Mikä on sinun ekotekosi?
Näin ympäristöasioihin heränneenä kyselen mielenkiinnosta, miten muut ihmiset ajattelevat ympäristöä, eettisyyttä ja ekologisuutta arjen valinnoissaan?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan että ilmasto jatkaa lämpenemistään, jollon turhasta ihmismassasta päästään eroon ja seuraava jääkausi siirtyy mahdollisillam kauaksi tulevaisuuteen. Ajan autolla, syön lihaa ja poltan puita saunan uunissa. Enkä välitä paskaakaan. Ihanan lämmintä nytkin vain taistelunorsut ulisee.
ISO KARVAINEN HETEROMIES SAVOSTA
evoluutio kyllä korjaa pois huonot yksilöt
Ei lapsia, ei autoa, en lennä.
Olen kasvissyöjä, kierrätän, ostan käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia, ei autoa, en lennä.
Olen kasvissyöjä, kierrätän, ostan käytettynä.
Kasvissyöjä, eli ilmeisesti käytät maitotuotteita? Sitten voit laskeutua jalustaltasi meidän tavallisten välinpitämättömien sekasyöjien joukkoon, koska maitotuotteita kuluttamalla olet yhtä lailla osa naudantuotantoa. Valtaosa naudanlihasta on lypsystä poistuneita lehmiä.
-En hanki lapsia
-Kuljen ainoastaan välttämättömät pitkät matkat autokyydillä, (en omista enkä itse aja)
-Olen köyhä - en kuluta paljon, en osta krääsää enkä uusia vaatteita kuin harvoin, en matkustele
Lisäksi olen vähentänyt lihansyöntiä mutta hyväksyn sen synnin vielä osaltaan elämässäni.
Käytän kasvituotannossa vain ekologista orgaanista lannoitetta.
Kasvattamalla omaa ruokaa, hyötypuutarhaa, puita, pensaita, kompostoimalla kaikki mitä maasta tulee niin maahan takaisin. Ei ole varaa matkustella edes talvisin ja kesäisin ei ehtisikkään. Ei turhia autoja niin että yhdellä pärjätään työmatkoihin ja kauppareisuihin, muuten julkisilla kulkien. Kaikki ihan turha saastuttaminen pois missä ei ole mitään järkeä. No eihän se tätä maailmaa pelasta mutta ompahan omatunto ainakin parempi tai ainakin tuntuu mukavemmalta ettei turhaan saastuta ja tekee parhaansa nyt mitä pieni mitätön ihminen voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pAjan hybridillä, mistä tosin en tiedä onko se ekoteko bensa-autoon verrattuna koko elinkaarensa osalta. Syön pääosin kasvisruokaa ja kierrätän. En ole lentomatkaillut vapaa-ajallanoin 8 vuoteen.
Hybridi saastuttaa tuplasti eikä kestä kauan, joten se saastuttaa 5 kertaa enemmän kuin bensapaska.
Muutin auton bioetanolilla kulkevaksi. Saasteet lähes nollaan
Vaihdoin 25 vuotta vanhan ihanan Volvoni 27 vuotta vanhaan Fiestaan. Harmittaa, mutta olen jo huomannut hieman vihertäväni. Korvan takaa.
Seuraavaksi alan sotkemaan tsygällä ja syömään nokkosia. Raakana prkl! Sitten jos ei Greta mua rakasta niin sotken sillä teygällä ja jauhan niitä nokkosia samaan aikaan. Talvella.
-Autoni (joka on tarpeellinen siellä missä asun) on pieni sähköauto, valittu mahdollisimman pienen hiilijalanjäljen perusteella
-Pyrin syömään mahdollisimman kasvispainotteisesti ja välttämään ruokahävikkiä. Vegaaniruokavaliohan se toki olisi ympäristöystävällisin, mutta sen koen vielä toistaiseksi liian rajoittavana. Kasvisruoan osuus kuitenkin lisääntyy koko ajan ruokavaliossani.
-Asun suht ahtaasti, 25 neliön asunnossa
-En matkusta
-Ostan kaiken käytettynä mitä vaan löytyy
-Ei lapsia eikä lemmikkejä
En ole ostanut viimeiseen 6 vuoteen muita vaatteita, kun alusvaatteita. Muuten olen joko vaihdellut kavereiden kanssa, tai saanut jostain. Nytkin sain ison Ikea-kassillisen perhetutulta tyttärensä hyväkuntoisia vaatteita (paljon peruspaitoja, parit farkut yms) läpikäytäväksi ja loput mitä en tarvitse, voin viedä uffille tai kierrätyskeskukseen.
Luovuin autosta. En myöskään matkusta lentäen.
M30
olen matkustanut busseilla ja junilla pitkiä matkoja, mutta en tänä vuonna syynä korona ja ankea asiakaspalvelu hotelleissa. Jatkossa saatan kokeilla samaa ehkä mutta majoitukset ja osa kohteista menee vaihtoon.
En lisäänny