Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri lopettanut syömisen kokonaan työpäivän aikana

Vierailija
24.06.2020 |

Minusta tuo on jo todella huolestuttavaa. Aiemmin söi ihan normaalisti, mutta on nyt aloittanut jonkin ruokavaliomuutoksen, jonka seurauksena ei syö kuulemma aamupalaa eikä lounastakaan. Tuntuu aina päivät pitkät vain tärisevän työpöytänsä ääressä ja valittelee itsekin heikotustaan..??

Olen miettinyt, sanoisinko jotain. Kuulemma syö vain töiden jälkeen kerran. Hän oli vain hieman ylipainoisen näköinen aikaisemmin ja oli aiemmin vähähiilarisella dieetillä, mutta vaikutti paljon parempivoipaiselta kuin nykyään. Onko tämä jokin uusi muotidieetti taas!

Hän on laihtunut jonkin verran tässä viimeisten viikkojen aikana, mutta alkaa näyttämään jo tosi heikolta.
Mitä voin tehdä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten voi jotain kiinnostaa kollegan syömiset...

Tätä minäkin ihmettelen. Ei tule mieleen montakaan kertaa työurani aikana, että olisin saanut syödä ateriani ilman jonkun kyselyjä tai kommentteja. Todella ärsyttävää.

sinä sentään syöt

Vierailija
22/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin. On 40 kg laihdutettavaa ja olen todennyt pätkäpaaston itselleni parhaaksi tavaksi laihtua. Syön vain Klo 17-01 välillä, joten työpäivänä vain mustaa kahvia.  En kyllä tunne oloani heikoksi ja teen työni kuten ennenkin. Ja jos joskus tuntisinkin heikkoutta tms, en siiitä muille valittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin. On 40 kg laihdutettavaa ja olen todennyt pätkäpaaston itselleni parhaaksi tavaksi laihtua. Syön vain Klo 17-01 välillä, joten työpäivänä vain mustaa kahvia.  En kyllä tunne oloani heikoksi ja teen työni kuten ennenkin. Ja jos joskus tuntisinkin heikkoutta tms, en siiitä muille valittaisi.

Eihän paastossa mitään vikaa olekaan, jos olo on hyvä. Jos alat pyörtyilemään pitkin päivää, niin jotain on pielessä.

Tosi kummallisia puolustelevia kommentteja täällä :D ai että on ihan normaalia olla syömättä ja pyörtyillä, joopa joo.

Vierailija
24/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä! Anna hänen olla.

Vierailija
25/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei pidä kollegoistaan? Lounas on todellakin päivän hirvein hetki, kun pitäisi smalltalkata työ”kaverien” (selkäänpuukottajien) kanssa. En suostu syömään muruakaan!

Vierailija
26/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo heikoutus menee ohi jos on vasta tuollaiseen ruokavalioon siirtynyt.

Noin muuten niin älä nyt millekään esimiehelle ala juttelemaan. Aikuiset ihmiset tekee muutakin epäterveellistä ja jos toinen nyt ei syö työpäivänä niin sitten ei syö. Toimistotyö on suhteellisen kevyttäkin niin ei päivän syömättömyys pitäisi mikään ongelma olla.

Vierailija
27/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Ei tule mieleen montakaan kertaa työurani aikana, että olisin saanut syödä ateriani ilman jonkun kyselyjä tai kommentteja. Todella ärsyttävää.

sinä sentään syöt

Taustalla saitastettu anoreksia, joten olen jättänyt väliin syömisiä ihan tuon kommentoinnin takia.

Vierailija
28/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinä sentään syöt

Taustalla saitastettu anoreksia, joten olen jättänyt väliin syömisiä ihan tuon kommentoinnin takia.

sairastettu*

Vierailija
29/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinä sentään syöt

Ne typerät, ärsyttävät ruokailuun liittyvät kommentit voivat olla myös sitä, mitä itse saan kuunnella päivittäin. Olen hoikka, mutta syön isoja annoksia. Se tuntuu antavan joillekin ihmisille oikeuden kommentoida syömisiäni päivittäin. Tai jopa kommentoida jonkun muun annosta ”sun annoshan on kuin H:lla”, tarkoittaen että jollakulla on tavallista suurempi määrä ruokaa sillä kertaa. Ottaa päähän kuunnella tuotakin jatkuvasti. Antakaa ihmisten syödä niin kuin syövät ja mitä syövät. Mitä se kenellekään muulle kuuluu!

Vierailija
30/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinä sentään syöt

Ne typerät, ärsyttävät ruokailuun liittyvät kommentit voivat olla myös sitä, mitä itse saan kuunnella päivittäin. Olen hoikka, mutta syön isoja annoksia. Se tuntuu antavan joillekin ihmisille oikeuden kommentoida syömisiäni päivittäin. Tai jopa kommentoida jonkun muun annosta ”sun annoshan on kuin H:lla”, tarkoittaen että jollakulla on tavallista suurempi määrä ruokaa sillä kertaa. Ottaa päähän kuunnella tuotakin jatkuvasti. Antakaa ihmisten syödä niin kuin syövät ja mitä syövät. Mitä se kenellekään muulle kuuluu!

No tästähän ei aloituksessa ole edes kysy, joten miksi riehut jotain omiasi kommenteissa?

Vierailija
31/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus itse tuollainen, söin kyllä aamupalan ja töiden jälkeen sekä jotain pientä työpäivän aikana, mutta syöminen kyttääjien ja juoruajien kanssa on perseestä. Se hetki, kun pitäisi hengähtää ja kerätä voimia loppupäivää varten, oli kaikkea muuta kuin energiaa antava. Kuunnella turhanpäiväisiä juttuja ja muiden haukkumista, kommentteja ruuasta jne niin mieluummin syön yksin. Eikö se ole jokaisen oma asia, syökö yksin vai seurassa, kasviksia vai lihaa jne.

Vierailija
32/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan ihmisistä on osa ihan hulluja :D että pitää huolehtia vain omista asioistaan, kun viereisen työpöydän kollega meinaa menettää tajunsa! Ei herranjestas taas.

Tuttavani aikoinaan sairasti anoreksiaa ja pahimmassa vaiheessa tosiaan oli ihan toisissa maailmoissa päivät pitkät, ja juurikin sai pyörrytyskohtauksia. Se reissu päättyi sairaalajaksoon hänen osaltaan.

Todellakin kysyisin aloittajan työkaverilta, että onhan hänellä kaikki hyvin. Ei tuollaisessa ole mistään järkevästä ja terveellisestä kysymys.

Vierailija
33/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei pidä kollegoistaan? Lounas on todellakin päivän hirvein hetki, kun pitäisi smalltalkata työ”kaverien” (selkäänpuukottajien) kanssa. En suostu syömään muruakaan!

Syömme kaikki aina eri aikaan, sillä meitä on 3 työntekijää ja kaksi on aina puhelimen äärellä. Tämän vuoksi huolestuinkin työkaveristani, koska jouduin itse huolehtimaan hänen puhelimestaan, kun hän meinasi pyörtyä ja joutui menemään taukohuoneen sohvalle 5 minuutiksi.

Olemme aina olleet työpaikalla hyvässä hengessä, ja olen huolissani. 

Hän on nyt 3 viikkoa noudattanut tätä syömättömyyttä ja tuntuu voivan koko ajan huonommin. En minä kyttää hänen syömisiään aiemmin, vaan olen huomannut viime aikoina hänen heikotuksensa vaikuttavan hänen vointiinsa suuresti.

Mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, että hän siis paastoaa ja minun pitää huolehtia omista asioistani. Ehkä teen sitten niin. Mutta en osaa olla puuttumatta siihen, että hän ei pysty tekemään töitään enää :/

AP

Vierailija
34/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on paastolla. Semmoisella ramadan-dieetillä ja kyllähän se pistää tutisemaan kun nukkumisen sijasta on vetänyt koko yön herkkuja napaan, se on semmoista nälkäkuuripaastoamista se.

Vierailija
35/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustele pomosi kanssa, työpaikka ehkä puuttuu tilanteeseen ja ottaa varhaisen avun piiriin.

On tämä ällöttävä huoli-ja holhouskulttuuri paisunut järjettömiin mittasuhteisiin. Aikuinen ihminen ei saa itsenäisesti päättää edes syömisistään. Hyi.

Jos ei pysty tekemään töitänsä enää huonon kuntonsa takia, niin miksi pomo EI saisi siihen puuttua?

Työterveyslääkärille mars!

Vierailija
36/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä erottaa anoreksian ja syömättömyyspaaston? kerta molemmissa on tavoitteena laihtuminen.

Vierailija
37/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömme kaikki aina eri aikaan, sillä meitä on 3 työntekijää ja kaksi on aina puhelimen äärellä. Tämän vuoksi huolestuinkin työkaveristani, koska jouduin itse huolehtimaan hänen puhelimestaan, kun hän meinasi pyörtyä ja joutui menemään taukohuoneen sohvalle 5 minuutiksi.

Hän on nyt 3 viikkoa noudattanut tätä syömättömyyttä ja tuntuu voivan koko ajan huonommin. En minä kyttää hänen syömisiään aiemmin, vaan olen huomannut viime aikoina hänen heikotuksensa vaikuttavan hänen vointiinsa suuresti.

Mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, että hän siis paastoaa ja minun pitää huolehtia omista asioistani. Ehkä teen sitten niin. Mutta en osaa olla puuttumatta siihen, että hän ei pysty tekemään töitään enää :/

AP

Tuli kyllä selväksi, että työkaverisi lepäsi 5 minuuttia heikotuksen vuoksi. Sekö tässä on se ongelma?

Vierailija
38/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tuli kyllä selväksi, että työkaverisi lepäsi 5 minuuttia heikotuksen vuoksi. Sekö tässä on se ongelma?

Kyllä ja ihan validi ongelma onkin. En minä ala tekemään ainakaan jonkun toisen töitä siksi, että hän on jollain dieetillä ja voi sen takia niin huonosti ettei pysty töitään tekemään. Potkut sellaselle.

Vierailija
39/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustele pomosi kanssa, työpaikka ehkä puuttuu tilanteeseen ja ottaa varhaisen avun piiriin.

On tämä ällöttävä huoli-ja holhouskulttuuri paisunut järjettömiin mittasuhteisiin. Aikuinen ihminen ei saa itsenäisesti päättää edes syömisistään. Hyi.

Jos ei pysty tekemään töitänsä enää huonon kuntonsa takia, niin miksi pomo EI saisi siihen puuttua?

Työterveyslääkärille mars!

Työntekijä on kerran jiutunut lepäämään 5 minuuttia heikotuksen vuoksi ja asiaan puuttuvat työkaverit, pomo ja lääkäri? Ah miten hienoa, kun huoli herää ja päästään holhoamaan.

Vierailija
40/77 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

oot sairas :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi