Poliittisesti korrektisoidaan tuotenimet! Minä aloitan: Mummon muusi=
Isovanhemman perunamuhennos. Tai hetki, kaikki ikäihmiset eivät ole isovanhempia. Syrjintää. Ikäihmisen perunamuhennos? Seniorin survos?
Fazerin Sininen on tästedes Fazerin Väritön. Sininen viittaa liikaa nationalismiin.
Kommentit (932)
Mummon muusi on seksistinen kun papatkin kyllä pärjää kauan varressa.
Vierailija kirjoitti:
Usein nuo nimet ovat luovaa työtä ja mainostoimistojen työn tulosta.
Tai jos tehtaalla / valmistajalla on oma markkinointiosasto siellä myös työskentelee luovan alan ihmisiä, joiden tehtävänä on aivoriihien avulla saada tuotteelle mahdollismman "myyvä" mutta samalla myös luotettava ja positiivisia mielikuvia herättävä nimi,
Toisinaan taas tuotteelle etsitään aivan erityistä ja oudompaa nimeä, jotta se jo sen takia herättäisi kiinnostusta ja ostohaluja.
Mummon muusi on just on tuollainen positiivisen mielikuvan markkinointi kikka.
Ennne tehtiin kaikki kaikki itse kotoan. aidoisa raaka-aineista ja ruuan tekemiseen uhrattiin aikaa ja vaivaa ja hyviä aineksia: eli mummolassa oli aina hyvää peruanmuusia, kun mummo teki sen teki itse.
Ei noissa ole mitään lähtökohtaa kuin raha, eli saada markkinoinin ja mainonnan kautta mahdollisimman paljon tuotetta myydyksi.
Ja tottahan hyvä ja laadukas ja korkeatasoinen tuote myy aina, nimestään huolimatta, mutta nimi voi olla myös ostohoukutus huonollekin tuotteelle.
VAU, mistä kuulit?
Minä olen aina luullut että se mummo tekee sen muusin, jonka minä sotken kattilassa. Olen laittanut sen mummon kuvan kehyksiin ja esitellyt kaikille, että tämä ihana mummo tekee minulle usein perunamuusia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan? Eikö "varsi" väsy?
Vierailija kirjoitti:
Snelmannin logossa on valkoinen setä
Joka näyttää patologilta, yök.
No, tavallaan kai onkin.
Juhlamokka on minusta aina ollut hirveä nimi, samoin Presidentti. Juhlamokka oikein osoittaa joka ankea aamu, että minun kahvinkeittely ei ole juhlaa, ja onhan se 'mokkakin' nykyaikana hyvin latautunut sana. Parempi nimi olisi esim. Mukavähänjuhlavakahvi.
Ja Presidentti sitten? Suomessahan on vain pari presidenttiä kerrallaan edes hengissä, eli tuohan triggeröi ahdistusta ei vain koko kansassa (alamaisia, jopa orj ia) vaan kymmenissä katkerasti hävinneissä vastaehdokkaissa. Parempi nimi olisi Kansa-kahvi.
- Seniorinaisen kiireperunat
- Bengt -sukulaisen riisi
- Pohjoisen arktisen alueen asukkaan etelämantereen siivettömän linnun kylmäeväs
Kallen mätitahna = Henkilöoletetun kalaoletetun tahna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei väsy, oksa on pystyssä vaikka runko on laho.
Saarioisten logossa on kukko. Se pitää vaihtaa sukupuolineutraaliksi kanalinnuksi.
Minustakin perussuomalaisten nimi pitäs oikeesti muuttaa, koska ei tavalliset suomalaiset ole semmoisia, mikä persusta tulee mieleen. Antavat ihan väärän kuvan suomalaisista nimellään.
Demarien nimeksi sopis enemmän perussuomalaiset. Persujen uusi nimi vois olla vaikka *oikea laita* tms. Tai *sinivalkoinen makkara*.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei väsy, oksa on pystyssä vaikka runko on laho.
Loistavaa! Keloon on moni pesinyt.
Prinssinakit? Monenlaisia ahdistavia mielikuvia syntyy koskien sääty-yhteiskuntaa ja prinsessoja, joilla ei ole omia nakkeja.
- Kaikkein pahin on "Jaffa" -limsa. Pitää vaihtaa "Gaza":ksi
- Seuraavaksi pahin "Vichy"-kivennäisvesi (Ranskan saksalaismielinen nukkehallitus 2. maailmansodassa oli nimeltään Vichyn hallitus) Se pitä vaihtaa "Resistance" -kivennäisvedeksi.
Hk:n sininen lenkki loukkaa Smurffeja. Muutettava Hk:n sateenkaaren pötköksi muotoilluksi liha-ainekseksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein nuo nimet ovat luovaa työtä ja mainostoimistojen työn tulosta.
Tai jos tehtaalla / valmistajalla on oma markkinointiosasto siellä myös työskentelee luovan alan ihmisiä, joiden tehtävänä on aivoriihien avulla saada tuotteelle mahdollismman "myyvä" mutta samalla myös luotettava ja positiivisia mielikuvia herättävä nimi,
Toisinaan taas tuotteelle etsitään aivan erityistä ja oudompaa nimeä, jotta se jo sen takia herättäisi kiinnostusta ja ostohaluja.
Mummon muusi on just on tuollainen positiivisen mielikuvan markkinointi kikka.
Ennne tehtiin kaikki kaikki itse kotoan. aidoisa raaka-aineista ja ruuan tekemiseen uhrattiin aikaa ja vaivaa ja hyviä aineksia: eli mummolassa oli aina hyvää peruanmuusia, kun mummo teki sen teki itse.
Ei noissa ole mitään lähtökohtaa kuin raha, eli saada markkinoinin ja mainonnan kautta mahdollisimman paljon tuotetta myydyksi.
Ja tottahan hyvä ja laadukas ja korkeatasoinen tuote myy aina, nimestään huolimatta, mutta nimi voi olla myös ostohoukutus huonollekin tuotteelle.
En kyllä sanoisi, että Munmon muusi olisi joku laadukas elintarvike ainakaan ravintoarvoltaan. Yliprisessoitua.
Tulee mieleen jonne, joka käyttää maria.
Ja vanhanaikaista ensin naisten nimi.
Jonnemari?
Siskonmakkarakeitto -> veljenmakkarakeitto
Miksi ketju meni persujen nälvimiseksi? En ole persu. Tarkoitus oli vaan tehdä hauska ketju.
T. Ap
P.s. Ranskanleipä voisi olla jatkossa Valtionleipää.
Snelmannin logossa on valkoinen setä