Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomalaisilla on aina kuuma?

Viinasyöpöt
23.06.2020 |

Varsinkin naisilla. Onko syynä ylipaino, alkoholi, verenpaine vai joukkohysteria.Jos on lämmintä muutaman vkon, siitä alkaa mahoton valitus. Vedotaan metsäneläimiin ja vanhuksiin. Nähtävästi eivät tiedä, että metsässä on viileää ja vanhainkodit ilmastointi.
Pakkanen on terveydelle paljon vaarallisempaa kuin helle. Meneppä jäniksenä istuu kuusen alle kun pakastaa -35 ja eti samalla ruokaa kun lunta on metri.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainohan se yleensä on. Ihminen on trooppisten alueiden eläin, jolle tulee luonnostaan hypotermia alle +15 asteen lämpötiloissa. Ihmiselle sopiva lämpötila on noin 25-32 astetta. Ja talvellahan ihmisiä kuoleekin pakkaseen sekä kylmyyden aiheuttamiin lieveilmiöihin.

Vierailija
2/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino selittää. Kannattaisi laihduttaa. Toki normaalipainoisellakin on kuuma, mutta ei sietämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka nainen ja minulla on harvoin kuuma.

Vierailija
4/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muillakin kuuma kuin suomalaisilla.

Mutta suomalaiset vain valittavat ehkä suhteessa paljon muita enemmän.

Täällä valitetaan kaikesta. ja varsinkin valittamisesta.

Vierailija
5/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikissa vanhainkodeissa ei ole ilmastointia. Yhdessäkään, missä olen ollut töissä, ei ole ollut. Pöytätuulettimet ja ikkunat auki. Siinä tuuletus.

Vierailija
6/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvamaksa sekoittaa lämmönsäätelyn

Vierailija
7/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta uutisissa oli että vanhukset ei saa pitää edes pöytätuulettimia päällä, kun niiden pelätään levittävän koronaa.

Vierailija
8/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asunnot on suomessa suunniteltu ihan muille keleille.

Vierailija
9/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle paras lämpötila on tutkitusti muistaakseni sellaiset +16 astetta. Että sikäli en ihmettele.

Veikkaan, että aika moni itkee viimeistään siinä vaiheessa, kun pitäisi nukkua huoneiston sisälämpötilan huidellessa +30 asteessa. Toki poikkeuksiakin varmaan löytyy.

Vierailija
10/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
11/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole tottuneet yhtäkkiseen kuumuuteen, ei tahdo elimistö kestää nopeaa muutosta.

Moni valittaa, koska ei kerta kaikkiaan halua olla montaa päivää putkeen vetämätön kuumuuteen uupumisesta, palanut, hikinen ja hielle haiseva!

Vierailija
12/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ja liikkumattomuus.

Itse olen reilusti ylipainoinen mutta liikun paljon ja lämmönsäätely toimii.

Ihana helle!

Vierailija
13/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa tuttavapiirissä kuumuudesta kärsiviä löytyy ihan joka lähtöön. On lihavaa, laihaa, normaalipainoista, joka lähtöön.

Vierailija
14/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pulska, mutta en kärsi kovin kuumuudesta. Joskus Suomessa helleaikoina sisällä saattaa olla liian kuuma, jos asunnossa ei saa kunnollista ilmanvaihtoa aikaan. Ulkona ei ole koskaan ollut liian kuuma.

Vierailija
15/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvamaksa salakavala sairaus. Harva pystyy edes saunomaan jolla tää sairaus 😥

Vierailija
16/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ihanteellinen ulkolämpötila on kymmenen asteen kieppeillä. Ei ole kylmä eikä kuuma ihan kesävetimissä.

Vierailija
17/21 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tässä olisikaan mitään ongelmaa, jos sisälämpötila olisi inhimillisissä lukemissa. Olen normaalipainoinen ja kämppis on laiha. Kärsitään kummatkin.

Veikkaan, että suomalaiset ovat myös sopeutuneet kestämään kylmyyttä ja pimeyttä, jolloin kuumansietokyky on kärsinyt. Kakkua ei voi samaan aikaan syödä ja säästää.

Vierailija
18/21 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tarvii valittaa kuumuudesta.

Kesä oli siinä.

Vierailija
19/21 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki mutta ylipaino on yksi iso syy. Myös korkea verenpaine, jatkuva syöminen ja alkoholi kuumentavat. Lisäksi vielä huono kunto.

Vierailija
20/21 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot palelee. Tarkotan semmosia rapajuoppoja siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän