Mikä museo Suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen?
Itse rakastan Turun linnaa ja Olavinlinnaa. Ateneum on myös upea.
Kommentit (55)
Inarin Siida. Todella mielenkiintoinen sisä- ja ulkotiloineen. Alkuperäiskulttuurit ovat lähellä sydäntäni. Mayana tunnen sielunveljeyttä, vaikka kulttuureissamme onkin paljon eroa.
Pidän myös kovasti Ateneumista, Turun linnasta, Turun käsityöläismuseosta ja Louhisaaren kartanosta. Pidän ylipäänsä museoista ja kulttuuritapahtumista ja historiasta. Museot ovat mielenkiintoisia.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Todella monta hienoa museota mainittu!
Lisäisin vielä Luonnontieteellisen museon Helsingissä. Mielenkiintoinen ja monipuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Turun taidemuseo on jo rakennuksena kaunis käyntikohde
Kävin Turun taidemuseossa pari vuotta sitten. Virkaintoinen vartija seurasi n. 2 mertin etäisyydellä koko ajan. Oli todella ahdistavaa. En ole kokenut tällaista missään muussa museossa. Ja ihan tavallisen näköinen täti-ihminen olen.
Sallan sota- ja jälleenrakennusajan museo
Olavinlinna Savonlinnassa
Siida Inarissa
Täällä on tullut paljon hyvin ehdotuksia. Olen kiinnostunut museoista ja historiasta ja sain hyviä matkailuideoita täältä. Yksi suosikeistani on Turun linna, jossa käyn joka kerta Turussa lomaillessani. Toinen kiehtova oli Hämeenlinnan vankilamuseo. Pidin myös Arktikumista Rovaniemellä. Siellä oli mielenkiintoisia näyttelyitä pohjoisten alueiden historiasta, kulttuurista ja luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmavoimamuseo Jyväskylässä
Pakko kompata, unohdin tämän kokonaan!
Samoin ja Kuoreveden Hallissa oleva lentotekniikan killan museo. Jos pyytää erikseen opastuksen niin aivan mahtava museo lentotekniikan historiasta ja vanhoista esineistä kiinnostuneille. Ei prameile ulkoisilla puitteilla mutta upea esineistö.
Kristiinankaupungin merimuseo. Pieni, mutta upean tunnelmallinen, hyvä asettelu ja kivasti sisustettu. Oikein uppoutuu wanhan ajan merenkulun tunnelmaan.
Turun linna! Kiva että on laitettu sinne sisustustakin. Suomen muut linnat on vähän tylsiä siinä että katsellaan vain tyhjiä huoneita.
Väinöntalo Evijärvellä yllätti. Pieni kotiseutumuseon tapainen, mutta tavallista parempi ja ne upeat kaapit siellä. En ole nähnyt sellaisia missään muualla.
Parhammin on jäänyt mieleen: Vapriikki, Hämeenlinnan vankila, Turun käsityöläismuseo, Aboa Vetus Ars Nova, Pommern, Siida, Ateneum, ja Kultakylä.
Itse olen yllättynyt, ettei Sodan ja rauhan keskus Muisti Mikkelissä ole vielä mainittujen listalla.
Itselleni se on ollut vaikuttavin museoista, joissa olen vieraillut.
Lisäänpä omaan vuoden 2020 listaani kaksi kiehtovaa museota.
Lottamuseo Tuusulassa. Erittäin hienosti rakennettu kokonaisuus aikakaudesta ja elämästä tuohon aikaan. Erityismaininnan ansaitsevat aidot kertomukset, joita oli mahdollista kuunnella.
Työväenasuntomuseo Helsingissä. Aikamatka työläisten asuinoloihin. Se opas, kuka meitä vuosi sitten syksyllä opasti, oli todella hyvä.
Museo on myös aina ilmainen.
9
Vierailija wrote:
Itse olen yllättynyt, ettei Sodan ja rauhan keskus Muisti Mikkelissä ole vielä mainittujen listalla.
Itselleni se on ollut vaikuttavin museoista, joissa olen vieraillut.
Tämä olisi todella kiehtovan oloinen. Kiitos muistutuksesta.
9
52 jatkaa:
Sodan ja rauhan keskus Muisti; täytyy lisätä, että itse osallistuin siis lasten osuuteen kierroksella.
(Aikuisten osuus olisi voinut olla itselleni turhan rankka.)
Pakko kompata, unohdin tämän kokonaan!