90-luvun saatananpalvonnan pelko ja nykyaika black metal-fanin silmin
Olen ollut pitkään mukana ko. skenessä, eli ysärin alusta asti. Musiikkiin kuului silloin uskontojen häpäisy sanoituksissa ja lavalla.
Olin tänään häpäisypaita päällä kaupassa ja sain todella vihaisia katseita osakseni. Eräs ihmetteli sitä miten äitiä kehtaan. Mun paitani ovat bändipaitoja joissa halvennettaan uskontoja usein kuvissa.
Onko siis ilmapiiri muuttunut niin että ko. skenen pitäisi muuttua niin ettei uskontoa enää saa pilkata?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Black metallistien kulttuuri 1000v päästä: ne palvoo gorgorothia ja burzumia jumalinaan ja lukee Tolkienin Sormusten Herraa pyhänä tekstinään jossain kiviluolassa ja niillä kaikilla on corpse paintit naamassa.
Ja aivan kuten kristinusko ja islam, he ovat jakautuneet eri leireihin:
oliko elokuvaversion tapahtumat totta, vai se kirja.
Hobitista suurimmat tappelut, varsinkin kun sen kirjan lukee nopeammin läpi kuin katsoo elokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne satanistit mardukkia palvoo? Miksei allahia samantien?
Ai miksei satanisti palvo jumalaa? Kuinka saatanan tyhmä sinä olet?
Mites se että palvotaan saatanaa oikein sopii siihen ajatukseen että kritisoidaan uskontoja? Onhan saatananpalvojat ihan järjestäytynyt ja laajalle levinnyt kirjauskonto kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun paidoissa häpäistään uskontoja?
Marduk - F u c k M e j e s u s
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSlksRfMY0RrHVpX…
Loistava levy, hieno paita
-eri
Tylsää. Tekisit tuon muhamedille, niin olisit kova.
En oo black metallisti, mutta en tajua miks kenenkään muun pitäis hoitaa sun taistelut? Laita itte semmoinen kuva. Mua henkilökohtaisesti vituttaa just ja nimenomaan kristinusko tällä hetkellä, koska se on valta-asemassa. En tahdo sen tilalle myöskään islamia, mutta koska se ei tässä maassa oo mitenkään konkreettinen ongelma tällä hetkellä, niin mä ainakin käytän energiani mielummin saadakseni kirkon irti koulusta ja valtiosta kuin jäkätän kouralliselle muslimeja.
En oo kristitty, enkä pidä kristillisestä kulttuurista, enkä kyllä islamistakaan, joten en tajua miks ei kristillisyyttä saa kritisoida ilman että joku tulee välittömästi vinkumaan että miks en kritisoi islamia?
Hassuintahan tässä on kun kattoo miten nää muslimipelkoiset on nyt niin kovaa kristittyä, vaikka ei tiedä koko uskonnosta juur mitään. Ilmeisesti on koulussakin nukuttu ussan tunneilla. Kirkossa ei käydä, Raamattua ei oo luettu (minä sentään oon aika tarkkaankin), ei tiedetä miksi mitäkin kirkollista juhlapyhää vietetään, ei noudateta sitä kristillistä elämäntapaa, mutta kovasti ollaan mieltä suvivirrestä ja muslimeista. :D Pellet.
Saivartelusi rivien välistä on luettavissa, miten puolustat islam-uskoa, samalla pilkaten kristittyjä, eikä sinulla uskallus riitä sitä pilkkaamaan, kunhan länkytät.
Ei siellä rivien välissä sellaista ole, mutta jos olet sitä näkevinäsi, niin voisit kirjoittaa auki minkä kohdan olet tulkinnut näin ja miksi. Kiitos.
Jo tuo muslimipelkoiset, jotka eivät tiedä islamista mitään, kertoo paljon.
Ei siinä niin lue, vaan ihan selkeästi puhutaan ihmisistä jotka ei tiedä kristinukosta mitään, eivät ole lukeneet Raamattua, tai käy kirkossa jne. mutta kovasti huudetaan miten suvivirsi on kansalaisen perusoikeus ja kristillisyys suorastaan kansalaisvelvollisuus.
Keskustelu on helpompaa jos lukee mitä se toinen keskustelija on kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun paidoissa häpäistään uskontoja?
Marduk - F u c k M e j e s u s
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSlksRfMY0RrHVpX…
Loistava levy, hieno paita
-eri
Tylsää. Tekisit tuon muhamedille, niin olisit kova.
Te ette taida tajuta miksi länkkärit kritisoi just ja nimenomaan kristinuskoa? Kun sitä pakkosyötetään joka tuutista koululaitosta myöten ja sen takia on oma kulttuuri tuhottu mahdollisimman tehokkaasti. Se on sitä, johon jokainen suomalainen on eläessään takuulla törmännyt arjessaan pienestä pitäen. Ei ainakaan mun henkilökohtaiseen elämääni islam ole millään tavalla vaikuttanut. Joo, kaduilla näkee uskonnollista vaatetusta, joka on rinnastettavissa noihin bändipaitoihin. Yhtä hurjaa menoa mun silmiin.
Lässyn lässyn, et vain uskalla pitää bändi paitoja joissa rienataan Islamia
Miksen uskaltaisi? Kuinka tyhmä sinä oikein olet?
Saatananpalvonta on kyllä niin ysäriä kuin vain olla ja voi
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pilkata yhtään ketään?
Koska uskonnot on sairasta psykologista manipulointia ja alistamista. Kaikki järjestöytynyt uskonto pitäisi maailmasta hävittää kuolemalla johtohahmoineen päivineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvoohan ne mardukkia ja saatanaa, nehän on jumalia.
