Saako vuokra-asunnossa tuota vessan kuumenevaa pyyhetelinettä mitenkään kylmäksi kesällä?
Turhaan hohkaa tulikuumana helteillä ja vessa kuumenee entisestään. Säädelläänkö noita jostain keskusksesta vai kuinka?
Kommentit (11)
Siinä pitäisi olla säätö/sulkuventtiili jos on vesikiertoon liitetty. Katso siitä osasta, mikä on seinän vieressä, voi olla samanlainen ruuvi kuin muissa vesijohdoissa. Kierrä siitä pienemmälle.
Se on yleensä kytketty lämpimään käyttöveteen, joten sitä ei saa kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä pitäisi olla säätö/sulkuventtiili jos on vesikiertoon liitetty. Katso siitä osasta, mikä on seinän vieressä, voi olla samanlainen ruuvi kuin muissa vesijohdoissa. Kierrä siitä pienemmälle.
Ei ole mitään venttiiliä, menee kaikki osat vaan suoraan seinän sisään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Se on yleensä kytketty lämpimään käyttöveteen, joten sitä ei saa kylmäksi.
Noin vähän uumoilinkin, kiitos.
AP
Samantyyppinen ongelma täälläkin. Patteri ja suihku ovat samaa "rakennelmaa" eikä kuumuutta saa mitenkään vähennettyä muuten kuin laskemalla kuuman veden lämpötilaa koko kerrostalossa mihin ei tietenkään taloyhtiö suostu. Todella typerä keksintö. Itse et saa säädeltyä mitenkään. Talvella ei riitä lämmittämään vessa/suihkutilaa vaan pytyllä saa istua takamus kuurassa ja kesällä meinaa läkähtyä. :(
Kuuman veden lämpötilaa ei kannata vaihtaa jos ei halua legionellaa putkistoon. Ikävä tauti kuulemma sekin.
Kyllä pitäs olla jossain kohti kolmas vesiputki mikä jatkuu suihkun hanasta patteriin näyttäen et on vain 2 putkea. Mulla oli vessan pöntön takana. Sit vaan ruuvimeisseliä kiertää sieltä vesiputken ruuvista kiinni (mulla sekin oli vessanpöntön takana se helpoin ruuvi).
Varmaan joku suomalaisten suunnittelema luksusasunto?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäs olla jossain kohti kolmas vesiputki mikä jatkuu suihkun hanasta patteriin näyttäen et on vain 2 putkea. Mulla oli vessan pöntön takana. Sit vaan ruuvimeisseliä kiertää sieltä vesiputken ruuvista kiinni (mulla sekin oli vessanpöntön takana se helpoin ruuvi).
Älä sitten valita, kun ei tule kuumaa vettä. Ainakin sen tulo kestää kohtuu kauan.
Eihän toi ole fiksu systeemi. Vuosikymmeniä noita on vaan tehty.
Kylppärissä pitää olla lämpö päällä kosteuden poistamiseksi. Voihan siinä pitää pyyhettä päällä eristeenä!
bump