Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos omat vanhempasi ja appivanhempasi ei koskaan ole pitäneet yhteyttä tai auttanneet koskaan mitenkään, auttaisitko heitä vanhana?

Vierailija
25.06.2020 |

Oletukseen sisältyy myös se että olivat huonoja vanhempia. Niinkuin boomerit usein ovat.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu sanoo että pitää auttaa ja huolehtia vaikka olisivat tehneet mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
4/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ihan pakolliset.

Vierailija
5/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan milloin hirviö vanhempieni kotikunnasta kotihoito soittaa ja alkaa vaatimaan että nyt pitää alkaa auttamaan vanhempia!

Vierailija
6/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika korni ajatus, ettei mitään yhteyttä olisi pidetty ja sitten vanhukset soittaisivat ja pyytäisivät maalaamaan talonsa. No en menisi.

Vierailija
7/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ihan pakolliset.

Miksi edes ne?

Vierailija
8/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhulla odotan milloin hirviö vanhempieni kotikunnasta kotihoito soittaa ja alkaa vaatimaan että nyt pitää alkaa auttamaan vanhempia!

Mitä meinaat vastata?

Vierailija
9/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa se hetki, kun tällaiset vanhemmat/isovanhemmat yhtäkkiä ottavat yhteyttä ja pyytävät spua, vaikka eivät ole sitä antaneet. Tapahtuuko sitä? Ja miten?

Vierailija
10/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään sen enempää kuin ventovierasta. Eli soittaisin esim ambulanssin ja lakikin siihen velvoittaa.

Vierailija
11/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toisinpäin

Vierailija
12/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat vastata?

En tiedä. Mua on lapsena rajusti pahoinpidelty (isä paha narsisti) ja tätä on tapahtunut myös kun olen ollut aikuinen muutaman kerran.

Oikeasti pelkään tuota väkivaltaista hullua enkä halu mennä sinne solvattavaksi ja mahdollisesti phoinpideltäväksi.

Mutta en tiedä kehtaanko kieltäytyä. Olen jotenkin syyllistyneen oloinen, siis koen velvoitetta auttaa. Varmaan aivopesty lapsena.

Vierailija
13/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se hetki, kun tällaiset vanhemmat/isovanhemmat yhtäkkiä ottavat yhteyttä ja pyytävät spua, vaikka eivät ole sitä antaneet. Tapahtuuko sitä? Ja miten?

Tätä tapahtuu! On vieläpä yleistä (toki asia on tabu eli harva ketaa ääneen puhua)

Vierailija
14/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan panikoit, ei ne sua voi mihinkään velvoittaa. Tuskin edes soittavat.

Vierailija
15/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapahtunut. Ohjasin soittamaan sinne mistä apua saa ja estin numeron.

Vierailija
16/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on väkivaltaisesta perheestä huostaanotettu, eli en auttaisi omia vanhempiani. Mitään apua en heiltä ole saanut, pelkkää paskaa vain. Toki soittaisin ambulanssi, jos vastaan kävelisi kadulla ja saisi sydänkohtauksen tms.

Muita tärkeitä vanhuksia olen auttanut, joiden kanssa olen ystävystynyt.

Vierailija
17/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat ovat aina auttaneet, joten ehdottomasti apua saa takaisin. Muutenkin ollaan tekemisissä ihsn vaan kun tykätään toistemme seurasta.

Miehen isä taas ei pidä juuri mitään yhteyttä. Välillä lähettää miehelle sähköpostia, mutta en tarkemmin yleensä edes tiedä mitä niissä on, kun ei mieskään niistä juuri puhu. Lapsemme eivät varmasti tunnistaisi isoisäänsä, jos tulisi kadulla vastaan.

Vierailija
18/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen vanha, vanhempani ovat todennäköisesti kuolleet eivätkä kaipaa apuani.

Vierailija
19/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Kasvoin alkoholistin ja väkivaltaisen mielenvikaisen äidin hoiteissa. Nykyään on omat lapset ja äitini yrittää päästä perheemme mukaan, elämään ja reissuihin. Hän on yksin ja en ota elämääni. Etäältä pidän yhteyttä.Syyllistää ja valittaa kuinka olen itsekäs.

Vierailija
20/27 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta. Kasvoin alkoholistin ja väkivaltaisen mielenvikaisen äidin hoiteissa. Nykyään on omat lapset ja äitini yrittää päästä perheemme mukaan, elämään ja reissuihin. Hän on yksin ja en ota elämääni. Etäältä pidän yhteyttä.Syyllistää ja valittaa kuinka olen itsekäs.

Samanlaista täälläkin, vähän eri vivahteella. Vanhempani hylkäsivät lapsensa ja heittivät ulos kun täytti 18, sen jälkeen koko aikuiselämäni olen elänyt ilman vanhempia. Eivät ole nähneet häitäni, lasten syntymiä, ristiäisiä ei mitään, kun eivät halunneet.

Mutta - tadaa - NYT sitten vaaditaankin yhtäkkiä apua heille ja sätitään kiittämättömäksi. En osaa oikein suhtautua.