Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kirppariryhmässä lukee "annetaan", voiko sen tosiaan hakea ilman esim kahvipakettia?

Vierailija
24.06.2020 |

Tällaista mietin, että onko kohteliasta kuitenkin viedä se kahvipaketti vai onko se tyhmää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Minä olen lahjoittanut tavaraa ja huonekaluja esim. muuton yhteydessä, enkä ole olettanut, että hakijat toisivat minulle jotain. Eikä ne ole tuoneetkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Annetaan on kirjaimellisesti annetaan. Tosin tämä saattaa olla vähän sukupolviasia, koska isäni on sitä mieltä, että ehdottomasti pitää viedä kahvipaketti, mutta minusta se on tarpeetonta ja hölmöä alkaa lahjomaan kahvipaketilla, jos ei mitään sellaista ole pyydetty. Niitä on erikseen tavaroita, jotka vaihdetaan kahvipakettiin, ja niissä se sanotaan suoraan. Ei nuoremmat enää edes sillä tavalla kaikki juo kahvia, että silläkin tavalla tuo voi mennä mönkään.

Vierailija
4/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hyvä sitten. Kun on tottunut kaikenlaiseen kursailuun, ei enää tiedä, mitkä ne oikeat odotukset ovat. 

Vierailija
5/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ilmoittaja haluaa vastineeksi esim. kahvia tai suklaata hän ilmoittaa sen ilmoituksen yhteydessä erikseen, yleensä pelkkä kiitos ja sovittuun aikaan saapuminen riittää

Vierailija
6/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin roskalavaryhmissä on kiellettyä pyytää edes kahvipakettia tai suklaalevyä. Itse olen lahjoittanut äskettäin ison pinon räsymattoja ja pitsiliinoja, en todellakaan odottanut niistä vastinetta eikä hakija sellaista ehdottanutkaan.

Vierailija
7/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin odotan vähintään 50 euroa, jos jotain tarjoan ilmaiseksi.

Vierailija
8/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan juo kahvia, en ottaisi kahvipakettia vastaan. Ei todellakaan tarvitse viedä mitään jos ilmoituksessa ei mitään mainita.

Vierailija
9/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes halua mitään kahvipakettia, koska saatan lahjoittaa paljon tavaraa lyhyen ajan sisällä, ja sitten hukkuisin kahvipaketteihin jos jokainen toisi niitä vastineeksi.

Vierailija
10/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea :) tosin itse olen vienyt suklaalevyn jos on ollut jotain spessumpaa ja selkeästi arvokkaampaa

Vierailija
11/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan meille tuo kahvipakettia. Meillä on pavuista jauhava keitin.

Vierailija
12/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota itse mitään, kunhan hakee pois:)

Vierailija
13/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoitan lahjoitetaan olen jo varsin tyytyväinen jos joku tulee asian hakemaan pois nurkistani, se on jo palkinto sinänsä.

Vierailija
14/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse viedä mitään. Mutta pidän kyllä huomaavaisena, jos jotain tuodaan.

Vierailija
15/15 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoitan lahjoitetaan olen jo varsin tyytyväinen jos joku tulee asian hakemaan pois nurkistani, se on jo palkinto sinänsä.

Jep, kätevästi pääsee eroon. Näin autottomana olen tosi iloinen, kun huonekalut on kelvanneet jollekin, eikä ole tarvinnut alkaa itse järjestää niille kallista kuljetusta eroon pääsemiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän