Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun nainen synnyttää, niin lässähtääkö naisen vatsa heti synnytyksen jälkeen?

Vierailija
25.06.2020 |

Kun se vatsahan on sellainen pyöreä ja pinkeä, niin lässähtääkö se heti siinä synnytyksen jälkeen, vai meneekö siinä kauankin aikaa? Kun eihän se kuitenkaan sellaiseksi pyöreäksi jää?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan. 8kk synnytyksestä ja vieläkin on sellainen kova kudoskertymä vatsassa, siis ”kova” pömppö ja se EI ole läskiä. Kohtu ja vatsa muotoutuu eikä kaikilla katoa. Vuodessa kyllä yleensä häviää kaikki merkit ellei ole kovin iäkäs äiti (silloin kestää pidempään).

Vierailija
22/30 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vatsa ei kärsinyt ja olin ihan samannäköinen kun ennen raskautta, tosin oli pieni vatsakin. Monella tutulla on jäänyt puolipallo tai joku pikku kumpu, mutta aina ne on "sulanut" pois 6kk aikana.

Mutta siinä missä vatsa palautui rinnat eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan myös paljon raskausvatsan koosta.

Mulla on aina ollut raskaana tosi pieni maha, joten synnytyksen jälkeen se on palannut normaalitilaan käytännössä heti. Osalla taas oli synnytyksen jälkeen isompi vatsa kuin minulla ennen synnytystä. Itse kyllä aina toivoin että vatsa olisi kasvanut isommaksi, mutta toisaalta palautuminen oli sitten positiivinen yllätys.

Vierailija
24/30 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tehdä pahaa nämä mielikuvat

Vierailija
25/30 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen vatsa näytti siltä kuin en olisi koskaan raskaana ollutkaan

Vierailija
26/30 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi tehdä pahaa nämä mielikuvat

Miksi? Täysin luonnollisia asioita.

Vierailija
27/30 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan heti synnytyksen jälkeen tullut litteää vatsaa. Mutta kyllähän se olo pienempi, mutta kuitenkin selkeä pömppis. Nyt mun kolmannesta synnytyksestä on reilu 2 viikkoa ja näyttäisi, että vatsan vetäytyminen on edelleen hieman kesken. Pikku hiljaa se siitä pienenee, mutta todennäköisesti jää löysemmäksi kuin vaikka ekan synnytyksen jälkeen.

Vierailija
28/30 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektion jälkeen vatsa näytti siltä kuin en olisi koskaan raskaana ollutkaan

Ei edes arpea jäänyt?

Vierailija
29/30 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti synnytyksen jälkeen, siis ekan vuorokauden, mun maha oli vähän niinkuin yhtä iso kuin raskaana, mutta ei pinkeä vaan täynnä ”hyytelöä”. Se oli tosi hassua.

Sitten viikossa se palautui tosi paljon, hyytelö pääosin katosi. Sitten alkoi näyttää vaan siltä kuin olisin vähän lihava/pullea (kun ennen raskautta vatsani oli litteä ja olin hoikka). Sitten 9kk aikana vatsa palautui normaaliksi ja imetys kulutti ”raskauskilot” pois itsestään. Noin vuosi synnytyksestä olin aivan ennallani. Rinnat palautuivat ennalleen pari-kolme kuukautta imetyksen loputtua (noin 1v3kk synnytyksestä).

Vierailija
30/30 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vatsa ei kärsinyt ja olin ihan samannäköinen kun ennen raskautta, tosin oli pieni vatsakin. Monella tutulla on jäänyt puolipallo tai joku pikku kumpu, mutta aina ne on "sulanut" pois 6kk aikana.

Mutta siinä missä vatsa palautui rinnat eivät.

Jep. Kun maito nousi rintoihin, niistä tuli kovat ja aika samantuntuiset kuin ennen raskautta, sellaiset "jämäkät". Sitten kun vauva tyhjensi maidon, rinnoista tuli sellaiset pehmeät ja löysät, ja siitä taas vähitellen kovettuivat, ja uudestaan ja uudestaan. Sitten kun imetys loppui, rinnoista jäi sellaiset pehmeät ja tyhjän tuntuiset, edelleen pystyn muistamaan miltä ne tuntuivat ennen synnytystä. Siis kiinteät.

Enkä sano tätä negatiivisesti, ne ovat erilaiset ja sillä hyvä. :)