Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystynkö adoptoimaan lasta, jos omakannassa määrittämätön psykoosidiagnoosi??

Vierailija
25.06.2020 |

Mietityttää tulevaisuuden adoptiohaaveiden kaatuminen... Osa tekstistä jopa virheellistä, sillä tiedot siirretty eri maan tietokannasta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, kun paljon pienemmätkin terveysongelmat on esteenä.

Vierailija
2/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nousta esteeksi. Adoptiovanhemmiksi halukkaiden soveltuvuus terveydentila lukien syynätään hyvin tarkkaan. Ulkomailta adoptoidessa saattaa joutua täyttämään muitakin meikäläisestä näkökulmasta tiukkoja kriteereitä, mm. joistain maista lapsi luovutetaan adoptoitavaksi ainoastaan avioliitossa eläville heteropareille. Sinänsä nämä adoptioprosessisäädökset välillä vähän kummastuttavat, kun biologisia lapsia saa hankkia niin paljon kuin tykkää omasta terveydentilasta tai valmiuksista huolimatta.

Vierailija
4/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi adoptiossa on jotain rajoituksia. Ikävämpää on, että kaikki psykoosinistityöttömätmtmammat saavat lisääntyä vapaasti

Vierailija
5/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi adoptiossa on jotain rajoituksia. Ikävämpää on, että kaikki psykoosinistityöttömätmtmammat saavat lisääntyä vapaasti

Aika ikävä kommentti ottaen huomioon että epikriisi todellakin on virheellinen ja koko hoitoon hakeutuminen johtui yli vuoden kestäneestä unettomuusjaksosta. Sen aikainen BMI 15.5 ja edellisiltainen humaltuminen ei todellakaan auttanut tilannetta. Päinvastoin pahensi sitä. Kaikesta tästä kuitenkin selvinnyt ja ko keissi menneisyydessä. Ap

Vierailija
6/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asialle voisi edes saada varmuutta? Etten turhaan jatka asiasta haaveilua... Ap

Vierailija
7/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Vierailija
8/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi.

T adoptioäiti

Vierailija
9/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi.

Miksi siirtelet terveystietojasi maasta toiseen? En ole koskaan tehnyt noin, vaikka olen asunut viidessä eri maassa.

Vierailija
10/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi.

Miksi siirtelet terveystietojasi maasta toiseen? En ole koskaan tehnyt noin, vaikka olen asunut viidessä eri maassa.

Ne siirtyivät automaattisesti, sillä hoito siirrettiin Suomeen. Kyseessä tahdonvastainen osastojakso eikä minua edes informoitu asioista tai Suomeen siirrosta. En todella olisi itse niitä tänne siirtänyt vaan selvittänyt asian silloisessa asuinmaassani. Mutta hyvä, että adoptiohaaveista osaan luopua. Itkettää. Olen kuitenkin alle 25 ja tuntuu, että tulevaisuudelta meni osittain pohja. Ap

Vierailija
11/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteys oman paikkakunnan adoptioneuvontaa antavaan tahoon. Ihmisillä on monenlaisia tilanteita eivätkä asiat ole selkeän mustavalkoisia. Adoptioneuvonnan aikana saa paljon tietoa. Kysyä voi myös adoptiokuraattorilta.

Vierailija
12/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vakava mt-ongelma on aina este. Jo teinimasennus riittää.

Se syyni on todella tiukka.

Vierailija
13/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat adoptoida?

Vierailija
14/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse lapsesi. Olet nuori ja ehdit tehdä lapsia vielä 20 vuotta.

Vierailija
15/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa voit.

Minulla ei ole mitään persoonallisuushäiriötä eikä osastohoitoa taustalla.

Olen väkivallan uhri ja minulla on adhd. Kouluttautunut olen ja käynyt pitkään töissä. Silti ls osaa kenkkuilla.

Vierailija
16/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hanki lasta ihan synnyttämällä? Siihen ei lupia tarvita.

Vierailija
17/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa voit.

Minulla ei ole mitään persoonallisuushäiriötä eikä osastohoitoa taustalla.

Olen väkivallan uhri ja minulla on adhd. Kouluttautunut olen ja käynyt pitkään töissä. Silti ls osaa kenkkuilla.

Ja siis ihan biologiset lapset on mulla.

Vierailija
18/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki lasta ihan synnyttämällä? Siihen ei lupia tarvita.

Olen pitkään ollut adoption kannalla. Laajalle levinnyt endometrioosikaan ei tilannetta auta. Kodittomia lapsia maailmassa joka tapauksessa liikaa. Ap

Vierailija
19/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi viittaa huumeiden tai lääkkeiden väärinkäyttöön.

Vierailija
20/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nousta esteeksi. Adoptiovanhemmiksi halukkaiden soveltuvuus terveydentila lukien syynätään hyvin tarkkaan. Ulkomailta adoptoidessa saattaa joutua täyttämään muitakin meikäläisestä näkökulmasta tiukkoja kriteereitä, mm. joistain maista lapsi luovutetaan adoptoitavaksi ainoastaan avioliitossa eläville heteropareille. Sinänsä nämä adoptioprosessisäädökset välillä vähän kummastuttavat, kun biologisia lapsia saa hankkia niin paljon kuin tykkää omasta terveydentilasta tai valmiuksista huolimatta.

” Sinänsä nämä adoptioprosessisäädökset välillä vähän kummastuttavat, kun biologisia lapsia saa hankkia niin paljon kuin tykkää omasta terveydentilasta tai valmiuksista huolimatta.”

Minusta tuossa ei ole mitään kummallista, ihan loogista on. Lisääntymiskykyisiä kun ei voi estää lisääntymästä, niin kannattaahan se yrittää lapsia suojella edes adoptioissa, joissa ehtoja voi ja kuulukin asettaa.

Oletko ikinä miettinyt sitä, että jos näitä mielestäsi kelvottomia vanhempia ei olisi olemassa tai he ymmärtäisivät jättää lisääntymättä, mistä edes saisitte nämä adoptoitavat? Varmaan erikoinen tilanne, kun halveksuu jotain ihmistä, mutta kuitenkin ”saa” häneltä lapsen itselleen. Pitäisikö olla kiitollinen vaiko vahingoniloinen?

Ideaalitilanne tietenkin olisi se, ettei adoptioon joutuvia lapsia edes juurikaan syntyisi. Ehkä joskus vielä niin, ainakin siihen kannattaa pyrkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi