Kaikissa uusissa kylppäreissä samanlaiset laatat? Isot valkoiset seinällä, harmaat pienet lattiassa?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä muun värisiä laattoja jaksatte katsoa seuraavat 20-30 cuotta? Ja seuraavatkin asunnon omistajat? Liian räväköillä laatoilla ei tule asuntokauppoja myöhemmin. Seiniä on helppo maalata ja tapetoida, mutt laatoitukset kosteuseristyksineen on eri asia.
No en ainakaan harmaita. Johan se on aikansa elänyt muotikin, kuten jutussakin sanottiin.
Miksi ihmeessä kylpyhuone tai koti pitäisi rempata tai sisustaa muotitrendien mukaan?
Tietysti edustuskodit ovat erikseen.
Suurin osa luulisi sisustavan ja rempaavan oman tyylitajunsa, tarpeittensa ja makunsa mukaan, eikä ulkopuolisille tai mikä muoti nyt sattuu olemaan.
Ja kuinkahan moni tekee kylpyhuonerempan 1-2v välein, vain siksi kun muoti markkinataloudessa sattuu vaihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun rakentaa itse talon ja valitsee kaikki itse, saa just sellaista kuin haluaa.
Jokaisen oma valinta.
Teoriassa näin on. Meillä on uudehko talo, johon toivoin saavani kauniit, värikkäät laatat. Talotehtaan mallistossa oli kuitenkin vain valkoisia, mustia ja harmaita laattoja. Jos halusi muita, tuli lisähintaa. Sitä lisähintaa tuli muutenkin kovin äkkiä ja halusin enemmän esimerkiksi tammipuisia työtasoja kuin niitä värikkäitä laattoja. Ja nyt meillä on valko-harmaa pesuhuone.
Hahhah X)
Ostin juuri viime syksynä uuden asunnon, ja tuohan on presiis minun kylppäri. Aivan sama minulle, en ole mikään uniikki lumihiutale.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että mikään turkoosi pyyhepari ja hammasmuki ei tuollaista piristä yhtään. Ennemmin tyytyisin ”tilpehööreissäkin” valko-musta-harmaaseen.
Toi on just suomalainen käsitys sisustamisesta, että kaikki on latteaa ja se paranee jollain hemmetin tehosteilla.
Haluisin tehostaa meidän kylppäriä tulevan remontin jälkeen maalaamalla harmaat laatat edes valkoiseksi. Paskanruskea oli se toinen vaihtoehto, joten tulee "turvallinen" ruma ja masentava harmaa. Kieltäydyin valitsemasta kumpaakaan. Elämäni ei ole pilalla, mutta veetuuntunut olen. Joka kerta kun suihkuun menen.
Oikeesti, miksi niitä ei voi vaan laittaa valkoiseksi jos haetaan neutraalia, jota voi piristää tekstiileillä ja tilpehööreillä? 😭😭😭
Ehdottomasti on valkoinen lastta seinällä ja harmaa lattiassa. Ollut jo 16 v 2 asunnossa ja varmaan tulevaisuudessakin on. Ennemmin nämä kuin tuon Milla Alftanin sisustukset, anteeksi vain, ne ovat ihan hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä muun värisiä laattoja jaksatte katsoa seuraavat 20-30 cuotta? Ja seuraavatkin asunnon omistajat? Liian räväköillä laatoilla ei tule asuntokauppoja myöhemmin. Seiniä on helppo maalata ja tapetoida, mutt laatoitukset kosteuseristyksineen on eri asia.
No en ainakaan harmaita. Johan se on aikansa elänyt muotikin, kuten jutussakin sanottiin.
Miksi ihmeessä kylpyhuone tai koti pitäisi rempata tai sisustaa muotitrendien mukaan?
Tietysti edustuskodit ovat erikseen.Suurin osa luulisi sisustavan ja rempaavan oman tyylitajunsa, tarpeittensa ja makunsa mukaan, eikä ulkopuolisille tai mikä muoti nyt sattuu olemaan.
Ja kuinkahan moni tekee kylpyhuonerempan 1-2v välein, vain siksi kun muoti markkinataloudessa sattuu vaihtumaan.
No muotihan tämäkin harmaat lattiat on ollut. Ei se mikään ajaton ole.
Muotisuunnittelijat pukeutuvat mustaan, joten on aivan loogista, että kylppäreiden ammattisuunnittelijatkin käyttävät hyvin neutraaleja värejä, mutta laadukkaita materiaaleja. Punainen tai sininen kylppäri, puhumattakaan ruskeasta, miellyttäisi ehkä pari viikkoa.
Ihmiset, joiden huusholli on sekava, värikäs, tietyllä tavalla kodikaskin kukkineen päivineen, varmasti ihastuu hyvin värikkääseen kylppäriin.
Jos asunnon aikoo myydä, mitään sekasotkuja ei kannata käyttää. Ne tulevat laskemaan asunnon arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusfirmojen laattamiehet on jostain Latviasta tai Liettuasta (halpoja hemmoja ilman ALV).
Ne ei osaa tehdä isoista laatoista, 1 m2, Suomen RAKMK:n määräysten mukaisia kylppärin minimikaatoja 1:50 kohti lattiakaivoa. Venäjää kyllä oaavat puhua ja selittää.
Kerrotko vielä, kun tunnut tietävän, miten onnistuu isoista laatoista kylpyhuoneiden lattioiden kaadot? En ole vielä tavannut yhtäkään tyyppiä, kansalaisuudesta huolimatta. Ja olen nähnyt näitä jo vuosikymmeniä.
Helposti onnistuu. KPH:n nurkista vedetään apuviivat kohti lattiakaivoa. Aloitetaan laatoitus nurkasta, timantilla leikatulla isolla laatalla. Hieman salmiakin muotoisella.
Samanlaisilla muotoonleikatuilla laatoilla edetään kohti lattiakaivoa.
Ikävä kyllä näin tehtynä kaatojiireihin jää aina sauma. Joten täydellistä suorakulmaista ruudukkoa ei suurilla laatoilla ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusfirmojen laattamiehet on jostain Latviasta tai Liettuasta (halpoja hemmoja ilman ALV).
Ne ei osaa tehdä isoista laatoista, 1 m2, Suomen RAKMK:n määräysten mukaisia kylppärin minimikaatoja 1:50 kohti lattiakaivoa. Venäjää kyllä oaavat puhua ja selittää.
Kerrotko vielä, kun tunnut tietävän, miten onnistuu isoista laatoista kylpyhuoneiden lattioiden kaadot? En ole vielä tavannut yhtäkään tyyppiä, kansalaisuudesta huolimatta. Ja olen nähnyt näitä jo vuosikymmeniä.
Helposti onnistuu. KPH:n nurkista vedetään apuviivat kohti lattiakaivoa. Aloitetaan laatoitus nurkasta, timantilla leikatulla isolla laatalla. Hieman salmiakin muotoisella.
Samanlaisilla muotoonleikatuilla laatoilla edetään kohti lattiakaivoa.
Ikävä kyllä näin tehtynä kaatojiireihin jää aina sauma. Joten täydellistä suorakulmaista ruudukkoa ei suurilla laatoilla ei voi tehdä.
Sauman leveyttäkin voi harkitusti säätää.
AV-mammojahan yhdys sana virheet eivät haittaa, kunhan asiasisällöstä saa selvän. Samoin on laatoituksenkin saumojen leveyden laita.
Ei meillä. Tosin laatat eivät ole vielä paikoillaan, mutta hankittu ja odottavat asennusta.
Ylelliset tummanharmaat, kiiltävät 90x90 laatat sekä lattialle että suihkutilan seinään; sen lattialle sama laatta mattana. Muut seinät maalataan valkoisiksi ja kalusteet ovat valkoiset. Ikkunoista tulee riittävästi valoa, joten uskalsin valita tummat laatat, koska ne eivät peitä koko kylpyhuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no pitäisikö olla toisin päin? Katsos lattioissa on yleensä pieniä laattoja kaatojen takia. Vaaleat isot laatat on seinillä toki aika tämän hetken trendi. Väri on hyvä kalkin takia joka ei erotu niin seivästi kun tummemista laatoista.
Tv.muutaman laatan asentanut
Meillä on suihkutilassa kaato seinään päin, jossa on seinän levyinen viemäri. Laattamies ei ainakaan valittanut ollenkaan 90x90 laatoista.
Vuonna 2014 valmistunut kerrostalo ja just tuollainen peruskylppäri. Mä tykkään tosi paljon. Edellisessä asunnossa oli 90-luvun lopussa remontoitu kylppäri, jossa oli vihertävän harmaa lattia, alempi osa seinälaatoista vihreitä ja ylempi osa valkoisia. Se rajoitti mun mielestä kauhean paljon tekstiilien valintaa ja kyllästyin jo totaalisesti 10 vuoden asumisen aikana koko kylppäriin ja varsinkin vihreään väriin.
Tähän asuntoon muutin kolme vuotta sitten ja eka 1,5 vuotta meni harmailla kylpyhuonetekstiileillä ja muilla tilpehööreillä. Nautin sen vihreän jälkeen vaan neutraalista ja "puhtaasta" yleisilmeestä. Sittemmin olen jo käyttänyt muitakin värejä ja tänä keväänä ostin kirpparilta 20 sentillä vaaleanvihreävalkoisen kukkaruukun ja sijoitin sen kylppärin tasolle hiusharjoja yms. varten. Se miellytti silmääni ja sitten ostin vaaleanvihreän nestesaippuan. Tykkäsin vielä enemmän. Kaivoin kaapin kätköistä vihertävät käsipyyhkeet, joita en ollut halunnut käyttää ollenkaan sen jälkeen, kun siitä vanhasta vihreästä kylppäristä pääsin eroon, ja ripustin naulakkoon. Ja kun löysin vitosella vielä vaalean vihreän kylppärimaton, olin oikein tyytyväinen. Ihanaa kun voi näin edullisesti ja helposti muuttaa kylppärin yleisilmettä! 🌿💚 Ja kivaa että huomaa taas tykkäävänsä vihreästä väristäkin. 😊
Huvittavaa että jotkut pitää "ajattomana" tuollaista, vaikka se on just samaan tapaan muoti-ilmiö kuin 2000-luvun vaihteen boordilaatat ja marmorikuviot. Vanhalta nuo näyttää 10-15 vuoden päästä.
Miksi kylppärissä pitäisi olla tekstiilejä? Ei meillä kyllä ole mitään. Pyyhkeet ja kylpytakit on kodinhoitohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että jotkut pitää "ajattomana" tuollaista, vaikka se on just samaan tapaan muoti-ilmiö kuin 2000-luvun vaihteen boordilaatat ja marmorikuviot. Vanhalta nuo näyttää 10-15 vuoden päästä.
Näyttää jo nyt...
Matkaillessa olen nähnyt paljon ihania, kauniita kylppäreitä, joihin on uskallettu laittaa rohkeitakin juttuja. Ja uskallettu leikitellä. Kuviokaakeleita, joskus yllättäviäkin väriyhdistelmiä, persoonallisuutta. Miellyttävät minua paljon enemmän kuin valkoiset seinät, harmaa lattia, sama kuin kaikilla muillakin.
Hexagonia oli lapsuudenkodissa vuodelta -75. Sinänsä hauska, voisi tehdä comebackin.
Mosaiikki oli kova sana ysärillä, onko aika vielä valmis paluuseen?
Entä vihreä tai sininen laatta? Pastellisävyt, boordi? Ruskea olis tosiretro...
Paras väriyhdistelmä, ajaton ja perusvärit, tekstiileillä ja tavaroilla voi sitten vaihtaa väri-ilmettä. Laatoituksen pitää kestää vähintään 10 vuotta, useimmiten paljon kauemminkin, ei sitä vaihdeta joka muotioikun mukaan, sen verran kallista lystiä. Joku sirkusväritys laatoituksessa karkottaa ostajat heti ovelta.
Meillä ei harmaata ole, koska on mun inhokki ”väri”. Meiltä löytyy lähinnä maitokahvin väriset laatat lattiassa ja seinissä on tummahkoa ruskeaa ja valkoista. Edelleen 15v jälkeen pidän tuosta värimaailmasta ja nyt taitavat olla muodikkaammat kuin aiemmin 😁, kun pehmeät luonnon värit ovat syrjäyttäneet harmaan aikakauden.
Jaa no pitäisikö olla toisin päin? Katsos lattioissa on yleensä pieniä laattoja kaatojen takia. Vaaleat isot laatat on seinillä toki aika tämän hetken trendi. Väri on hyvä kalkin takia joka ei erotu niin seivästi kun tummemista laatoista.
Tv.muutaman laatan asentanut