Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikissa uusissa kylppäreissä samanlaiset laatat? Isot valkoiset seinällä, harmaat pienet lattiassa?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että mikään turkoosi pyyhepari ja hammasmuki ei tuollaista piristä yhtään. Ennemmin tyytyisin ”tilpehööreissäkin” valko-musta-harmaaseen.

Toi on just suomalainen käsitys sisustamisesta, että kaikki on latteaa ja se paranee jollain hemmetin tehosteilla.

Vierailija
22/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, samat on, paitsi yksi seinä punaoranssia mosaiikkia (ja jo asennushetkellä mietittiin miten sen päivittää suht vaivatta jos kyllästyy).

Tottakai saatavuus, hinta, asennettavuus ja ajankestävyys vaikuttaa. Mulle on ihan sama miten joku suunnittelija kärsii tusinakylppäreistä ja epätrendikkäistä laatoista - valitsen sitä, mikä tuntuu valintahetkellä ja varmimmin 10 vuoden päästäkin hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatonta. Meille laitettiin noin jo 15 v sitten ja edelleenkin näyttää freesiltä.

Vierailija
24/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet lattialaatat offfcourse kaatolattian takia, muuten on varpaan kynnet kovilla. Seinille eikai kukaan halua enää mosaiikkia ..joku tehosteraita korkeintaan. mut onhan noita mahiksia nykyään helv.tillinen määrä. T: Laattamies.

Kuten jutussakin mainittiin, isoja lattialaattoja voi hyvin käyttää linjalattiakaivojen kanssa. Se onkin varsin tyylikäs ratkaisu.

Vierailija
25/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä muun värisiä laattoja jaksatte katsoa seuraavat 20-30 cuotta? Ja seuraavatkin asunnon omistajat? Liian räväköillä laatoilla ei tule asuntokauppoja myöhemmin. Seiniä on helppo maalata ja tapetoida, mutt laatoitukset kosteuseristyksineen on eri asia.

Jep, kun on ensin itse jyystänyt ne 80-luvun laatat veks amatöörivälineillä niin tekee kyllä mieli valita jotain sellaista mikä ei edellytä homman uusimista parin vuoden päästä 😂

Vierailija
26/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäänsanomaton kylppäri.

Kämpän kalleimmat neliöt, ja niistä tehdään kuolettavan tylsät.

Mitä väliä? Siellä käydään vain pesulla ja siitäkin ajasta osa silmät kiinni ettei mene vedet ja shampoot silmiin. 😄

Vierailija
27/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi kyllä. Asun Itä-Euroopassa. Kävin tänään kahdessa asuntonäytössä. Toisessa kylppäri oli kokonaan punainen. Toisessa seinät ja lattiat vedetty samalla valkoharmaakirjavalla laatalla. Pisteenä iin päällä keittiö, jossa joka toinen kaapin ovi oli keltainen ja joka toinen sininen.

Molemmat asunnot oli vastaremontoituja.

Vierailija
28/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä ihmisiä vaihtamasta laattojen muotoa, kokoa tai väriä pientä lisähintaa vastaan. Tuon kuitenkin muutaman havainnon esiin 5000 tarkastamani kylppärin perustella. 

Ensinnäkin iso laatta on vaikea asentaa, joten niissä on usein paljon kopoa, eli eivät ole kunnolla pohjastaan kiinni. Rakenteiden elämisen takia ne myös halkeavat helposti. Lisäksi ne ovat usein hieman vinossa, mikä taittaa valoa ikävästi.

Vesi on usein kalkkista, jolloin tummat laatat ovat usein kalkkisaostumien värjäämiä. Toisaalta vaaleisiin, huokoisiin saumoihin tarttuu lika. Ovat sitten mustia pilkkuja täynnä, mitä ihmiset automaattisesti pitävät homeena.

Jos asunnon joskus myy, neutraalit värit ovat myyntivaltti. Jos pitää väreistä, kannattaa mielummin ostaa värikäs suihkuverho ja pyyhkeitä, kuin räikeät laatat.

Vierailija
29/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin riemusta kiljuen kyseiset laatat kylppäriini, nykyisessä aso-asunnossa on kuvottavat ripulinvärinen muovimatto ja oksennuksenvärinen muoviseinä. Jaa on siellä kuus valkoista neliölaattaa pesualtaan takana. Vaikka olis juuri pesty ja puunattu kylppäri ja kivat pyyhkeet, ei siitä saa mitenkään päin edes siedettävää.

