90-luvun saatananpalvonnan pelko ja nykyaika black metal-fanin silmin
Olen ollut pitkään mukana ko. skenessä, eli ysärin alusta asti. Musiikkiin kuului silloin uskontojen häpäisy sanoituksissa ja lavalla.
Olin tänään häpäisypaita päällä kaupassa ja sain todella vihaisia katseita osakseni. Eräs ihmetteli sitä miten äitiä kehtaan. Mun paitani ovat bändipaitoja joissa halvennettaan uskontoja usein kuvissa.
Onko siis ilmapiiri muuttunut niin että ko. skenen pitäisi muuttua niin ettei uskontoa enää saa pilkata?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne satanistit mardukkia palvoo? Miksei allahia samantien?
Sä taidat olla semmoinen erityislapsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei mardukin palvojat nyt ihan suomalaisilta kuulosta. Aavikkouskonnolta kuulostaa. Oli niillä muitakin lähi-idän tms jumalia joita ne fiilistelee kuten Hecate ja oli niitä muitakin muistaakseni. En tiedä miten se sopii niiden ajatukseen suomalaisesta muinaskulttuurista josta ne ei tiedä mitään. Saatana kyllä kiinnostaa. Juuri se raamatun saatana.
Eihän niitä Suomen muinaiskulttuuri kiinnostakaan. Ehkä sekoitit kun tuolla välissä kommentoin ihan vaan tosta yleisestä ilmiöstä jossa joku kun vastustaa kristinuskoa, niin aletaan kijumaan että jahas, puolustat siis islamia? Mä en palvo saatanaa, tai kannata kristinuskoa, tai islamia, enkä kuuntele bläkkistä. Haluan uskonnon irti valtiosta ja koulusta. Ihan kaiken uskonnon. Ja itse kannatan suomalaista kulttuuria ajalta ennen kristinuskoa, mutta ei sitäkään uskoa tarvitse valtiotasolta kenellekään syöttää. Kukin tehköön vapaa-ajallaan mitä tekee ja palvokoon ketä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun paidoissa häpäistään uskontoja?
Marduk - F u c k M e j e s u s
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSlksRfMY0RrHVpX…
Loistava levy, hieno paita
-eri
Aika tylsä. Laitettu mielikuvituksettomasti alaston nainen tissit ja pylly pystyssä kontilleen ja sitten mietitty, miten saisi edes jotenkin yhdistettyä vähän muka uskonnoille haistatusta. Pääasiahan tuossa on antaa hevileteille runkkumatskua.
Vuosi oli 1991, helppo huudella 30 vuotta myöhemmin kuinka pliisu tuo on.
Parental Advisory -tarroja oli vain muutama vuosi aikaisemmin alettu läiskimään levyihin, Mötley Crue ja Twisted Sisters oli saatanasta ja kristityt itkivät ja raivosivat jo niistä...
Monessa maassa tuo Mardukin levynkansi kiellettäisiin samantien edelleenkin, puhumattakaan 1990-luvun alusta tosiaan..
Se onkin huvittavaa kun black metal on mukamas niin epäkristittyä vaikka sehän ottaa inspiraationsa keskeisiltä osin kristinuskosta ja sen symboliikasta. Mistään muusta kohkaakaan kuin kristinuskosta. Black metal on todellisuudessa yksi gospelin alalaji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Aika tylsä. Laitettu mielikuvituksettomasti alaston nainen tissit ja pylly pystyssä kontilleen ja sitten mietitty, miten saisi edes jotenkin yhdistettyä vähän muka uskonnoille haistatusta. Pääasiahan tuossa on antaa hevileteille runkkumatskua.
Vuosi oli 1991, helppo huudella 30 vuotta myöhemmin kuinka pliisu tuo on.
Parental Advisory -tarroja oli vain muutama vuosi aikaisemmin alettu läiskimään levyihin, Mötley Crue ja Twisted Sisters oli saatanasta ja kristityt itkivät ja raivosivat jo niistä...
1991 tuollaiset p0rnahtavat kuvat naisvartaloista olivat peruskauraa eikä lainkaan järkyttäviä.
Olisivat voineet bändin pojat tunkea sitä ristiä omaan per seeseensä, niin ei olisi ollut niin tavanomainen. Hehkuta vain, mutta mitäänsanomaton ja "siitä mistä aita on matalin" ratkaisu tuo oli. Perus sek si myy.
