Työttömiä ei ole haukuttu täällä pitkään aikaan
Onko pahimmille haukkujille pilkka osunut omaan nilkkaan?
Kommentit (23)
Ei ole pilkka osunut omaan nilkkaan mutta nyt ehkä on oikeasti haastavaa saada töitä koronan takia joten työttömyydelle on jonkinlainen selitys joka ei johdu työttömästä itsestään. Mutta kun talous taas kasvaa kun sadaan Halla-ahon hallitus, niin taas ihmetellään miksi jotkut laiskottelee kotona.
Vasurihallitus tosiaan selittää miksi nyt ei voi oikein työtöntä itseään syyttää.
Hyvät TE-palveluiden työnhakija asiakkaat, voisitteko hakea töitä...
Nyt ei kyllä irtoa hyviä haukkumisia. 😒
Kunhan saadaan rokote koronaan, niin palataan taas normaaliin.
Eikä unohdeta ilmastonmuutosta.
Kohta joka kulmalla on pieniä kittareita, kun eihän ahkera työihminen kauaa työttömänä pysy. Nämä uudet työttömät ovat kyllä ihan eri porukkaa kuin ne, jotka ovat jo vuosia makoilleet uuninpankolla.
Eiköhän pienten kittareiden määrä pian nouse. Sellaisen voi perustaa vaikka kottikärryyn tai taloyhtion roskikseen. Sieltä luukusta voi myydä vaikka tupakkaa.
Älkää viittikö edes aloittaa. Ettekö tiedä, että juuri kesä on työttömille raskasta aikaa. Kaikilla työssäkäyvillä on kesäloma, josta työttömät eivät pääse nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää viittikö edes aloittaa. Ettekö tiedä, että juuri kesä on työttömille raskasta aikaa. Kaikilla työssäkäyvillä on kesäloma, josta työttömät eivät pääse nauttimaan.
Mä olen vuoden kestävässä tilastojensiivouspalvelussa, koko heinäkuu on lomaa.
Pienen kittarin perustaminen on helppoa. Mukava ja turvattu toimeentulo irtoaisi helpolla. Miksi maataan laiskana tukia nauttien.
Katsokaapa tätä kuvaa rikkaasta Intian maasta. Siellä kittarin pitäjä nautiskelee tyytyväisen näköisenä yrityksensä menestyksestä.
Siellä näitä kittareita voi olla kadulla vieri vieressä, joten se on Suomea paljon edellä yritteliäisyydessä. Sama tännekin.
https://www.dreamstime.com/stock-images-indian-street-vendor-image20091…
Tuossa pitkään ylhäällä keikkuneessa kílttien miesten ketjussa nämä kíltit miehet haluavat poistaa naisilta sosiaaliturvan. Eiköhän tähän kuulu työttömien naisten työttömyysysturvakin, joten ainakin jonkinlaista yritystä tähän työttömien kaltoinkohtelun suuntaan on ollut havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko sulle 0 € / tunti vai 1,5 € / tunti?
Nyt ovat olleet vuorossa sairaat, työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ja etätyötä tekevät lintsarit.
Esimerkkejä: mt-syistä työkyvyttömyyseläkkeelle jäänyt ei saisi ostaa autoa saati asuntoa (?). Vaikka ei olisi koronatilanne päällä, saikuttavan pitää pysyä neljän seinän sisällä. Muuten ei ole sairas lainkaan. Etätyötä halutaan tehdä vain siksi, että voi laiskotella kotona, kun muut paahtavat konttorilla.
Minusta ennen juhannusta oli jotain haukkumista, mutta ehkä kaikilla alkoi loma juhannuksesta ja palaa haukkumaan kun lomat on pidetty.
Olen äärimmäisen onnellinen siitä, että korona kalskahti edes muutamaan sellaiseen työlliseen ja yrittäjään jotka ovat haukkuneet työttömiä. Joskus paha saa palkkansa :p
Olisi hyvä sisäistää, että töitä ei ole kaikille edes normaaliaikana vaan joillekin "korona" on todellisuutta koko ajan. Ehkäpä joku pahimmista haukkujista joutuu vielä työttömyyskierteeseen ja sitä kautta saa maistaa pakkotyötä ja tukien vähentämistä. Nauttikaa ken kohdalle rangaistus osuu!
Vierailija kirjoitti:
Kunhan saadaan rokote koronaan, niin palataan taas normaaliin.
Eikä unohdeta ilmastonmuutosta.
Unohdettu jo! Seuraavana vuonna nuoret vauhkoaa jo jostain ihan muusta. Oli kyllä kieltämättä huvittavaa seurata niitä lakkoja, siellä kyltit kädessä virneet naamalla seisottiin ja seuraavalla viikolla matkustettiin joukolla kun oli hiihtoloma. :D
Oon ite tässä ansiopäivärahalla työttömänä , mutta oon kyllä työt tehny ja verot maksanu tähän...,,,
MENKÄÄ TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko sulle 0 € / tunti vai 1,5 € / tunti?
Karenssissa heinäkuun lopulle, sitten alkavat ansiosidonnaiset. Toki olen jo osallistunut kolmen viikon askarteluun, jonka ajalta maksetaan työttömyysetuus karenssista huolimatta.
Minä olen aloittanut laihduttamisen ja osakesijoittamisen, että voisin täällä tulevaisuudessa haukkua kaikki lihavat ja köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aloittanut laihduttamisen ja osakesijoittamisen, että voisin täällä tulevaisuudessa haukkua kaikki lihavat ja köyhät.
Tulevaisuudessa itket täällä, kun paino vaan nousee ja rahat meni hutisijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa itket täällä, kun paino vaan nousee ja rahat meni hutisijoituksiin.
Sitten liityn äitihullun, sukunimihullun ja ammattivalittajan suuren elämäntyön jatkajaksi uuden palstahullun muodossa, läski-sijoittajahullu.
Voisimmeko aloittaa nyt työttömien haukkumisen tässä ketjussa?
Aloitan, miten ois jos menisitte töihin?