Vierailija
30/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä muun värisiä laattoja jaksatte katsoa seuraavat 20-30 cuotta? Ja seuraavatkin asunnon omistajat? Liian räväköillä laatoilla ei tule asuntokauppoja myöhemmin. Seiniä on helppo maalata ja tapetoida, mutt laatoitukset kosteuseristyksineen on eri asia.

No en ainakaan harmaita. Johan se on aikansa elänyt muotikin, kuten jutussakin sanottiin.

Vierailija
31/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Kylppärin sivuseinissä valkoista (ei isoa), päätyseinissä sinistä mosaiikkilaattaa, lattiassa valkoista. Vessassa valkoiset seinät, musta hunajakennolaatta.

Vierailija
32/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusfirmojen laattamiehet on jostain Latviasta tai Liettuasta (halpoja hemmoja ilman ALV).

Ne ei osaa tehdä isoista laatoista, 1 m2,  Suomen RAKMK:n määräysten mukaisia kylppärin minimikaatoja 1:50  kohti lattiakaivoa. Venäjää kyllä oaavat puhua ja selittää.

Vierailija
33/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin valkoista. Terveisin pirtsakka vaaleansininen "tekomarmori" kylpyhuone menneeltä vuosikymmeneltä.

Vierailija
34/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltääkö taloyhtiö muun väriset laatat putkirempan yhteydessä?

Luulisin, että värimaailmaa voi laajentaa, mikäli itse maksaa extraa. Koskee tietysti omistusasuntoja.

Ei kiellä. Jokainen voi vapaasti vaihtaa laatat vaikka punaiseen tai kultalaattoihin tai vaikka muoviin.

Arkkitehdit merkitsevät työselostukseen neutraalit laatat, jotka miellyttävät monen silmää ja makua.

Ja jokainen asukas saa itse päättää, kunhan se tehdään hyvissä ajoin. Asiakkaalle hyvitetään laattojen hinta ja joko asiakas itse ostaa tai rakennusfirma laatat ja vastaavalla summalla veloitetaan asiakkaalta.

Tosin kuin ap. olettaa, kun hyvin yleistä uustuotannossaa, että rempoissa, että asiakas haluaa itse valita materiaalit ja värit mitä laitetaan ja minkä hintaista.

Vierailija
35/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käydään kusella, paikalla ja suihkussa. Mitä se on väliä?

Kunhan on puhdasta, ja vastaa monen makua, jos joutuu/haluaa myydä.

Vierailija
36/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusfirmojen laattamiehet on jostain Latviasta tai Liettuasta (halpoja hemmoja ilman ALV).

Ne ei osaa tehdä isoista laatoista, 1 m2,  Suomen RAKMK:n määräysten mukaisia kylppärin minimikaatoja 1:50  kohti lattiakaivoa. Venäjää kyllä oaavat puhua ja selittää.

Kerrotko vielä, kun tunnut tietävän, miten onnistuu isoista laatoista kylpyhuoneiden lattioiden kaadot? En ole vielä tavannut yhtäkään tyyppiä, kansalaisuudesta huolimatta. Ja olen nähnyt näitä jo vuosikymmeniä.

Vierailija
37/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on.

Kun rakentajat ostaa niitä suurissa erissä ne ovat heille tosi halpoja, alennusta tulee ropisten.

Kannattaa muistaa, että uusiin rakennettaviin taloihin, joista asunnon ostaa, voi itse valita kaapistot ja kylpyhuoneeen kaakelit ja lattian laadun.

Se tietenkin maksaa enemmän, mutta saa ainakin sellaiset kuin haluaa.

Me valitsimme itse kaiken omaan rivariin, joten ei ole mitään valittamista mistään.

Vierailija
38/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kun ostaa asunnon, voi siihen myös tehdä remontin ja laittaa sellaiset kaakelit ja kaapit ja huoneiden ovet kun haluaa.

En käsitä tätä valistusta täällä, miksi ette vaihda niitä oksennuksen värisiä kaakeleita sun muita.

Ja kun asuu vuokralla, pitää tyytyä siihen mitä saa.

Köyhät ne eniten valittaa kaikesta, niin on aina ollut ja tulee olemaan!

Vierailija
39/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asukas haluaa duunata asunnon sellaiseksi kuin se häntä miellyttää.

Ihmisillä on erilainen maku.

Ja jokainen asunnonostaja voi taas duunata sen asunnon millaiseksi haluaa, eli  mikä häntä miellyttää.

Yksinkertaista ja helppoa!

Vierailija
40/88 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakentaa itse talon ja valitsee kaikki itse, saa just sellaista kuin haluaa.

Jokaisen oma valinta.