Otsikko kertoo eri aiheesta kuin aloitusviesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on kyllä noloudessaan melkein samalla viivalla, ysärin saatananpalvontahysteria ja hevipöllöjen saatanafiksaatio
Se ysärin hysteria oli kyllä hauska. Muistan kun tuli se "Saatana kutsuu minua"-ohjelma ja sehän toimi suorastaan päinvastoin kuin mitä tekijät tarkoitti. Saatananpalvojat oli kuvattu jännittävästi Carmina Burana taustalla soiden ja sit nää uskikset oli jotenkin repsukoita. Oikein mainosfilmi saatananpalvonnan puolesta. Kukaan ei tiennyt miten moista ees pitäisi toteuttaa, mutta kauheen kiva oli leikkiä ja soheltaa nolohkolla rekvisiitalla.
Mä muistan ton "dokkarin". Useimmat eivät olleet kuulleetkaan Saatanan palvonnasta ennen sitä. Täysin satusetien juttuja niin Suomessa kuin muuallakin.
Onhan black metal gospelia koska nehän korisee jumala sitä saatana tätä mardukki tuota ja jeesuskin on siellä jne jumalia kyllä riittää. On ne hengellistä porukkaa. Onhan niillä näitä hengellisiä tapahtumiakin, joissa juodaan ehtoollista muovipöntöistä ja sitten öristään erilaisia liturgioita ja puhutaan kielillä ja joku siellä kaatuukin ajoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tylsää. Tekisit tuon muhamedille, niin olisit kova.
Te ette taida tajuta miksi länkkärit kritisoi just ja nimenomaan kristinuskoa? Kun sitä pakkosyötetään joka tuutista koululaitosta myöten ja sen takia on oma kulttuuri tuhottu mahdollisimman tehokkaasti. Se on sitä, johon jokainen suomalainen on eläessään takuulla törmännyt arjessaan pienestä pitäen. Ei ainakaan mun henkilökohtaiseen elämääni islam ole millään tavalla vaikuttanut. Joo, kaduilla näkee uskonnollista vaatetusta, joka on rinnastettavissa noihin bändipaitoihin. Yhtä hurjaa menoa mun silmiin.
Lässyn lässyn, et vain uskalla pitää bändi paitoja joissa rienataan Islamia
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne satanistit mardukkia palvoo? Miksei allahia samantien?
Niin just! Miks joku joka ei pidä tomaatista syö perunaa? Miks ei syö samantien selleriä! Jos ei tykkää tomaatista, vaan perunasta, niin se tarkoittaa että oikeesti tahtoo vain selleriä joka aterialla!
Demosin miltä sun logiikka kuulostaa normi-ihmisten korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Te ette taida tajuta miksi länkkärit kritisoi just ja nimenomaan kristinuskoa? Kun sitä pakkosyötetään joka tuutista koululaitosta myöten ja sen takia on oma kulttuuri tuhottu mahdollisimman tehokkaasti. Se on sitä, johon jokainen suomalainen on eläessään takuulla törmännyt arjessaan pienestä pitäen. Ei ainakaan mun henkilökohtaiseen elämääni islam ole millään tavalla vaikuttanut. Joo, kaduilla näkee uskonnollista vaatetusta, joka on rinnastettavissa noihin bändipaitoihin. Yhtä hurjaa menoa mun silmiin.
Lässyn lässyn, et vain uskalla pitää bändi paitoja joissa rienataan Islamia
Lässyn-lässyn. Mä en pidä bändipaitoja, tai kuuntele bläkkistä. En kannata kristinuskoa tai islamia.
Asuuko ap jossain Lapualla vai puhuuko paskaa? Ei ketään lessuvyöhykkeen ulkopuolella kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan black metal gospelia koska nehän korisee jumala sitä saatana tätä mardukki tuota ja jeesuskin on siellä jne jumalia kyllä riittää. On ne hengellistä porukkaa. Onhan niillä näitä hengellisiä tapahtumiakin, joissa juodaan ehtoollista muovipöntöistä ja sitten öristään erilaisia liturgioita ja puhutaan kielillä ja joku siellä kaatuukin ajoittain.
Tän takia itte en oo kokenut vetoa tohon skeneen kun se on samaa kakkaa eri paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko ap jossain Lapualla vai puhuuko paskaa? Ei ketään lessuvyöhykkeen ulkopuolella kiinnosta.
Näkyy kiinnostavan näitä islampelkoisia ainakin ihan joka puolella. Se on ehkä se syy nykyaikana, kun osalla on puurot ja vellit niin rankasti sekaisin, että vedetään mutkat suoriksi ja nähdään bläkkäribändipaita jonain kannanottona islamin puolesta? Se kyllä selittää miksi niistä joku yhä järkyttyy.
Black metallistien kulttuuri 1000v päästä: ne palvoo gorgorothia ja burzumia jumalinaan ja lukee Tolkienin Sormusten Herraa pyhänä tekstinään jossain kiviluolassa ja niillä kaikilla on corpse paintit naamassa.
Ps. Meikatut höpönassut, se Tolkienin kirja on satukirja eikä kuvaa suomalaista muinaisuskontoa ajalta ennen kristinuskoa.
Vierailija kirjoitti:
Ps. Meikatut höpönassut, se Tolkienin kirja on satukirja eikä kuvaa suomalaista muinaisuskontoa ajalta ennen kristinuskoa.
P.S. Höpönassu. Missään päin maailmaa ei kukaan ole olettanutkaan että Tolkien kuvaisi suomalaista muinaisuskoa. Oot nyt tempaissut ton käsityksen omasta päästä, mutta ei se mitään. Olihan tossa vallan pätevä esimerkki minkä tason tietämättömyys tuottaa tässäkin ketjussa nähtyä logiikkaa, kun puhutaan kaikella sillä varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
En oo black metallisti, mutta en tajua miks kenenkään muun pitäis hoitaa sun taistelut? Laita itte semmoinen kuva. Mua henkilökohtaisesti vituttaa just ja nimenomaan kristinusko tällä hetkellä, koska se on valta-asemassa. En tahdo sen tilalle myöskään islamia, mutta koska se ei tässä maassa oo mitenkään konkreettinen ongelma tällä hetkellä, niin mä ainakin käytän energiani mielummin saadakseni kirkon irti koulusta ja valtiosta kuin jäkätän kouralliselle muslimeja.
En oo kristitty, enkä pidä kristillisestä kulttuurista, enkä kyllä islamistakaan, joten en tajua miks ei kristillisyyttä saa kritisoida ilman että joku tulee välittömästi vinkumaan että miks en kritisoi islamia?
Hassuintahan tässä on kun kattoo miten nää muslimipelkoiset on nyt niin kovaa kristittyä, vaikka ei tiedä koko uskonnosta juur mitään. Ilmeisesti on koulussakin nukuttu ussan tunneilla. Kirkossa ei käydä, Raamattua ei oo luettu (minä sentään oon aika tarkkaankin), ei tiedetä miksi mitäkin kirkollista juhlapyhää vietetään, ei noudateta sitä kristillistä elämäntapaa, mutta kovasti ollaan mieltä suvivirrestä ja muslimeista. :D Pellet.
Saivartelusi rivien välistä on luettavissa, miten puolustat islam-uskoa, samalla pilkaten kristittyjä, eikä sinulla uskallus riitä sitä pilkkaamaan, kunhan länkytät.
Ei siellä rivien välissä sellaista ole, mutta jos olet sitä näkevinäsi, niin voisit kirjoittaa auki minkä kohdan olet tulkinnut näin ja miksi. Kiitos.
Jo tuo muslimipelkoiset, jotka eivät tiedä islamista mitään, kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin huvittavaa kun black metal on mukamas niin epäkristittyä vaikka sehän ottaa inspiraationsa keskeisiltä osin kristinuskosta ja sen symboliikasta. Mistään muusta kohkaakaan kuin kristinuskosta. Black metal on todellisuudessa yksi gospelin alalaji.
antikristittyä... ei epä*
Ei mardukin palvojat nyt ihan suomalaisilta kuulosta. Aavikkouskonnolta kuulostaa. Oli niillä muitakin lähi-idän tms jumalia joita ne fiilistelee kuten Hecate ja oli niitä muitakin muistaakseni. En tiedä miten se sopii niiden ajatukseen suomalaisesta muinaskulttuurista josta ne ei tiedä mitään. Saatana kyllä kiinnostaa. Juuri se raamatun saatana.