Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertit vs. ekstrovertit

Otetaan selvää
24.06.2020 |

Korona on ollut introverttien unelma-aikaa. Etätöitä ja -opiskelua, sekä eristäytymiseen kannustamista. Kaduilla ja kaupoissakin on ollut normaalia vähemmän ihmisiä. Samaan aikaan moni ekstrovertti on harmissaan viihdetapahtumien ja kahviloiden kiinniolosta ja matkailun loppumisesta.

Introvertit ovat ihmetelleet tälläkin palstalla, mikä vika on ihmisissä, jotka eivät osaa olla yksin. Ekstroverttejä on myös syytetty itsekkäiksi, koronalingoiksi ja ties miksi. Entäpä toisin päin? Entä jos ekstrovertit ihmettelisivät, mikä vika on ihmisissä, joka ei viihdy muiden parissa? Onko ne autisteja vai eikö niillä vain ole läheisiä ihmissuhteita?

Vai onko kyseessä vain introverttejen kostoisku, koska ekstovertit ovat aina noin tehneetkin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin introvertit ajatelkaas, jos joku kritisoisikin vaihteeksi teitä; hahahahahahaha onpas ennenkuulumatonta! Kyllä ap on oikea visionääri.

Joidenkin vastaajien mielestä aloitus on huuhaata, mutta sinä valitettavasti vahvistat tuota mielikuvaa.

Väännän rautalangasta; on ihminen, joka on todennäköisesti eläessään kuullut monelta taholta kritiikkiä ominaisuudestaan. Ap kysyy tällaiselta ihmiseltä: "miltä sinusta tuntuisi jos joku joskus kritisoisikin sinua?"

Ööö anteeksi mitä?

Vierailija
22/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti 💓 Ekstrovertti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit janoavat ihailua ja kiinnostuneisuutta heihin. Puhetta, tekemistä, esillä oloa. Introvertit viihtyvät enemmän päänsä sisällä ja taiteilevat sekä maalailevat, tarinoivat. Pähkäilevät. Tarkkailevat. Nauttivat siitä että saa vaan olla ja möllöttää. Oma pää tuottaa jo sinällään sisältöä. Karrikoidusti ääripäissä

Vierailija
24/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti. Exäni on ekstrovertti. Olisi mun puolesta saanut viettää kavereidensa ja sukunsa kanssa aikaa vaikka aamusta iltaan 24/7, mutta tämä ei herralle sopinut, vaan vaati, että mä juoksen joka saakelin ilta ja vkloppu hänen seuranaan HÄNEN sukunsa ja kaveteittensa luona tai hyysään niitä meillä. Ero tuli. Ekstrovertit yrittävät hallita introvertteja. Se tässä on ongelma.

Vierailija
25/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit janoavat ihailua ja kiinnostuneisuutta heihin. Puhetta, tekemistä, esillä oloa. Introvertit viihtyvät enemmän päänsä sisällä ja taiteilevat sekä maalailevat, tarinoivat. Pähkäilevät. Tarkkailevat. Nauttivat siitä että saa vaan olla ja möllöttää. Oma pää tuottaa jo sinällään sisältöä. Karrikoidusti ääripäissä

Mikä kommentissani hermostuttaa jotakuta. Saa kommentoida. Jotain loukkaavaa?

26/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoon ihmisiä eli mikä olen? En vaan jaksa mitään typerää länkytystä kuunnella enkä katella

Rakastan olla yksin rauhassa!

Olet introvertti ja erakko.

Minä olen hyvin saman tyylinen, mutta lisäksi olen vielä yövirkku, aamuvirkut ei meinaa tätä tajuta ollenkaan, kuvittelevat yövirkkujen vääntävän samassa rytmissä kuin hekin.

Määrällisesti eletään sama määrä, minä nukun aamuisin, eitee minusta mitenkään laiskempaa.

On jotenkin koomisia ne ketkä huutelee että minä olenjo ollu hereillä seiskasta lähtien ja tehny sitä ja tätä, lässynlässyn! Nää onjo suorastaa narsistisii...

Vierailija
27/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverteille ei riitä mikään ja siksi haluavat introvertit mukaan hoviinsa.

Vierailija
28/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti. Exäni on ekstrovertti. Olisi mun puolesta saanut viettää kavereidensa ja sukunsa kanssa aikaa vaikka aamusta iltaan 24/7, mutta tämä ei herralle sopinut, vaan vaati, että mä juoksen joka saakelin ilta ja vkloppu hänen seuranaan HÄNEN sukunsa ja kaveteittensa luona tai hyysään niitä meillä. Ero tuli. Ekstrovertit yrittävät hallita introvertteja. Se tässä on ongelma.

Aivan. Puolitietä ei saavuteta itsekkyydellä, puolin ja toisin.

Vierailija
29/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi arvolatautunut kommentti. Näkee selvästi, kumpi on "parempi" ja kumpi huonompi persoonallisuuden taipumus. En vain ymmärrä, miten joku introvertti omassa "älykkyydessään" voi syyllistyä näin alkeelliseen virheeseen. 

Vierailija
30/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverteille ei riitä puolitie, vaan kaikki menee heidän ehdoillaan.

Vierailija
31/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi arvolatautunut kommentti. Näkee selvästi, kumpi on "parempi" ja kumpi huonompi persoonallisuuden taipumus. En vain ymmärrä, miten joku introvertti omassa "älykkyydessään" voi syyllistyä näin alkeelliseen virheeseen. 

Etkö muka nauti huomiosta ja reaktiivisuudesta. Sitä paitsi ei mietiskely välttämättä merkitse älykkyyttä vaan sitä että viihtyy ajatustensa kanssa. Pidätkö introvertteja ylpeinä ylenkatsojina?

Vierailija
32/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka nauti huomiosta ja reaktiivisuudesta. Sitä paitsi ei mietiskely välttämättä merkitse älykkyyttä vaan sitä että viihtyy ajatustensa kanssa. Pidätkö introvertteja ylpeinä ylenkatsojina?

Olen itse introvertti. Olen nauttinut tästä korona-ajasta. En ole nähnyt ystäviäni ja perhettäni (poislukien lapseni ja mieheni) puoleen vuoteen, eikä edes tee tiukkaa. En vain pidä siitä, että ihmisiä laitetaan jonkinlaiseen paremmuusjärjestykseen persoonallisuuden kautta. Minusta se ei ole älykästä eikä viisasta. Se ei johda mihinkään hyvään, ei ole eettisesti vastuullista eikä edes evoluution näkökulmasta kovin järkevää. 

Vierailija
33/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/34 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertitkö eivät pidä puoliaan ja vaadi puolisoitaan pysymään kotona?