Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystynkö adoptoimaan lasta, jos omakannassa määrittämätön psykoosidiagnoosi??

Vierailija
25.06.2020 |

Mietityttää tulevaisuuden adoptiohaaveiden kaatuminen... Osa tekstistä jopa virheellistä, sillä tiedot siirretty eri maan tietokannasta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki lasta ihan synnyttämällä? Siihen ei lupia tarvita.

Olen pitkään ollut adoption kannalla. Laajalle levinnyt endometrioosikaan ei tilannetta auta. Kodittomia lapsia maailmassa joka tapauksessa liikaa. Ap

Puhumattakaan siitä, että alttius psykoosisairauksiin on geneettistä. Eli biologinen lapsesi saattaa olla sinua paljon sairaampi.

Elämässä on kuule paljon muutakin tekemistä kuin lapset. Sure suru loppuun, ja sitten keskityt niihin asioihin mihin pystyt.

Vierailija
22/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki lasta ihan synnyttämällä? Siihen ei lupia tarvita.

Olen pitkään ollut adoption kannalla. Laajalle levinnyt endometrioosikaan ei tilannetta auta. Kodittomia lapsia maailmassa joka tapauksessa liikaa. Ap

Adoptiovapaita lapsia on huomattavasti paljon vähemmän kuin adoptiovanhemmiksi haluavia.

Vierailija
24/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa että ap eikä seuraavat kommentoijat muotoile kysymystä näin: haluaisinko vanhemmaksi psykoosidiagnoosin saaneen? No en itse ainakaan. Mutta miksi täällä porukka suhtautuu kuin lapsi olisi jokin nojatuoli joka hankitaan kun tekee mieli? Eikö ketään muuta täällä kuin minua pelota tällainen asenne?

Vierailija
25/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse lapsesi. Olet nuori ja ehdit tehdä lapsia vielä 20 vuotta.

Jos ei voi saada lasta..

Vierailija
26/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo anoreksiakin mt-ongelma, vaikka ilmeisesti siis jo voitettu.

Vierailija
27/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tartte adoptoida auttaakseen. Adoptoitavia lapsia on vähemmän kuin adoptiohaluisia ja jonot ovat pitkiä. On kaikkien etu että vähintään kertaalleen hylätty lapsi saa tasapainoisen kodin.

Vierailija
28/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiovanhemmuuteen vaaditaan ihan oikea vakava lapsettomuus, pelkkä endo ei todellakaan riitä. Ja seula on todella tiukka. Kannattaa selvittää faktat. Adoptiolapsi tulee olemaan adoptiovanhempien ainoa lapsi.

Vierailija
29/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla este. Soita vaikka pelastakaan lapset ry:lle ja kysykää asiaa. Fyysinen terveys täytyy olla myös riittävän hyvä samoin, kuin taloudellinen tilanne. Kodittomia lapsia on maailmassa, mutta adoptio on hidas ja työläs prosessi, vaikka kaikki on kunnossa. Me olemme odottaneet lasta vuoden -16 alusta ja toistaiseksi loppu odottamiselle ei edes näy. Lisäksi täytyy kahden vuoden välein toimittaa lääkärintodistus ja verotiedot. Myöskään rikosrekisteriä ei voi olla, ei ainakaan väkivaltaisuuden vuoksi. Kaikkosellahan kaatui adoptio talousrikoksiin, niin ei varmaan voi olla mitään merkintöjä poliisin kirjoissa. 

Jotkin maat "sallivat", että on myös biologisia lapsia perheessä. Usein adoptiolapset ovat jossain määrin traumatisoituneita. Seula adoptiovanhemmaksi on tiukka, meiltä vaadittiin lausunto lapsettomuudesta yliopistosairaalasta ennen, kuin otettiin edes arvioon. Takana oli 4 vuoden tuloksettomat lapsettomuushoidot. Olen alkanut myös valmistautua siihen, että lapsiesitystä ei meille koskaan edes tule. Olen toivonut lasta yli 10 vuotta. 

Vierailija
30/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla este. Soita vaikka pelastakaan lapset ry:lle ja kysykää asiaa. Fyysinen terveys täytyy olla myös riittävän hyvä samoin, kuin taloudellinen tilanne. Kodittomia lapsia on maailmassa, mutta adoptio on hidas ja työläs prosessi, vaikka kaikki on kunnossa. Me olemme odottaneet lasta vuoden -16 alusta ja toistaiseksi loppu odottamiselle ei edes näy. Lisäksi täytyy kahden vuoden välein toimittaa lääkärintodistus ja verotiedot. Myöskään rikosrekisteriä ei voi olla, ei ainakaan väkivaltaisuuden vuoksi. Kaikkosellahan kaatui adoptio talousrikoksiin, niin ei varmaan voi olla mitään merkintöjä poliisin kirjoissa. 

Jotkin maat "sallivat", että on myös biologisia lapsia perheessä. Usein adoptiolapset ovat jossain määrin traumatisoituneita. Seula adoptiovanhemmaksi on tiukka, meiltä vaadittiin lausunto lapsettomuudesta yliopistosairaalasta ennen, kuin otettiin edes arvioon. Takana oli 4 vuoden tuloksettomat lapsettomuushoidot. Olen alkanut myös valmistautua siihen, että lapsiesitystä ei meille koskaan edes tule. Olen toivonut lasta yli 10 vuotta. 

Mistä maasta odotatte lasta?

Vierailija
31/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiovanhemmuuteen vaaditaan ihan oikea vakava lapsettomuus, pelkkä endo ei todellakaan riitä. Ja seula on todella tiukka. Kannattaa selvittää faktat. Adoptiolapsi tulee olemaan adoptiovanhempien ainoa lapsi.

Ei vaadita lapsettomuutta. Ota selvää ennen kuin sössötät.

Vierailija
32/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä ihmeestä väite että adoptiolapsi olisi ainoa lapsi???

Vierailija
33/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta, että mitkä kaikki mielenterveysongelmat ovat esteitä? Esim. keskivaikea masennus ja traumaperäinen ahdistushäiriö, jos kuitenkin on ollut kokoajan työkuntoinen?

Vierailija
34/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä "huonompia" lapsiahan riittää ja niitä annetaan helpommin. Mutta jaksatko noilla diagnooseilla hoitaa vielä pahemmin diagnosoitua lasta?

Vierailija
35/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niitä "huonompia" lapsiahan riittää ja niitä annetaan helpommin. Mutta jaksatko noilla diagnooseilla hoitaa vielä pahemmin diagnosoitua lasta?

Ei riitä.

Vierailija
36/36 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta, että mitkä kaikki mielenterveysongelmat ovat esteitä? Esim. keskivaikea masennus ja traumaperäinen ahdistushäiriö, jos kuitenkin on ollut kokoajan työkuntoinen?

Kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi