Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita meikittömyys ahdistaa kesällä?

Vierailija
25.06.2020 |

Kaipaisin vähän vertaistukea. Mulla on huono iho ja hailakat piirteet ja myönnän, ettei itsetuntoni ole ikinä ollut kovin hyvä. Koen näyttäväni kuitenkin paljon paremmalta, jopa nätiltä, kunnolla meikattuna. Käytän tekoripsiä ja haaveilen microbladingista, tykkään kunnon rajauksista ja aknearvet vaativat kunnon pohjustustuotteet ja puuterit. Meikkiä kuluu siis paljon.

Yleensä tämä ei ole mikään ongelma kenellekään tai pistä silmään, mutta nyt kun on (vieläpä näin hel*etin kuuma) kesä, pitäisi koko ajan olla kirmaamassa jossain mökillä saunapuhtaana kukkaseppele päässä tai freesissä rantalookissa vesipisarat kulmakarvoissa kimaltaen. Kaikki hyväihoiset, luonnonkauniit kaverini tekevätkin näin koko ajan, korkeintaan sipaisevat vähän ripsaria ja illalla jotain kuultoa poskipäihin ja näyttävät sikahyviltä.

Sitten saan kuulla ihmetteleviä (muka ihastelevia) kommentteja jossain rannalla että "miten sä jaksatkin laittautua näillä keleillä, vautsi, ite en millään viitti oon niin laiska hihi" tai kummastellaan oikein porukalla mökillä miksi mulla on meikkivoidetta. En todellakaan HALUA herätä mökkireissulla aamulla puolta tuntia muita aikaisemmin pakkeloimaan itseäni, ja tässä kuumuudessa on työn ja tuskan takana saada meikki edes kestämään koko päivää, mutta on ihan hirveää olla ilmankaan. Ilman meikkiä en pysty keskittymään muuhun kuin naamani kraaterien ja harvojen kulmieni miettimiseen ja vertailemaan kateellisena itseäni muihin.

Anteeksi pitkä teksti, oli pakko avautua jonnekin. Ongelmaani ei taida olla edes mitään ratkaisua. Tulisipa jo syksy, prkl.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan Ap tuon ilmiön, ettei kesällä jotenkin "saisi" meikata. Naistenlehdetkin toitottavat tuota samaa ja että pitäisi antaa ihon hengittää ja blaa blaa. Itselläkin huono iho, ja kaveriporukan mökkireissuilla käyn pikaisesti saunassa ja uimassa ja väkerrän sitten finnejä piiloon jossain huussissa että kehtaa grillata ja istua iltaa. Joskus mulla on "menkat" jos en jaksa meikata uudestaan. Ei ole kivaa. Omat kaverit ei onneksi sentään kuittaile asiasta.

Tsemppiä Ap, kyllä se syksy kohta tulee <3

Vierailija
2/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi käyttää aurinkolaseja iltaan asti niin ei tarvisi ainakaan hirveetä silmämeikkiä tehdä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa inhottavia kavereita sulla. Kyllä naiset huomaa toisen naisen meikit ja varmaan arvaa tai tietää syynkin miksi meikkaat. Kehotan olemaan välittämättä ja olla suosiolla pakkeloimatta, ehkä ihokin paranee jos se saa joskus vähän hengittää. 

Vierailija
4/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä meikkiä pikkuhiljaa tai keskity vain ongelmakohtiin eli finnit piiloon peitevoiteella ja muu iho mahdollisimman paljaana. Kestovärjää vaikka kulmat niin ei tarvitse niitä niin miettiä. Ripset olet jo hankkinutkin. Olet tottunut käyttämään paljon meikkiä ja siksi vähempi näyttää omaan silmääsi pahalta. Kuulostat myös todella kriittiseltä itseäsi kohtaan, kukaan muu ei varmasti ajattele sinusta niin kuin sinä itsestäsi. 

Vierailija
5/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vähentää, vaikket kokonaan haluaisikaan luopua? Siis pystytkö vain käyttämään esim. uv-suojaa sisältävää cc-voidetta, ripsaria ja huulikiiltoa? Koska jotkut rajaukset ja irtoripsethän eivät liity mitenkään ihon kuntoon, jos lähinnä sen takia et halua olla ilman meikkiä.

Vierailija
6/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on pahinta jos ihmiset näkee sut ilman meikkiä? Mikä on pahin skenaario mitä sitten voi tapahtua sun mielestä?

Vierailija
7/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia pitää kantaa huolta siitä, mitä muut ihmiset ajattelee sun ulkonäöstä?

Mä joskus meikkailen, yleensä en.

Mutta en mä mieti mitä siitä joku on jotain mieltä.

Vierailija
8/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut auttaisivatko joko apteekkimerkkien cc ja bb- voiteet tai mineraalimeikkivoiteet/ sävyttävät kasvovoiteet? Roche-posayn effaclar duo + unifiant tai baremineralsin complexion rescue? Eivät tee niin meikattua vaikutelmaa mutta tasoittavat väriä ja pintaa. Ja tekevät iholle hyvää.

Varsinkin tuo effaclar jos sinulla on acne-arpia. Parantaa niitä ajan kanssa. Lisäksi tarvitset kyllä aurinkosuojan.

Vierailija
9/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta vielä vuosi sitten. Lopetin meikkivoiteen käytön viime vuoden elokuussa ja kyllä se alku oli totuttelua ja koko ajan tuntui että mitäköhän minusta nyt ajatellaan. Tulos oli se että KUKAAN ei ole kommentoinut ihoani negatiivisesti meikkivoiteen lopettamisen jälkeen! Päinvastoin olen saanut kehuja. Ennen sain aina kuulla kuinka huonolta ihoni näyttää kun olin peittänyt sen meikillä. Itse asiassa aika harva näyttää hyvältä iho paksusti meikattuna. Kannattaa vaan uskaltautua ulos ilman pakkelia, niin pian ihosi tottuu meikkivoiteettomuuteen ja ihon väri alkaa näyttää tasaisemmalta. Näin kävi itselleni. Arpia on edelleen mutta mitä sitten, miksi pitäisi olla joku nukkenaama, ja vieläpä tunkkainen sellainen...

Vierailija
10/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman meikkiä on in ja ollut ihana olla koko kevät ja kesä. Olen etätöissä ja siinä jäänyt ja jää.

Vierailija
11/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ihan rehellisesti, kaikkien kavereidesi iho on virheetön ja kasteenraikas? 

Huonoihoisena, suuret ihohuokoset omaavana, olen huomannut, että kaikki meikki vain korostaa niitä huokosia, teatterimeikillä ei pysty päiväkausia kukaan olemaan. 

Joten, peitä vain pahimmat, tasoita, äläkä odota virheetöntä tulosta, sellaista ei tule.

Vierailija
12/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä vaan rohkeasti meikkiä! Itse olin pitkään tehnyt huolellisen ja perusteellisen meikin rajauksineen luomiväreineen päivineen, koska koin että en näytä muuten edustavalta.

Mullakaan ei todellakaan ole täydellinen iho, on satunnaisia näppylöitä, kesakoita, ihoni on helposti punertava ja epätasaisen värinen, suuret huokoset poskissa ja hienoja juonteiden alkuja siellä täällä.

Kun opiskelin etänä kotoa käsin, en jaksanut meikata ollenkaan ja silmä ehti tottua parin kuukauden aikana meikkaamattomiin kasvoihin.

Sitten yksi päivä laitoin meikkivoidetta, ja se näyttikin todella tunkkaiselta! Se sama meikkivoide jota olin käyttänyt ennenkin ja joka oli mun mielestä niin hyvä kun se oli niin ohut ja luonnollinen! Mun täytyi pestä se meikkivoide pois ennen ulosmenoa, kun tajusin että meikkaamaton iho virheineen näytti vaan niin paljon raikkaammalta ja meikkivoide ennemminkin korosti ihon virheitä.

Nyt laitan tipan meikkivoidetta silmien alle tummuutta peittämään, vähän poskipunaa hehkua tuomaan ja taivutan mun ripset, joskus laitan ripsaria. Olo on niin paljon fressimpi kuin kaiken sen meikin alla aiemmin!

