miksi ei haluta jatkaa etätöitä
koska ihmisten kesken ei synny erimielisyyksiä ja kilpailua samalla tavalla kuin konttoriympäristössä. ja nuo asiat vie kehitystä eteenpäin ja nostaa työtehoa.
Kommentit (8)
Kun kyyläys ja kiusaaminen ei onnistu yhtä hyvin. Se harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyyläys ja kiusaaminen ei onnistu yhtä hyvin. Se harmittaa.
aivan =) kyllä etätyöt introvertilta onnistuu, muttei välttämättä ekstroverteiltä.
EI se työ kaikilla ole niin tehokasta etänä, vaikka monilla varmaan onkin. Joillakin on aikaisemminkin ollut sitä mentaliteettia, että etäpäivä on yhtä kuin vapaapäivä, kunhan nyt jotain elomerkkiä työpaikan järjestelmissä näyttää. Ja se kyllä näkyy työnantajalle päin, etenkin nyt kun niin moni on ollut etätöissä, tekijät tekee missä vaan, lusmut lusmuaa kun ovat poissa silmistä.
Meillä ainakin jää puuttumaan paljon innovativisia ideoita, kun ei ole niitä ad hoc -keskusteluja käytävillä / kahvihuoneissa. Tämä muutama kuukausi ei vielä ole haitannut, mutta jos tämä jatkuisin vielä puolikin vuotta, niin kyllä meillä ainakin bisnekset alkaisivat kärsiä. Uusille työntekijöille ei myöskään kovin hyvä, kun lähikontaktit puuttuu.
Kyllä niitä jatketaan, tartuntamäärät ovat jo Suomessakin kasvussa. Ruotsissa huidellaan 1500-2000 uuden tartunnan päivävauhdissa, joten nuuska turistit ja Ruotsissa työssäkäyvät kyllä kantavat sen takaisin meillekin Oulun pohjoispuolelle.
Elokuussa taas nökötetään neljän seinän sisällä koko maa.
Itse ainakin pysyn etätöissä oli koronaa tai ei. En mene sellaiseen työpaikkaan jota ei voi tehdä etänä. En pidä ihmisisten seurasta, niin etätyöt ovat itselleni luontevin ja tehokkain ratkaisu.
Minä jatkan etätöitä niinkuin olen tehnyt jo toistakymmentä vuotta. Menkää typerät ekstrovertit sinne toimistolle keskenänne ja hajotkaa aamuruuhkiin.