Pelkään moottoritiellä ajamista
Kommentit (16)
Mikäs helpompaa kuin moottoritiellä ajaminen. Ei risteyksiä. Ei vastaantulijoita. Melko suora leveä, hyvin hoidettu baana, jossa muut pääsee halutessaan vaivatta ohi.
Kiitos, yritän toistella noita itselleni. Huomenna on useampi sata km tätä edessä ja olen hermona jo nyt.
Täällä, en kestänytkään joten auto meni myyntiin jo vuosia sitten :( se stressi ei ollut sen arvoista että yöunet meni kun tiesi olevan ajamista tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Usein moottoritien vierellä kulkee myös "alempi" tie, käytä sitä.
...jos haluat körötellä traktorien perässä ja varoa hirviä.
Se "vanha tie" on ihan tyhjä vielä. Tosin siellä on hirvi ja peura kolarin mahdollisuus. Itseäni se pelottaisi enemmän.
Toki ruuhkassa mottoritiellä missä ihmiset omalla ajolla aiheuttaa ongelmia on ihan perseestä ajaa.
Autoilijoista suurin osa ei hallitse sitä ajamista eikä autoa.
Ei siinä ole muuta pelottavaa kuin ruuhka-aikoina liittyminen tielle. Stressaan kaupungissa ajoa sellaisilla reiteillä, jotka eivät ole tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Se "vanha tie" on ihan tyhjä vielä. Tosin siellä on hirvi ja peura kolarin mahdollisuus. Itseäni se pelottaisi enemmän.
Toki ruuhkassa mottoritiellä missä ihmiset omalla ajolla aiheuttaa ongelmia on ihan perseestä ajaa.
Autoilijoista suurin osa ei hallitse sitä ajamista eikä autoa.
Eikä liikenne sääntöjä.
Moottoritie on helpoin. Itsellä ainoa mikä jännittää on ruuhka-aikana motarille siirtyminen, kun pitää osata mennä oikeaa vauhtia oikeaan väliin.
Ehkä sun ei kannattaisi ajaa. Olen huomannut että kaikkein villeimmät vaaratilanteet johtuvat usein kuskeista jotka jännittävät.
Aika vaikeaa kyllä samaistua tuollaiseen pelkoon mutta niin me ollaan erilaisia.
Lisäkierroksia tähän pelkooni tuovat kanssaihmiset. Mulla on pieni ja vanha auto ja ihmisillä on pakkomielle päästä siitä ohitse, vaikka ajaisin keskellä letkaa täsmälleen samaa nopeutta kuin muutkin. Olen nähnyt todella vaarallisia ohituksia. Olen tutkinut kartasta, että olisiko motarille vaihtoehtoa, mutta tässä tapauksessa vanhaa tietä ei ilmeisesti ole ja kiertotie vie kolminkertaisen ajan. Harkitsen sitä silti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun ei kannattaisi ajaa. Olen huomannut että kaikkein villeimmät vaaratilanteet johtuvat usein kuskeista jotka jännittävät.
Aika vaikeaa kyllä samaistua tuollaiseen pelkoon mutta niin me ollaan erilaisia.
Normaalisti menisin junalla tai bussilla, mutta koronan takia ei oikein voi. Lapseni isä pakottaa tapaamisen takia ajamaan. En tiedä mitä tehdä, muuta kuin yrittää jotenkin selvitä. Auto mulla on lyhyempiä matkoja varten hankittu, tällaiset pitkät menen normaalisti aina julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Lisäkierroksia tähän pelkooni tuovat kanssaihmiset. Mulla on pieni ja vanha auto ja ihmisillä on pakkomielle päästä siitä ohitse, vaikka ajaisin keskellä letkaa täsmälleen samaa nopeutta kuin muutkin. Olen nähnyt todella vaarallisia ohituksia. Olen tutkinut kartasta, että olisiko motarille vaihtoehtoa, mutta tässä tapauksessa vanhaa tietä ei ilmeisesti ole ja kiertotie vie kolminkertaisen ajan. Harkitsen sitä silti.
Kyllä on, kun jokainen motari tarvitsee varatien, jos liikenne joudutaan esim pysäyttämään siinä motarilla. Mistä minne olet menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti menisin junalla tai bussilla, mutta koronan takia ei oikein voi. Lapseni isä pakottaa tapaamisen takia ajamaan. En tiedä mitä tehdä, muuta kuin yrittää jotenkin selvitä. Auto mulla on lyhyempiä matkoja varten hankittu, tällaiset pitkät menen normaalisti aina julkisilla.
Mitä se korona tähän liittyy? Jos siirtyä on pakko, ja autoa ei uskalla ajaa, sitten mennään julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei tosiaan osapuolet ymmärrä toisiaan, että miksi se ajaminen tulee niin monella jostain selkärangasta kuin pyörällä ajo, toiset taas joutuu pinnistelemään ajamisen tyyliin opettelemalla ulkoa kaiken siihen liittyvän. Veikkaan että hahmotushäiriö on hyvin alidiaknosoitu syypää monen ajamista jännittävän kohdalla.
Eihän mikään ole sen helpompaa. Selvä tie, sen kun antaa mennä vain.