Vierailija kirjoitti:
Mites se että palvotaan saatanaa oikein sopii siihen ajatukseen että kritisoidaan uskontoja? Onhan saatananpalvojat ihan järjestäytynyt ja laajalle levinnyt kirjauskonto kuitenkin.
No eihän ole. Mistä "saatananpalvojista" oikein puhut? Ei ole mitään yhtä järjestäytynyttä "saatananpalvojien" uskontoa. Teistisiä satanisteja on aika vähän, ja nekin ovat jakautuneet eri ryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Mardukia palvo kukaan, sehän oli sitä paitsi "hyvä" jumala. Saatanan palvominenkin on ihan jotain muuta kuin tavikset luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black metallistien kulttuuri 1000v päästä: ne palvoo gorgorothia ja burzumia jumalinaan ja lukee Tolkienin Sormusten Herraa pyhänä tekstinään jossain kiviluolassa ja niillä kaikilla on corpse paintit naamassa.
Ja aivan kuten kristinusko ja islam, he ovat jakautuneet eri leireihin:
oliko elokuvaversion tapahtumat totta, vai se kirja.
Hobitista suurimmat tappelut, varsinkin kun sen kirjan lukee nopeammin läpi kuin katsoo elokuvat.
Burzuminpalvojat ampuu välillä singolla Gorgorothlaisten palvontaluolaan "yhden sormuksen nimeen!" Ne kostavat kranaatein "You shall not pass!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mardukin palvojat nyt ihan suomalaisilta kuulosta. Aavikkouskonnolta kuulostaa. Oli niillä muitakin lähi-idän tms jumalia joita ne fiilistelee kuten Hecate ja oli niitä muitakin muistaakseni. En tiedä miten se sopii niiden ajatukseen suomalaisesta muinaskulttuurista josta ne ei tiedä mitään. Saatana kyllä kiinnostaa. Juuri se raamatun saatana.
Eihän niitä Suomen muinaiskulttuuri kiinnostakaan. Ehkä sekoitit kun tuolla välissä kommentoin ihan vaan tosta yleisestä ilmiöstä jossa joku kun vastustaa kristinuskoa, niin aletaan kijumaan että jahas, puolustat siis islamia? Mä en palvo saatanaa, tai kannata kristinuskoa, tai islamia, enkä kuuntele bläkkistä. Haluan uskonnon irti valtiosta ja koulusta. Ihan kaiken uskonnon. Ja itse kannatan suomalaista kulttuuria ajalta ennen kristinuskoa, mutta ei sitäkään uskoa tarvitse valtiotasolta kenellekään syöttää. Kukin tehköön vapaa-ajallaan mitä tekee ja palvokoon ketä haluaa.
Kun katsoo maailmankarttaa älykkyysosamäärän mukaan niin näkee missä uskotaan eniten. Hyvin korreloi älykkyyden kanssa.
Nyt täytyy myöntää etten tajunnut sun postauksesta mitään. Meinasitko että johonkin tiettyyn asiaan uskotaan, vai vaan yleisesti uskotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Mistä "saatananpalvojista" oikein puhut? Ei ole mitään yhtä järjestäytynyttä "saatananpalvojien" uskontoa. Teistisiä satanisteja on aika vähän, ja nekin ovat jakautuneet eri ryhmiin.
Kyllä Church of Satan aika järjestäytynyt kirjauskonto on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Mardukia palvo kukaan, sehän oli sitä paitsi "hyvä" jumala. Saatanan palvominenkin on ihan jotain muuta kuin tavikset luulevat.
Mä ainakin palvon mardukkia. Allah marduk! Kuuntelen mardukkia ja palvon aina iltaisin kyykyssä mekkaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto miten hauska mielikuva mulla on aloittajasta :D
Mulle nous välittömästi mieleen se Madventures Suomen ysijakso, jossa oli Lord Satanachia. :D
Tää on vähän samanainen mutta vähän pulleampi ja lyönyt päänsä pöydän kulmaan. Sen nimi on Lord Sata Nakkia
Laita islamia pilkkaava bändipaita päälle ja mee Itäkeskukseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Church of Satan aika järjestäytynyt kirjauskonto on
Et tiedä yhtään, mistä puhut. CoS ei ole uskonto. Kyseessä on pikemminkin elämänfilosofiaan perustuva, ateistinen yhteisö, jolla toki USA:ssa on uskonnon asema laissa.
Mutta sen jäsenet eivät usko mihinkään jumaliin tai saatanoihin eivät palvo sellaisia, minkä kyllä tietäisit, jos olisit lukenut linkistäsi edes pari ekaa lausetta. Järjestäytyneisyydestäkin voidaan olla montaa mieltä.
"The church does not believe in the Devil, neither a Christian nor Islamic notion of Satan. Peter H. Gilmore describes its members as "skeptical atheists"".
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi sanoisin vielä, että meidän musaskenestä ei ulkopuoliset ymmärrä mitään. Ei ne tajua sitä, että siihen kuuluu rienaus ja "järkyttäminen", eikä tajua sitä, että koko shitti kuolisi, jos se elementti otettais pois. Erityisesti maakunnissa ihmiset tuijottaa ja kommentoi kaikkia, jotka on erilaisia. Se kai on tarkoituskin, että paidat kiinnittää huomiota ja laittaa ajattelemaan, kertoo kantajastaan enemmän kuin vaikka Prisman t-paita.
Vielä kun tietäisitte ettei se taida aidosti järkyttää yhtään ketään 🙂
Kun katsoo maailmankarttaa älykkyysosamäärän mukaan niin näkee missä uskotaan eniten. Hyvin korreloi älykkyyden kanssa.