Introvertit vs. ekstrovertit
Korona on ollut introverttien unelma-aikaa. Etätöitä ja -opiskelua, sekä eristäytymiseen kannustamista. Kaduilla ja kaupoissakin on ollut normaalia vähemmän ihmisiä. Samaan aikaan moni ekstrovertti on harmissaan viihdetapahtumien ja kahviloiden kiinniolosta ja matkailun loppumisesta.
Introvertit ovat ihmetelleet tälläkin palstalla, mikä vika on ihmisissä, jotka eivät osaa olla yksin. Ekstroverttejä on myös syytetty itsekkäiksi, koronalingoiksi ja ties miksi. Entäpä toisin päin? Entä jos ekstrovertit ihmettelisivät, mikä vika on ihmisissä, joka ei viihdy muiden parissa? Onko ne autisteja vai eikö niillä vain ole läheisiä ihmissuhteita?
Vai onko kyseessä vain introverttejen kostoisku, koska ekstovertit ovat aina noin tehneetkin?
Kommentit (34)
ihmettelemme niitä jotka ovat erilaisia kuin me itse. ei kumpikaan parempi toista, vain erilaisia.
Äh, tätä samaa liirumlaarumia taas. Kuinka kauan mietit aloitustasi?
Nää. Minua ei ekstroverttinä ainakaan kiinnosta se, mitä ihmiset ovat mieltä sosiaalisesta kanssakäymisestä. On ihan selvää, että olemme siinä suhteessa erilaisia ja hyvä niin. En siten parjaa ketään, joten jokseensakin erikoista ajatella, että kukaan näkisi vaivaa kostaakseen sosiaalisille mitään. Jos ette pidä sosiaalisesta kanssakäymisestä, se on erittäin fine, ihan yhtä fine kuin siitä pitäminenkin. Vapaaehtoista hommaa! En tyrkytä seuraani kenellekään.
Alkuun asiaa, mutta ap kuinka kujalla voi ihminen olla? Et ole siis koskaan kuullut, millaista suhtautumista introvertti voi saada? Luulet, että tuo on joku sinun keksimäsi skenaario, jolla saisit meidät havahtumaan? Vai oliko tämä vitsi? Oletko tosissasi? Valitettavasti juuri siksi osa introverteista on jo menetettyjä tapauksia; et tule saamaan heistä ystävää, he ovat jo katkeroituneet kurkkua myöten. Niin käy, kun olet aina vääränlainen.
Niin introvertit ajatelkaas, jos joku kritisoisikin vaihteeksi teitä; hahahahahahaha onpas ennenkuulumatonta! Kyllä ap on oikea visionääri.
Vierailija kirjoitti:
Niin introvertit ajatelkaas, jos joku kritisoisikin vaihteeksi teitä; hahahahahahaha onpas ennenkuulumatonta! Kyllä ap on oikea visionääri.
Joidenkin vastaajien mielestä aloitus on huuhaata, mutta sinä valitettavasti vahvistat tuota mielikuvaa.
Aloituksessasi oli ensin järkeä ja sitten se meni ihan järjettömäksi johon heittelet asioita joista et mitään tiedä. Ihmettelen miksi tässäkin asiassa on joku kaksintaistelu. Ja sitten ei o mitään vain kahta persoonallisuustyyppiä siinä välissä on vielä yksi. Ambivertti oon itse ja tarvitsen itsekseni oloa mutta kaipaan myös seuraa ja nyt on ollut aika kurjaa ja todella yksinäistä kun jotkut paikat on ollut kiinni eikä o voinut tavata. Nyt ollaan taas tavattu ja se sano silloin mulle että ei o vähään aikaan nähty. Oli taas kiva nähdä.
Inhoon ihmisiä eli mikä olen? En vaan jaksa mitään typerää länkytystä kuunnella enkä katella
Rakastan olla yksin rauhassa!
Oliko apn viesti joku patoutumien purkautuminen? Koetko, että introvertit pakottivat sinut sisälle yksinäisyyteen koronaa pakoon? Introverttien syytä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko apn viesti joku patoutumien purkautuminen? Koetko, että introvertit pakottivat sinut sisälle yksinäisyyteen koronaa pakoon? Introverttien syytä.
En minä ole introverttejen neuvoja ennenkään kuunnellut. Minua ei pätkääkään ole rajoittanut viimeaikaiset moitteet.
Meillä minä introvertti en tykkää olla yksin kotona. Esktrovertti mieheni sen sijaan kehrää kun ei tarvitse mennä toimistolle.
Minä en hakeudu ihmisten seuraan, mutta tykkään kun on ihmisiä ympärillä. Inhoan keskipisteenä oloa. Inhoan iholle tunkemista.
Ekstrovertti mieheni taas häiriintyy väkijoukoista, mutta haluaa tunkea iholle, vaatii huomiota, tykkää sosialisoida ihmisten kanssa. Häntä ei kiinnosta syvälliset keskustelut kaksin.
Ekstrovertit eivät ymmärrä muiden rajoja ja hämmentyvät jos heille kieltäytyy vaikkapa ulos lähtemisestä
Mikä on "introvertit" ja "ekstrovertit"? Eikö se viiruskin joka pyörii nyt ole nimeltään "ebola"?
Miehesi saattaa haluta sinua. Onko käynyt mielessä.
Kirjoitat, kuin jokainen ihminen kuuluisi jompaankumpaan ääripäähän. Tuollainen kahtiajako on todella turhaa, ylivoimaisesti suurin osa on jotain tuolta väliltä.
Ei ihmisiä kiinnosta muut ihmiset. Ne joita harmittaa palveluiden sulkeminen, harmittaa se palveluiden sulkemisen takia, eikä kiinnosta pätkääkään miettiä miten joku muu sen saman tilanteen käsittelee. Kyse on siitä, miten jokin asia vaikuttaa juuri minun elämääni.
Vertti sinne tai tänne, sekään ei kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat, kuin jokainen ihminen kuuluisi jompaankumpaan ääripäähän. Tuollainen kahtiajako on todella turhaa, ylivoimaisesti suurin osa on jotain tuolta väliltä.
Tietenkin on. Valitettavasti ikävä tosiasia on, että keskustelua harvoin syntyy ilman kärjistettyjä, eriäviä mielipiteitä.
Mikä ihmeen kostoisku? Kiinnostaako jotakuta introverttia mobilisoida jokin kostoisku?