Asun ulkomailla ja minulla on koti-ikävä - minkä suomalaisen tuotteen ostaisin kotiin?
Asun kaukana Suomesta ja huomaan ikävöiväni Suomea paljon. Haluaisin jotain ihanaa, kotoista, suomalaista tuotetta kotiini helpottamaan ikävää. Muumimukeja minulta jo löytyy ja juon niistä aina aamukahvini. Tuote voi myös olla vaate/asuste yms. Kiitos :)
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Erittäin Hieno Suomalainen shampoo
Joo mulla on tätä ja aina lasten hiuksia pestessä imppaan ja fiilistelen!
T: toinen ulkomailla asuva
Mä teen koti-ikävän iskiessä suomalaisia ruokia, esim eilen paistettiin pinaattilettuja ja viikonloppuna syödään varmaan kesäkeittoa.
Myös suomalainen musiikki ja kirjat auttaa.
Minä asun ulkomailla ja vaikka suomalaisia juttuja on kotonani paljonkin, ovat suosikkini tädiltäni perintönä tulleet kirjat. Kun istun täällä sohvan nurkassa, näen kirjahyllyssä Kalevalan, Topeliuksen Maamme kirjan sekä Eino Leinon Elämän kirjan, kaikki vuosien saatossa sopivasti ulkonäöltään patinoituneet. En voi sanoa, että näitä tulee paljon luettua, mutta ihana koti-Suomen lämpöinen mieliala valtaa minut aina kun katseeni osuu kyseisiin teoksiin kirjahyllyssä. :-)
Tuo ruokien teko on kylla oiva idea :) ap
tässä https://www.pohjanrannanverkkokauppa.fi
kun juot vodkaa näistä ja joku mainitsi että jaat makupaloja mora puukolla niin ai että!
Vierailija kirjoitti:
Pyydä muutama läski nainen kälättään sinne vähäksi aikaa niin ei oo sen jälkeen ikävä suomea.
Eli ne kälättävät läskit naiset siinä maassa, missä ap asuu, ovat niin ihania, että vievät koti-ikävän pois? Ok.
Salmiakkikossu on ehkä suomalaisin asia maailmassa. Sellaista pullo kirjahyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia Vodkaa
Zinc
Minä olen käsityksessä että tuo Vodka ei ole nykyisin nähnytkään Suomea.
Vai olinko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finlandia Vodkaa
Zinc
Minä olen käsityksessä että tuo Vodka ei ole nykyisin nähnytkään Suomea.
Vai olinko väärässä?
Pullo valmistetaan näköjään Virossa, mutta kai se vodka on suomalaista alkuperää.
Kelohonka verhot
Mariskoolit, joissa pihlaja- tai fazerin parhaat namuja
Räsymattoja lattialle ja raanu tahi ryijy seinälle
Keittiötaulu suomitekstillä, esim. Mummon keittiössä maistuu rakkaus.
Lokki kattoon
Rakenna astiankuivauskaappi ja sauna, jos mahdollista
Pihalle linnunpönttö ja puutarhakeinu. Pallogrilli.
Vierailija kirjoitti:
Ainot tai Reinot
Tämä!
Tai Aino-kuosinen torkkupeitto.
Bliw nestesaippuaa kylppäriin ja vieraiden vessaan, mustikka.
Leivo korvapuusteja.
Niillä mun Suomi-ikävä lähtee. Koti on täällä muualla.
Marimekko-pussilakanat ja pyyhkeet. Postikortteja kotimaisemista jääkaapin oveen. Suomalaisia kirjoja ja lehtiä.