Who: korona lähtenyt uudelleen huomattavaan nousuun Euroopassa. Linkki
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a0a5ad59-e15d-46a0-b390-d1943dae1867
Missäköhän maissa. Mahtaako olla joissain niissä, joihin sallimme matkailun.
Kommentit (26)
Saksakin kai perustuu vaan siihen yhteen teurastamoon se nousu.
Kiitos. Sairas maailma, sairas ihmiskunta, joka joutaa pois, kun ei kerta osaa olla, vaan pelkästään tuhoa tehdä, ja antaa muiden (lajien)olla ja elää myös täällä. Ei tarvii kun vilkaista uutisia joka päivä, jos oma elämä ja ne siaraat ihmiset ei potki tarpeeksi päähän jollakulla.
Pelkään, että Suomi ei ota enää kunnollisia rajoituksia vaan luottaa liikaa paikallisiin sääntöihin ja ohjeisiin ja jäljittämiseen.
Matkahullut lähtevät sankoin joukoin vouhottamaan, että saavat someen kuvia # lomalla ihquu. Tuovat virusta mukanaan, suomi on taas elokuussa kiinni.
Ainakin Ukrainassa lähtenyt voimakkaaseen nousuun - tervetuloa marjanpoimijat!
Samoin monissa Itä-Euroopan maassa kuten Romaniassa, Albaniassa, Pohjois-Makedoniassa - eli Kreikan rajan tuntumassa, Bosniassa ja Herzegovinassa.
Jos kosahtaa niin se kosahtaa siihen, että ihmiset eivät noudata varovaisuutta. Olen pannut silmälle, että eräässä Varsinais-suomalaisessa kaupungissa ihmiset alkaneet palata totuttuun vanhaan. Harva pesee, desinfioi käsiään kaupassa. Kaduilla ja muualla hengataan ja notkutaan. Ollaan todella lähekkäin. Juuri viimeksi kun katsoin tilastoja oli uusia tapauksia ilmennyt.
Kyllä ihmiset ovat tyhmiä!
Ei se koronan lasku tarkoita, ettei sitä enään olisi.
Yksikin ihminen voi aiheuttaa valtavan nousun tartuntojen määrässä.
Lähti nousuun myös omassa kaupungissa Uudellamaalla, THL vaan ei ole noteerannut näitä uusia tartuntoja sivuillaan, luku pysynyt samana jo pitkään siellä. Että näin meille valehdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kosahtaa niin se kosahtaa siihen, että ihmiset eivät noudata varovaisuutta. Olen pannut silmälle, että eräässä Varsinais-suomalaisessa kaupungissa ihmiset alkaneet palata totuttuun vanhaan. Harva pesee, desinfioi käsiään kaupassa. Kaduilla ja muualla hengataan ja notkutaan. Ollaan todella lähekkäin. Juuri viimeksi kun katsoin tilastoja oli uusia tapauksia ilmennyt.
Sano tuo niille ihmisille jotka saivat tartunnan helmikuun lopussa. Eivät he osanneet varoa eivätkä olleet ulkomailla. Sitten vielä millaista oli se sairastaminen kun kukaan ei oikein tajunnut vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Samoin monissa Itä-Euroopan maassa kuten Romaniassa, Albaniassa, Pohjois-Makedoniassa - eli Kreikan rajan tuntumassa, Bosniassa ja Herzegovinassa.
Suomalaiset vihaa niin kovin itä eurooppalaisia että tuskin tänne kovin moni haluaa tulla poimimaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Noissa maissa sentään testataan ja on maski pakko kauppoihin. Suomessa maski ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Lähti nousuun myös omassa kaupungissa Uudellamaalla, THL vaan ei ole noteerannut näitä uusia tartuntoja sivuillaan, luku pysynyt samana jo pitkään siellä. Että näin meille valehdellaan.
Mistäs olet nuo kaupunkisi tartunnat sitten todentanut?
Vain yksi asia vetää vertoja ihmiskunnan typeryydelle, nimittäin ihmiskunnan laiskuus. Koronakamppailussa niillä onkin ollut jaettu päärooli.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että Suomi ei ota enää kunnollisia rajoituksia vaan luottaa liikaa paikallisiin sääntöihin ja ohjeisiin ja jäljittämiseen.
Nyt pitäisi oikeasti ihan kokoajan muistutella ihmisiä niistä turvaväleistä ja siitä, että vaikka näin helteellä ei hihaa ehken olekaan niin silti pitää aivastaa/yskiä kyynärvarteen/kainaloon..
Se että rajoitukset poistuu ei todellakaan tarkoita sitä, että taas voi elää kuin pellossa ja kuten ennenkin.
Jos suomalaiset malttaisivat pysyä kesän suomessa, niin ei tulisi mitään uutta aaltoa. Päästäisiin jatkamaan normaalia elämää. Mutta aina on näitä minä minä ihmisiä, jotka eivät välitä kuin itsestään. Vrt. Belörf.
Vierailija kirjoitti:
Porissa? Siellähän on ollut viime päivinä uusia tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaiset malttaisivat pysyä kesän suomessa, niin ei tulisi mitään uutta aaltoa. Päästäisiin jatkamaan normaalia elämää. Mutta aina on näitä minä minä ihmisiä, jotka eivät välitä kuin itsestään. Vrt. Belörf.
Näinpä. Yhden kesän voi aivan hyvin olla matkustamatta ulkomaille yhteisen terveyden ja turvallisuuden takia. Kun on näin hieno kesä Suomessa niin nautitaan siitä, mutta pidetään vielä sosiaalista etäisyyttä.
Ainakin Saksassa, Portugalissa ja Ruotsissa ollut viimeisen viikon aikana aiempaa enemmän tartuntoja.
Mitkä lienevät ne puuttuvat 8 maata, jos 11 euroopan maassa oli tartuntoja totuttua enemmän.