13/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itselläni on myös huono iho ja käytän Lumenen CC voidetta. Se sulautuu kivasti ihoon, kun sitä laittaa vähän. Ei siis todellakaan niin paljoa kuin talvella. Ja jätän puuterin pois; hieman voi sipaista poskipunaa + meikin kiinnityssuihketta. Tällä keinoin saa luonnollisen ihon. Kukaan ei edes ihmettele CC voiteen käyttöäni, koska se sisältää suojakertoimen 20 ja UVA suojaukset. Hengittää paremmin kuin aurinkovoide. Aurinkovoide kun tekee ihostani aikamoisen finnikasan..

Vierailija
14/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans meikkaan joka päivä. Mulla on järkyttävät maksaläiskät jotka kuorrutan meikkivoiteella jonka suojakerroin on 50. Ja siltikin näkyy läpi. Mutta jos jotain haittaa mun pakkelit, niin voin sotkea ruskealla kajalilla sen naamaan samanlaisia länttejä ja saa sitten itse miettiä haluaako kulkea sen näköisenä missään.

Vierailija
15/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat vain ihastelevia kommentteja sen sijaan, että nauttisit kesästä. Ok. Pakkelit naamaan sitten vaan. Kauneuden eteen on kärsittävä, varsinkin jos pitää niitä kuvia jakaa tykkäyksiä anoen.

Vierailija
16/20 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans meikkaan joka päivä. Mulla on järkyttävät maksaläiskät jotka kuorrutan meikkivoiteella jonka suojakerroin on 50. Ja siltikin näkyy läpi. Mutta jos jotain haittaa mun pakkelit, niin voin sotkea ruskealla kajalilla sen naamaan samanlaisia länttejä ja saa sitten itse miettiä haluaako kulkea sen näköisenä missään.

Mä sain mun läiskät Detria Arbutinilla oikeasti pois. En uskonut, mutta näin kävi. Tästä on kyllä aikaa, en tiedä onko vielä myynnissä.

Vierailija
17/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille ei kuulu yhtään, miten paljon meikkaat.

Jos on rahaa pistää aknearpien laserointiin, niin todellakin suosittelen sitä. Olen itse käynyt siinä, 4 laserointikertaa maksoi n 400 euroa ja kaikki punottavat jäljet ja arvet sai lähtöpassit.

Vierailija
18/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa rauhassa Ap niin paljon kuin itsestä hyvältä tuntuu!

Moni tuote on hyvin vedenkestävää ja pysyy jopa uimassa ja rannalla.

Vesipisarat kimaltevat ihan yhtä kauniisti kulmakynästä saaneilla kulmillakin.

Aika usein se luonnollinen look on saavutettu usean tuotteen ja vaivannäön kautta, etkä voi tietää kuinka paljon tai vähän kukin itse asiassa meikkaakaan.

Olen itse melko tumma ja voimakaspiirteinen, ihoni ei ome kovinkaan hyvä. En kuvittelisikaan olevani ilman meikkiä, ikinä missään. Tyylini ei ole oikein suomalainen, eikä minusta saa sinisilmäistä, vaaleaa, saunapuhtaan näköistä suomalaista tekemälläkään. Tummat silmät ja silmämeikki, laitetut hiukset ja hiukan dramaattinen tyyli ovat minua itseäni. Olisi minullakin ahdistunut olo, jis en olisi oma itseni.

Tämä on myös hieman sellainen suomalainen juttu, ei saa koreilla, rumat ne vaatteilla koreilee, känsät naisen käsissä ovat kauniimmat kuin mikään sormus, vaatimattomuus kaunistaa ja you name it...hittoon jo tuollaiset asenteet!

Meikkaat just niin kuin hyvältä tuntuu, olet kaunis kun tunnet itsesi kauniiksi. Nauti kesästä ja elämästä omana itsenäsi.

Vierailija
19/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia odotuksia meille naisille. Miehilläkin voi olla kaikenlaisia ihoja, eivätkä he yleensä yritä peitellä niitä.

Vinkkinä: voisit käydä siedättymässä jossain missä on paljon meikittömiä naisia. Vaikka suviseuroissa.

Vierailija
20/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia odotuksia meille naisille. Miehilläkin voi olla kaikenlaisia ihoja, eivätkä he yleensä yritä peitellä niitä.

Vinkkinä: voisit käydä siedättymässä jossain missä on paljon meikittömiä naisia. Vaikka suviseuroissa.

Ellet sitten ehdottomasti halua meikata.