Miten saada synnytyksen jälkeen seksihalut takaisin normaaliksi?
Ongelma on seuraava: Haluaisin seksiä. Mieheni haluaisi seksiä.
Itsetunnon kanssa ei ole ongelmia, vaikka kroppani onkin muuttunut. Olen itsevarma myös sängyssä, ettei se ole siitäkään kiinni.
Minussa on joku vika, ja olen miettinyt täytyykö minun varata seksuaaliterapeutille aika tämän takia tai jonnekkin muualle.
Haluaisin seksiä, kun mieheni tekee aloitteen.Mutta jokin ajatuksissani käskee kieltäytymään ja torjumaan.
Inhoan tätä ajatusta, että torjun mieheni.
Mieheni silmissä yritän torjua, kuten eilenkin kävi niin. En tiedä miksi käyttäydyn noin. Vetoan väsymykseen, vaikka minua ei edes väsyttäisi todellisuudessa. Jälkeenpäin minua harmittaa aina, kun emme harrastaneet seksiä, vaikka olisin halunnut todellisuudessa.
En ole puhunut tästä miehelleni ollenkaan, mitä käyn pääni sisällä läpi. Onko tämä synnytyksen jälkeistä ahdistusta, jännitystä vai mistä ihmeestä tälläinen käytökseni johtuu?
Meillä menee muuten hyvin, mutta tästä asiasta en ole uskaltanut puhua hänelle lainkaan. Pidän itseäni jo sairaana, hulluna tämän vuoksi, että edes ajatukseni ovat tälläisiä.
Kommentit (36)
Lopeta imetys. Prolaktiini tappaa seksihalut.
Älä välitä, kyllä se miehesi siitä pikkuhiljaa oppii olemaan haluamatta sinua ja lopettaa turhan ehdottelun.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, kyllä se miehesi siitä pikkuhiljaa oppii olemaan haluamatta sinua ja lopettaa turhan ehdottelun.
Ai että kun olet hauska.
Vierailija kirjoitti:
Imetätkö? Kauanko synnytyksestä on? Mulla oli tuollainen fiilis sen ajan, kun täysimetin eli jotain 4-5kk. Kun vauva alkoi syödä muutakin, mun halut palasi ja tuo olo hävisi. Luonnon keino varjella syntynyttä vauvaa liian pian ilmaantuvalta, maidontuloa vähentävältä uudelta raskaudelta?
Imetän. Vauva on nyt 1,5 kk vanha. Koko imetyksen ajan on ollut käytökseni torjuvaa seksin suhteen. En osannut ajatella ja yhdistää, että se voisi vaikuttaa.
-Ap
Kyllä se miehesi sitä pian hakee muualta. Älä hätäile.
Meet vaan lettu levällään selälleen makaamaan. Mikä siinä on niin vaikeeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetätkö? Kauanko synnytyksestä on? Mulla oli tuollainen fiilis sen ajan, kun täysimetin eli jotain 4-5kk. Kun vauva alkoi syödä muutakin, mun halut palasi ja tuo olo hävisi. Luonnon keino varjella syntynyttä vauvaa liian pian ilmaantuvalta, maidontuloa vähentävältä uudelta raskaudelta?
Imetän. Vauva on nyt 1,5 kk vanha. Koko imetyksen ajan on ollut käytökseni torjuvaa seksin suhteen. En osannut ajatella ja yhdistää, että se voisi vaikuttaa.
-Ap
Kerro miehellesi, että johtuu imetyksestä se, että et ole vielä valmis seksiin. Minulle tuli imetyksen vähentyessä sellaiset seksihalut, että tuntui, kun kroppa halusi ottaa takaisin imetysaikaisen menetyksen sillä osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Kerro miehellesi, että johtuu imetyksestä se, että et ole vielä valmis seksiin. Minulle tuli imetyksen vähentyessä sellaiset seksihalut, että tuntui, kun kroppa halusi ottaa takaisin imetysaikaisen menetyksen sillä osa-alueella.
Tai sitten käy niin kuin meillä. Tietääkseni vaimo ei ole imettänyt enää yli kymmeneen vuoteen, mutta ei sen seksihalut ole siitä mitenkään lisääntyneet - päinvastoin. Nykyään ei enää nappaa minuakaan yrittää tehdä alotteita, joten siinä mielessä tuo kolmas kommentti osuu kyllä aika lailla kohdalleen.
Lopeta imetys. Se on ihan fysiologinen vaikutus, ettei seksi kiinnosta.
Ihan vakavissanne kehotatte lopettamaan imettämisen siksi, että kuuteenVIIKKOON ei ole tehnyt mieli seksiä???? Voi Jeesus miten porukka on sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vakavissanne kehotatte lopettamaan imettämisen siksi, että kuuteenVIIKKOON ei ole tehnyt mieli seksiä???? Voi Jeesus miten porukka on sekaisin.
