6v 144000km Teslalla on vielä 50% arvostaan jäljellä - mitäs te sähköautovihaajat siihen sanotte?
Halpa Tesla ei ole kuusi vuotta vanhana, 144 000 kilometriä ajettunakaan, mutta maksaa kuitenkin ”vain” 49 900 euroa, kun uutena hinta on saattanut varusteineen maksaa reilusti yli 100 000 euroa.
Paljonko vastaavanlaisella bemarilla tai mersulla on arvoa jäljellä?
Kommentit (35)
Itselläni on varustus kunnossa niin ei tarvitse ajaa Teslalla eikä BMW:llä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa Teslassa on akku toistamiseen vaihdossa eli lasketko myös sen mukaan kulupuolelle? Eikä ole samanhintainen kuin BMW:ssä.
Sehän on sitten ostajan riesa. Eli pointti oli että halvemmaksi tulee ajaa kuin muu samanhintainen auto.
Paljonko akut muuten maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on varustus kunnossa niin ei tarvitse ajaa Teslalla eikä BMW:llä.
Sun prinssinakkia ei kyllä edes bentley tai maserati pelastaisi.
Mitäkö sanon?
Long Tesla.
Tietäjät tietää. Tulevaisuuden maailman suurin yhtiö markkina-arvoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa Teslassa on akku toistamiseen vaihdossa eli lasketko myös sen mukaan kulupuolelle? Eikä ole samanhintainen kuin BMW:ssä.
Sehän on sitten ostajan riesa. Eli pointti oli että halvemmaksi tulee ajaa kuin muu samanhintainen auto.
Paljonko akut muuten maksaa?
n. 20 tuhatta vaihdettuna, joten ostajia ei ole jonoksi asti jos akut ovat vaihtokunnossa
Ympäristötietoinen ei osta autoa ollenkaan, vaan käyttää julkisia ja taksia tarvittaessa. Rahat ympäristöä oikeasti arvostavien yhtiöiden pörssiosakkeisiin.
Taidat pikkusen liiotella. Joku 135ke teslalla noilla luvuilla joku 35-40ke tämän päivän hinta. Mikäs siinä jos on 6v. varaa ottaa pataan yli 1300e kuukaudessa. Järkeähän tossa ei ole.
Vanhat elektroniikkaromut kuten Teslat,sähköhammasharjat jne. viedään lähimmän Stena Recycling oy:n toimipisteisiin.
Hauska nähdä vuoden päästä kun takuut loppu noita hintoja =) Akkua, perää, sähkömoottoria, ovenkahvoja, näyttöä jne. siinä monen kymppitonnin edestä korjausta mikä hajoaa ja tesla ryöstää huolella. Eikun kaupoille..
Siis tästä oli juttu eräässä ilta-sanomat nimisessä erittäin arvostetussa laatulehdessä. En usko että lähtisivät liioittelemaan.
Mittarilukema 141 000 km
Vuosimalli 2013 (käyttöönottopäivä: 19.11.2013)
Moottori sähkömoottori 85 kWh akkukapasiteetilla
Teho 362 hv
Toimintamatka täydessä latauksessa: 502 km
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 5.6 s
Huippunopeus 200 km/h
Mitat pituus 4 970 mm, leveys 1 964 mm, korkeus 1 445 mm, akseliväli 2 960 mm, paino 2 100 kg, tavaratila 744–1 645 l
Takuuta jäljellä 3 vuotta (voimalinja, pääakku, moottorit ja moottorinohjauslaitteet)
Myyjä Vaihtoautomaa, Tuusula
Hinta 49 900 euroa
Eiköhän sähköauton hinnastakin putoa se kymmenisen pinnaa kun jobbari saa nimen paperiin ja tyytyväinen omistaja ajaa liikkeen ovista ulos ekaa kertaa.
Maksaa, siis autosta halutaan kaupassa tuon verran. Entiselle omistajalle on maksettu n. 35 000€
Peltola sanoo, että käytetyn Teslan keskimääräiset myyntipäivät jäävät alle 30:een. Yli 45 000 euroa maksavien perinteisten autojen myyntipäivät ovat pidempiä. Tosin nekin jäävät alle 50 päivään.
– Tesla ei ole ollenkaan toivoton myytävä. Paljon haasteellisempia myytäviä löytyy luksusluokan perinteisistä polttomoottoriautoista.
Tesla huoltokirja kuitenkin suosittelee 12 kuukauden tai 20 000 kilometrin välein huoltoa, jossa tarkastetaan mm. avainten paristoja sekä pyörien suuntauksia ja vaihdetaan matkustamon raitisilmansuodatin. Samoin Tesla suosittelee 12 kuukauden tai 20 000 kilometrin välein puhdistamaan ja voitelemaan kaikki jarrujen osat. Tämä ei kuitenkaan ole ehtona takuun säilymiselle.
Täydellisempää huoltoa suositellaan neljän vuoden tai 80 000 kilometrin välein. Silloin mm. ilmastointilaitteelle tehdään iso huolto, vaihdetaan akun jäähdytysnesteet, jarrunesteet ja raitisilmasuodatin.
Huollot maksavat 500–1000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa, siis autosta halutaan kaupassa tuon verran. Entiselle omistajalle on maksettu n. 35 000€
En usko että 15 tonnia vetävät välistä jostakin simppelistä myyntityöstä.
Täyssähköauto Hyundai Kona on halvempi kuin muut saman kokoluokan Täyssähköautot ja kulkee pidemälle kuin samassa Täyssähköautoluokassa olevat Täyssähköautot.
Vierailija kirjoitti:
Siis tästä oli juttu eräässä ilta-sanomat nimisessä erittäin arvostetussa laatulehdessä. En usko että lähtisivät liioittelemaan.
Mittarilukema 141 000 km
Vuosimalli 2013 (käyttöönottopäivä: 19.11.2013)
Moottori sähkömoottori 85 kWh akkukapasiteetilla
Teho 362 hv
Toimintamatka täydessä latauksessa: 502 km
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 5.6 s
Huippunopeus 200 km/h
Mitat pituus 4 970 mm, leveys 1 964 mm, korkeus 1 445 mm, akseliväli 2 960 mm, paino 2 100 kg, tavaratila 744–1 645 l
Takuuta jäljellä 3 vuotta (voimalinja, pääakku, moottorit ja moottorinohjauslaitteet)
Myyjä Vaihtoautomaa, Tuusula
Hinta 49 900 euroa
Takuu 8v. eli Vuosimalli 2013 (käyttöönottopäivä: 19.11.2013) toisin sanoen 19.11.2021
tietysti huutavat yli kymppitonnin liikaa kun vikoja noihin tulee. Toi on lainahinta ei käteishinta.
Ei pyytäjä ole tyhmä, vaan maksaja. Etenkin ottaen huomioon Teslan niin yleiset laatuongelmat. Sub Toyota laatua high-end hinnalla.
Minun kohta kolmikymppisellä Volvollani ei ole ollenkaan jälleenmyyntiarvoa, mutta en minä sitä myisikään, kun tykkään siitä niin paljon. Autoni on poikkeuksellisen hyvin huollettu, ja viimeisin korjaustoimenpide oli akun vaihto seitsemän vuotta sitten, kun ostin auton muutamalla satasella.
Tottahan iso moottori hörppää polttoainetta tuplasti enemmän kuin nykyiset leluautot, mutta ei se näihin muihin kulupennosiin nähden ole haitta. Muut saavat vouhottaa sähkö- ja vetyautoista, minä ajan hautaan asti Volvollani. :)
Tuossa vaiheessa Teslassa on akku toistamiseen vaihdossa eli lasketko myös sen mukaan kulupuolelle? Eikä ole samanhintainen kuin BMW:ssä.