hoitamiseksi pois, olet hetkessä miljardööri.
laihaläski
Täällä ilmoittautuu hoikka nainen, joka syö 5 kertaa päivässä. Annoskoot merkitsevät enemmän ja päivän aktiivisuus. Hyvä keino laihtua on lopettaa TV:n katselu ja käyttää siitä vapautuva aika vaikkapa liikuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmoittautuu hoikka nainen, joka syö 5 kertaa päivässä. Annoskoot merkitsevät enemmän ja päivän aktiivisuus. Hyvä keino laihtua on lopettaa TV:n katselu ja käyttää siitä vapautuva aika vaikkapa liikuntaan.
Laihtumisen kaava 80% ruokavalio ja 20% liikunta + lepo.
Vierailija kirjoitti:
laihaläski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumisen kaava 80% ruokavalio ja 20% liikunta + lepo.
Liikunnalla päästään 200 grammaa parempaan tulokseen kuukausitasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hedelmiin kannattaisi lisätä haittavero? Kun on niin sokerisia ja epäterveellisiä kerta...
Ei kaikkea verottaa tartte. Kai nyt jokainen sen verran itse ymmärtää, että nykyhedelmät on pelkkää sokeria, ravinteet niistä on jalostamalla ja varastoissa kypsentämällä tuhottu.
Todella outoa tuo sinun obsessio lihaviin.. hanki apua.