Ymmärsin kirjoituksesi niin, että kuusi viikkoa on sinulle lyhyt aika ilman seksiä. Muista, että on myös seksuaalista ihmisiä ennen kuin tuomitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Vauva on 1.5kk ja mies vonkaa seksiä? Ei olisi tullut kuuloonkaan yrittää yhdyntää niin pian ja sen ymmärsi sanomatta mieskin.
Älä huoli... mun vaimolla halut meni kuusi vuotta sitten kun lapsi syntyi. Eivät ole palanneet. Tässä silti ollaan, en tosin tiedä kuinka kauan enää. Elämä jatkuu.
Toivottavasti miehesi menee vieraisiin, näin tein itsekin tuossa tilanteessa esikoisen kohdalla ja aion tehdä nykyisenkin, mikäli torjuminen jatkuu. Lisäksi sain työkaverilta paremmat kyydit kuin kotona ikinä, ja vielä usein.
Vierailija kirjoitti:
No ei todennäköisesti hae. Myös isän seksihalut ja testosteronitasot laskevat kun perheeseen syntyy vauva. Luultavasti mieskään ei halua seksiä yhtä paljon kuin normaalisti.
Meillä seksiä on ollut kyllä aika hyvällä tahdilla 3 vk synnytyksistä, mutta oli se alkuun rauhallisempaa kuin normaalisti. Kannattaisi nyt ehdottomasti puhua miehelle vähän ääneenkin noita ajatuksiasi. Imetys ja pieni vauva talossa laskee monilla pareilla seksihaluja, kamalata. Elämällähän ei ole muuta tarkoitusta kuin panna, panna, panna, panna... Ja sanon tämän naisena, joka todella rakastaa seksiä ja meillä on hyvinvoiva rakkauselämä mieheni kanssa.
Heikolla pohjalla pitää olla oma sitoutuminen omiin valintoihin jos 1,5 kk yhteisen lapsen syntymästä on suhde kuolemassa vähäseksisyyden vuoksi. Sitä ehtii aikas paljon vielä harrastaa. Olisiko hyvä ajatus panostaa yhdessä siihen 1,5 kk vanhaan uskomattaan ihmiselämän alkuun? Jos ne seksihalut vaikka sillä välin ajan kanssa kasvaisi? Lähekkäin voitte olla vaikka ette nyt yhtyisikään tai väsyttää hieroa miehen penistä.
Jos mies lähtee etsimään uutta hierojaa niin ovat kyllä ansainneet toisensa, älä sitä sitten murehdi
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehesi menee vieraisiin, näin tein itsekin tuossa tilanteessa esikoisen kohdalla ja aion tehdä nykyisenkin, mikäli torjuminen jatkuu. Lisäksi sain työkaverilta paremmat kyydit kuin kotona ikinä, ja vielä usein.
Onneksi suurimmalla osalla naisista on aikuinen mies puolisona. Säälin vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todennäköisesti hae. Myös isän seksihalut ja testosteronitasot laskevat kun perheeseen syntyy vauva. Luultavasti mieskään ei halua seksiä yhtä paljon kuin normaalisti.
Meillä seksiä on ollut kyllä aika hyvällä tahdilla 3 vk synnytyksistä, mutta oli se alkuun rauhallisempaa kuin normaalisti. Kannattaisi nyt ehdottomasti puhua miehelle vähän ääneenkin noita ajatuksiasi. Imetys ja pieni vauva talossa laskee monilla pareilla seksihaluja, kamalata. Elämällähän ei ole muuta tarkoitusta kuin panna, panna, panna, panna... Ja sanon tämän naisena, joka todella rakastaa seksiä ja meillä on hyvinvoiva rakkauselämä mieheni kanssa.
Heikolla pohjalla pitää olla oma sitoutuminen omiin valintoihin jos 1,5 kk yhteisen lapsen syntymästä on suhde kuolemassa vähäseksisyyden vuoksi. Sitä ehtii aikas paljon vielä harrastaa. Olisiko hyvä ajatus panostaa yhdessä siihen 1,5 kk vanhaan uskomattaan ihmiselämän alkuun? Jos ne seksihalut vaikka sillä välin ajan kanssa kasvaisi? Lähekkäin voitte olla vaikka ette nyt yhtyisikään tai väsyttää hieroa miehen penistä.
Jos mies lähtee etsimään uutta hierojaa niin ovat kyllä ansainneet toisensa, älä sitä sitten murehdi
Aika perinteinen ajattelu tässä; "väsyttää hieroa miehen penistä"...Itse kun tein lapset, mies hieroi ansiokkaasti minun klitoristani ja hyvää teki! Toki minäkin tein sen säällisen ajan muullatavoin, vaikka me kyllä lipsuttiin yhdyntään ennen ns. lupaa.
Mutta joo, kyllä se vauva nyt pitäs olla etusijalla, vielä aika pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi selviää ilman rintamaitoa, koska vastike on keksitty. Parisuhde ei sen sijaan selviä ilman seksiä.