Päiväkotiin tutustumisesta kysymys
Lapsi aloittaa elokuun alusta päivähoidon ja itse aloitan viikko sen jälkeen. Kodinhoitotuki loppuu heinäkuun loppuun, joten olen päiväkotiin tutustumisviikon omilla lomilla..toki tarkoitus käyttää koko viikko päiväkotiin tutustuen. Yleensähän kai äidit ovat päiväkotiin tutustuessa lomilla tai palkattomalla vapaalla. Onko siis ok olla ns. omilla vapailla ilman että ilmoittaa työpaikalta vai pitääkö esim. työpaikalta olla lupa tähän?
Kommentit (12)
Ilmoita nyt sinne työpaikkaasi jos meinaat olla viikon palkattomalla omalla vapaalla.
Koska olet ilmoittanut palavasi töihin? Sehän pitää ilmoittaa etukäteen.
Siis mitä ihmettä? Kai sinä olet sopinut työnantajasi kanssa, koska palaat töihin, vai meinasitko vain joku päivä kun sinulle sopii ilmaantua takaisin töihin? Ja jos olet sopinut palaavasi töihin, et tietenkän voi olla töistä pois ilmoittamatta siitä työnantajallesi, eikä se ilmoituskaan riitä, vaan asiasta pitää SOPIA.
Jos sulla on kuitenkin oikeus olla pois, eli lapsi alle 3v elokuun ekan viikon niin eihän se kelläkään kuulu mitä tukia olet hakenut.
Eli siis ole ilmoittanut töihin aloittavani työt 10.8. ja poika aloittaa 3.8. Ja toki tiedostan, eten tuolta viikoltaa saa mitään tukia. Mutta sitä mietin että onko minulla velvollisuus kuitenkin ilmoittaa työpaikalle tuosts tutustumisviikosta, jos se ei mihinkään vaikuta? Miksi pitäisi anoa palkatonta vapaata tms. jos olen ilmoittanut aloittavani työt 10.8. Syyllistynkö tässä johonkin kun en tiedä oikeata käytäntöä? Voiko näin edes virallisesti toimia? t. ap
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ole ilmoittanut töihin aloittavani työt 10.8. ja poika aloittaa 3.8. Ja toki tiedostan, eten tuolta viikoltaa saa mitään tukia. Mutta sitä mietin että onko minulla velvollisuus kuitenkin ilmoittaa työpaikalle tuosts tutustumisviikosta, jos se ei mihinkään vaikuta? Miksi pitäisi anoa palkatonta vapaata tms. jos olen ilmoittanut aloittavani työt 10.8. Syyllistynkö tässä johonkin kun en tiedä oikeata käytäntöä? Voiko näin edes virallisesti toimia? t. ap
Eli olet hoitovapaalla 9.8. saakka, ihan riippumatta siitä, haetko siihen tukia vai et. Kotihoidontukea ei ole pakko hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet hoitovapaalla 9.8. saakka, ihan riippumatta siitä, haetko siihen tukia vai et. Kotihoidontukea ei ole pakko hakea.
Mutta oikeastaan ei ole koska lapsi on jo kunnallisessa hoidossa?
Oletko hoitovapaalla? Et voi olla hoitovapaalla lapsesta joka on kunnallisessa päivähoidossa. Jos taas hoitovapaasi päättyy 2.8., sinun pitää sopia työnantajan kanssa siitä jos olet poissa pidempään.
Onko sulla tutustumisviikolla lapsella voimassa oleva hoitosopimus? Eli onko lapselld haettu hoitopaikkaa 3.8. vai 10.8. alkaen? Jos 3.8. alkaen, et voi olla hoitovapaalla. Meillä päin tutustuminen tapahtuu yleensä ennen kuin hoito oikeasti alkaa (hoitosopimus, hoitomaksut), ja silloin toki voit olla hoitovapaalla jos lapsi on alle 3v ja olet ilmoittanut ajoissa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oikeastaan ei ole koska lapsi on jo kunnallisessa hoidossa?
Meneekö sulta nyt sekaisin vanhempainvapaa ja kotihoidontuki?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet sopinut työpaikan edustajan kanssa, että aloitat työt 10.8, niin se on sitten sillä selvä. Heitä ei kiinnosta, vaikka istuisit edellisen viikon vessanpöntöllä. Moni ottaa palkatonta/on vuosilomalla silloin kun lasta tutustutetaan päiväkotiin, joten älä ota siitä mitään stressiä.
?