Taas sama juttu, viime kesän "luottomekko" kutistui
Ei oikeasti ole enää todellista, löysin viime kesänä mekon (aleista) ja se oli numeron verran suuri mutta kun kuosi niin miellytti niin ostin pois ja sehän olikin loppujenlopuksi oikein nappiostos. Loppukesän harvat hellepäivät siinä menikin ja itseasiassa alkoi kovastikin miellyttää se extraväljyys jota mekossa oli, koska se oli ihanan ilmava ja jotenkin ehkä jopa hoikistavakin. Olen siis omppumallia joten ihan mikä tahansa ei päälle istu ja käy, joten nyt oli ihanaa kaivaa tuo luottomekko kaapista kun ajattelin käydä kaupassa ja vähän ehkä piipahtaa kahvillakin jos jollakin terassilla olisi tilaa..
Ja voihan vee! Tuo perhanan mekko ei ollutkaan enää extraväljä vaan enemmänkin pikkuisen jopa pieni ja näytti päällä ihan tyhmältä.
Luin sitten sitä lippulappusta ja siinä mainittiin että kutistumisvara on 8% ja sen tuo taatusti oli kutistunut ekassa (ja ainoassa) pesussa. Ja joo, tiedän että vaatteet pitäisi pestä ennen käyttöönottoa, mutta tuo piti saada päälle asap ja se vajaa viikko sitä tuli pidettyä ennen kun pesin ja pistin kaappiin odottamaan seuraavaa hellettä.
Harmittaa ihan älyttömästi, koska nyt on taas yksi nätti mekko turhan panttina kaapissa eikä mulla ole taaskaan mitään kivaa päälle pantavaa näille keleille :-(
Kommentit (8)
Tai naisille tyypillinen iän myötä tapahtuva perän leviäminen.
Se on jännä ilmiö tuo vaatteiden kutistuminen. Heh, heh, heh.
Noi heittomerkit pitäis laittaa viimeisen sanan päälle.
Koronakiloja tuli mullekkin. Yleiskunto meni niin huonoksi että lähes vain makasin sohvalla yli kaksi kuukautta.
Voit kokeilla venyttää mekon seuraavassa pesussa: kun mekko on vielä kostea pesun jäljiltä, niin venytä sitä voimakkaasti haluamistasi kohdista ennen kuivumaan asettamista (parempi olisi, jos laittaisit jonkinlaiset tuet pitämään mekon halutun levyisenä halutuista kohdista sen kuivuessa). Kun mekko on kuivunut, se sopii taas päällesi.
Minulla on kaikki kesävaatteet kutistuneet talven aikana.
Kokeilitko silittää mekon? Usein kutistuneen vaatteen saa palautumaan oikeaan kokoon silittämällä.
Koronakilot ehkä kuitenkin todennäköisempi vaihtoehto.