Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen työssäkäyvä maksaa 317 euroa vuodessa palkastaan toimeentulotukea, oliko sillä sinulle muuta käyttöä?

Vierailija
23.06.2020 |

Meidän kolmen hengen perheessä, kaksi työssä tuo tekee 630 euroa.

Lähde:
780 000 000 toimeentulotukimenot.
2 464 000 työssäkäyvät.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaalipalvelut…
uki/toimeentulotuki

https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_tyoelama.html

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi markkinatalous, jossa kukaan ei saa tukia, veroja ei ole ja jokainen maksaa kaikesta markkinahinnan. Kyllä se mulle käy. tiemaksut, päivähoito kustannusten mukaan, lääkärit ja sairauskulut todellisten kulujen mukaan heti vauvasta alkaen. Voisi itse valita mitä käyttää. No mikäpä ettei.

Vierailija
42/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille ei pitäisi maksaa euron euroa vapaaseen käyttöön, vaan tarjota välttämätön ruoka, katto pään päälle, vaatteet ja lääkkeet.

Ei tuolla tt-tuella muuta saakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi markkinatalous, jossa kukaan ei saa tukia, veroja ei ole ja jokainen maksaa kaikesta markkinahinnan. Kyllä se mulle käy. tiemaksut, päivähoito kustannusten mukaan, lääkärit ja sairauskulut todellisten kulujen mukaan heti vauvasta alkaen. Voisi itse valita mitä käyttää. No mikäpä ettei.

Koulut myös maksullisiksi heti ekasta luokasta lähtien ja todellisten kulujen mukaan!

Vierailija
44/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän veroja menee enemmänkin. Tuo on murto-osa siitä.

Vierailija
45/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo palaa, pitää ensin katsoa tilin saldo, onko varaa soittaa palokunta :D. 

Vierailija
46/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa, että olen maksanut muiden toimeentulotukia ja asumistukia ja nyt työttömänä saan vain työmarkkinatuen, kun olen säästänyt omaisuutta.

Eli nyt kun putosin työmarkkinatuelle, kun olen ollut liian kauan työtön (oikeasti työkyvytön)

Vanhaan puutaloon en sa edes asumistukea, vaikka lämmitys ja korjaukset maksavat.

Miksi et saa asumistukea?

Vierailija
47/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että meillä on toimiva yhteiskunta missä on luja turvaverkko ja hyvät julkiset palvelut, mutta siitä minä en pidä että siihen yhteiskuntaan otetaan ulkopuolisia vapaamatkustajia jotka istuvat valmiiseen pöytään ja silti vaativat aina vain lisää.

Vierailija
48/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pällinpää vissiin kuvittelee että tt-tuella rellestetään minkä ehditään, jossei ole päivääkään sillä rahalla elänyt kannattais pitää vaan mölyt mahassa.  

Vierailija
49/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa, että olen maksanut muiden toimeentulotukia ja asumistukia ja nyt työttömänä saan vain työmarkkinatuen, kun olen säästänyt omaisuutta.

Eli nyt kun putosin työmarkkinatuelle, kun olen ollut liian kauan työtön (oikeasti työkyvytön)

Vanhaan puutaloon en sa edes asumistukea, vaikka lämmitys ja korjaukset maksavat.

No mikä siinä suututtaa myy omaisuutesi ei sitä kukaan mukaan saa jossei ole persaukinen. Sitä vartenhan siellä töissä on käyty, että on saatu rahaa pahanpäivän varalle. Ei siellä puutalossa kukaan pakota asumaan muuta kerrostaloon vuokralle. 

Vierailija
50/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräti 89 senttiä päivässä. 

Äh, tuli virhe. Siis 86 senttiä. 

Vierailija
51/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielelläni tuon siitä, ettei kenenkään tarvisi elää kadulla tässä maassa. Koti, ruoka, vesi ja lääkkeet kuuluvat jokaiselle Suomen kansalaiselle.

Vierailija
52/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikaa voi lyhentää ja suurempi ihmisjoukko saa töitä. Vähentää sosiaalimenoja.

Koko ajanhan meillä on työvoimapulaa, samalla kun on työttömyyttä. Eihän tuo tarkoittaisi kuin sitä että ulkomailta tarvitaan lisää osaajia. Koska nimenomaan osaavista tekijöistä on monessa paikassa pulaa. Ja kaikkien palkansaajien elintaso laskee?

Vierailija
53/62 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kuukauden vastikkeet maksaisin tuolla.

Vierailija
54/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille ei pitäisi maksaa euron euroa vapaaseen käyttöön, vaan tarjota välttämätön ruoka, katto pään päälle, vaatteet ja lääkkeet.

Hienoa, että olet tuen korottamisen kannalla. Monen kohdalla nykyinen korvaus ei nimittäin riitä noihin kaikkiin.

Vierailija
55/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa mitätön summa!

Vierailija
56/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa asumistukea?

Puoliso töissä?

Vierailija
57/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko että sillä säästettäisiin 😆😆😆

Vierailija
58/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät eivät toki yksinään maksa kaikkia veroja. Valtion budjetti on 57,7 mrd. ja ansio- sekä pääomatuloverojen osuus tästä on vain 10,67 mrd. eli n. 18,5 %. Arvonlisäveron osuus on lähes tuplat, 19,35 mrd. ja sitä maksavat toimeentulotukea saavatkin. Jos annat jollekulle 100 €, mutta otatkin siitä 20 € takaisin, niin et ole antanut 100 € vaan 80 €.

Vierailija
59/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan nimenomaan osan veroistani haluan käyttää noin ja jaan saman ajatuksen Suomen suurimman veronmaksajan kanssa, että nyt on meidän vuoromme maksaa veroja

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006296623.html

Vierailija
60/62 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lepsu yhteiskunta. Potkua peffaan. Nyt on hyvä aika lähteä puutarhatöihin. Noloa sakkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän